تایید شد؛ برنامه‌های ۳۲ بیتی برای همیشه از iOS 11 کنار گذاشته خواهد شد

تایید شد؛ برنامه‌های ۳۲ بیتی برای همیشه از iOS 11 کنار گذاشته خواهد شد
  • 1396/1/23
  • مقدم
  • 0

تمایل شرکت اپل برای کنار گذاشتن برنامه‌های ۳۲ بیتی از سیستم‌عامل آی‌او‌اس چندان موضوع جدید و تعجب‌برانگیزی نخواهد بود و این شرکت واقع در کوپرتینو، مدت‌ها پیش به توقف پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در نسخه‌های آینده سیستم‌عامل iOS با ارسال پیام به توسعه‌دهندگان و نمایش هشدارهایی در هنگام اجرای برنامه‌های قدیمی ۳۲ بیتی اشاره کرده است. به همین جهت، یک توسعه‌دهنده شناخته شده نیز به کنار گذاشتن برنامه‌های ۳۲ بیتی از سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ اشاره داشته است و ادعا می‌کند که این موضوع شامل تراشه‌های آینده سری A نیز خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت اپل در ابتدا در اولین نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iOS 10.3 به توسعه‌دهندگان هشدار داده بود که برنامه‌های ۳۲ بیتی با نسخه‌های جدید سیستم‌عامل آی‌اوس سازگاری ندارد و به همین جهت، کاربران نخواهند توانست تا این اپلیکیشن‌ها را پس از آپدیت به iOS 11 اجرا نمایند. علاوه‌براین، کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که اجرای برنامه‌های قدیمی ۳۲ بیتی باعث می‌شود تا عملکرد گوشی‌هوشمند آیفون یا تبلت آیپد شما تحت‌تاثیر قرار بگیرد و به نوعی، آن‌را کند خواهد نمود.

با اینکه اپل به توقف پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل آی‌اوس‌ فکر می‌کند، باید گفت که در صورت کنار گذاشته شدن این برنامه‌ها، باید از نزدیک به ۸ درصد برنامه‌های موجود در فروشگاه اپ استور چشم‌پوشی نماییم. این میزان، بدین معنی است که ۱۸۷ هزار برنامه برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد در صورت عدم پشتیبانی iOS 11 از برنامه‌های ۳۲ بیتی، قدیمی خواهند شد؛ مگر آنکه توسعه‌دهندگان، آپدیت جدیدی را برای برنامه‌های قدیمی خود منتشر نمایند.

در حال‌‌حاضر، بیشتر برنامه‌های مهم و اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها به‌طور روزمره در سیستم‌عامل آی‌اواس سروکار داریم، ۶۴ بیتی است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شرکت اپل به توسعه‌دهندگان، اجازه آپدیت برنامه‌های خود را نمی‎‌دهد به شرطی‌ که برنامه‌های خود را سازگار با معماری ۶۴ بیتی توسعه داده باشند. علاوه‌براین، محدودیت‎های اعمال شده در فروشگاه اپ استور به توسعه‌دهندگان اجازه انتشار برنامه‌های ۳۲ بیتی نمی‌دهد و به همین جهت، این تغییرات چندان بر روی برنامه‌هایی که از آن‌ها در گوشی‌ آیفون یا تبلت آیپد خود استفاده می‌کنند؛ تاثیرگذار نخواهد بود.

نسخه جدید سیستم‌عامل iOS در تابستان عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که این نسخه بر روی آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس به نمایش گذاشته شود. البته کوپرتینویی‎ها در حال‌حاضر به طور مشخص به عدم پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی سیستم‌عامل iOS 11 اشاره نکرده‌اند و تنها می‌دانیم که در “نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل آی‌اوس، امکان اجرای این برنامه‌ها وجود نخواهد داشت”.

علاوه‌بر عدم پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در سیستم‌عامل iOS 11، شرکت اپل تصمیم دارد تا چیپ‌ست‌های جدید خود را از سری A بدون پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی ارائه دهد. توسعه‌دهنده‌ای که به این خبر اشاره کرده است، ادعا می‌کند گزارش‌هایی را شنیده که به عدم پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در تراشه A11 اشاره دارد. هم‌چنین، وی اعلام کرده است که اطلاعات فاش شده، شایعات پیشین را برای توقف پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل آی‌اوس‌ را تایید می‌کند.

چیپ‌ست‌هایی که شرکت اپل از آن‌ها در آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ استفاده خواهد کرد، همگی A11 است. با این‌حال، شاید نسخه در نظر گرفته شده برای آیفون پرچم‌دار جدید اپل، فرکانس هسته‌های پردازشی بالاتری در مقایسه با تراشه A11 در نظر گرفته شده برای آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس داشته باشد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *