گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا ۹ در مرداد ماه با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد

گوشی پرچم‌دار اندرویدی نوکیا ۹ در مرداد ماه با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد
  • 1396/1/22
  • مقدم
  • 0

شرکت نوکیا به‌تازگی از سه گوشی‌هوشمند اندرویدی جدید نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ رونمایی کرده است و انتظار داریم که این مدل‌ها تا چند هفته دیگر به صورت جهانی توسط HMD Global به بازار عرضه شود. با این‌حال، محصولات معرفی شده توسط نوکیا بیشتر گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمتی هستند که شاید کاربران را نسبت به خرید آن‌ها مجاب نکند و به همین جهت، کاربران منتظر عرضه گوشی‌های آینده نوکیا هستند که با مدل‌‌های پرچم‌دار از شرکت‌های دیگر رقابت خواهد کرد.

به‌تازگی، یک گزارش جدید منتشر شده است که از عرضه گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ در سومین فصل ۲۰۱۷ با قیمتی نزدیک به ۷۰۰ دلار خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ از گوشی‎های پرچم‌دار جدید خود برای نیمه اول سال جاری میلادی رونمایی کرده‌اند و از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت سونی، ال‌جی، سامسونگ، هوآوی و اچ‌تی‌سی اشاره کرد. با اینکه این مدل‌ها شاید نسبت به یک‌دیگر ضعف‌هایی داشته باشند یا مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار جدیدتر از جمله گلکسی اس ۸ سامسونگ ضعیف‌تر باشد، به هرحال می‌تواند نظر مساعد کاربران را برای خرید یک گوشی‌هوشمند از شرکت مورد علاقه جلب نماید.

با این‌حال، شرکت نوکیا تصمیم گرفته است تا در سه ماهه اول و دوم علی‌رغم گزارش‌های پیش‌تر منتشر شده، تمرکز خود را بر روی فروش گوشی‌ ارزان‌قیمت نوکیا ۳ و دو گوشی میان‌رده نوکیا ۵ و نوکیا ۶ معطوف نماید. آن‌طور که پیداست، شرکت نوکیا تصمیم دارد تا روند توسعه گوشی پرچم‌دار جدیدش به آهستگی پیش برود تا محصول نهایی، همان مدلی باشد که هواداران پس از بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند از این شرکت فنلاندی انتظار داشته‌اند.

براساس تازه منتشر شده، باید منتظر عرضه نوکیا ۹ در اواخر ماه جولای (دهه اول مرداد) یا اوایل آگوست (دهه دوم و سوم مرداد) باشیم. این گوشی پس از معرفی، به سرعت به بازار عرضه نخواهد شد و شرکت نوکیا تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را تا اواخر سه ماهه سوم (ماه سپتامبر) به بازار عرضه نکند.

آن‌طور که پیداست، شرکت نوکیا گوشی پرچم‎دار جدیدش را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد اما قیمت درنظر گرفته شده برای آن بسته به بازار عرضه، متفاو خواهد بود. برای مثال، نوکیا ۹ ممکن است نزدیک به ۶۹۹ دلار در هنگام عرضه در ایالات متحده قیمت داشته باشید و نوکیا برچسب قیمت ۷۴۹ یورو را برای گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ برای عرضه آن در اروپا در نظر بگیرد. در سایر بازارها مانند هند، قیمت نوکیا ۹ نزدیک به ۴۴,۹۹۹ روپیه خواهد بود که تقریباً همان ۷۰۰ دلار است.

به‌نظر می‌رسد که علت تاخیر در عرضه نوکیا ۹ به تولید تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ارتباط داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از شرکت‌ها در حال‌حاضر از معرفی یا عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود به دلیل مشکلات موجود در توسعه این چیپ‎ست‌ها امتناع می‌ورزند و شاید نوکیا ۹ نیز با چنین مشکلی مواجه شود. شرکت سونی نیز در هنگام معرفی گوشی اکسپریا XZ پریمیوم، اعلام کرد که این محصول با تاخیر سه ماهه به بازار عرضه خواهد شد و از سوی دیگر، آماده‌نبودن چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام باعث شد تا ال‌جی ۶ با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ عرضه شود.

هم‌چنین، شرکت اچ‌تی‌سی و شیائومی نیز تصمیم گرفته‌اند تا عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را (برای اچ‌تی‌سی، HTC U و برای شیائومی، Xiaomi Mi 6) برای چندین ماه به تعویق بیاندازند. البته نوکیا ۹ تنها محصولی نخواهد بود که این سازنده فنلاندی تا پایان سال ارائه می‌دهد و به همراه این گوشی پرچم‌دار، ممکن است نزدیک به شش یا هفت محصول جدید تا پایان سال ۲۰۱۷ عرضه شود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *