مایکروسافت تا ۱۹ اردیبهشت به پشتیبانی از نسخه اولیه ویندوز ۱۰ خاتمه می‌دهد

مایکروسافت تا ۱۹ اردیبهشت به پشتیبانی از نسخه اولیه ویندوز ۱۰ خاتمه می‌دهد
  • 1396/1/25
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت، به‌تازگی تایید کرده است که به‌زودی به پشتیبانی از نسخه اولیه ویندوز ۱۰ با نسخه ۱۵۰۷ خاتمه خواهد داد. به‌طور دقیق‌تر، ردموندی‌ها به زمان مشخصی برای توقف پشتیبانی از این نسخه اشاره داشته‌اند و هم‌چنین، جزئیات بیشتری را پیرامون وضعیت دستگاه‌هایی که پس از تاریخ مذکور هم‌چنان از نسخه اولیه ویندوز ۱۰ استفاده نمایند، ارائه داده‌اند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

همان‌طور که احتمالاً در خبرهای قبل خواندید، مایکروسافت در ابتدا تصمیم داشت تا به پشتیبانی از نسخه اولیه ویندوز ۱۰ در ۲۶ مارس خاتمه دهد اما بنابر به دلایلی، توقف پشتیبانی از این نسخه را تا الان به تعویق انداخته و به‌تازگی، اعلام شده است که در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) پشتیبانی از نسخه ابتدایی و اولیه ویندوز ۱۰ خاتمه می‌یابد. اما این توقف پشتیبانی، به چه معنا خواهد بود؟

آن‌طور که مایکروسافت ادعا کرده است، پس از ۱۹ مارس، به‌روزرسانی جدیدی برای بهبود عملکرد نسخه اولیه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بر روی رایانه‌های شخصی ارائه نخواهد شد و حتی در صورت وجود تهدیدهای نرم‌افزاری، مایکروسافت با ارائه وصله‌های امنیتی این مشکلات را برطرف نخواهد کرد.

بدین منظور، توصیه می‌شود که رایانه‌شخصی خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ (در حال‌حاضر، به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ منتشر شده است) به‌روزرسانی نمایید و بدین شکل، از بابت دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی برای رفع مشکلات احتمالی در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اطمینان خواهید داشت. همان‌طور که اعلام شده است، نسخه اولیه ویندوز ۱۰ با نسخه ۱۵۰۷ حداکثر سه هفته دیگر است و به همین جهت، توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر، سیستم‌عامل رایانه خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید.

آپدیت به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بسیار آسان است و تنها باید به این لینک مراجعه کنید و با انتخاب گزینه Update now، یک نرم‌افزار دریافت خواهید کرد که به ساده‌ترین شکل ممکن، سیستم‌عامل رایانه شما را به جدیدترین نسخه از ویندوز ۱۰ آپدیت می‌کند.

لازم به‌ذکر است که به‌روزرسانی Creators Update به عنوان دومین آپدیت عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به‌تازگی ارائه شده است و هم‌چنین، آپدیت سالگرد نیز به عنوان اولین آپدیت عمده ویندوز ۱۰ شناخته می‌شود. در رابطه با آپدیت عمده بعدی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، هنوز زمان دقیقی برای عرضه آن مشخص نشده است اما گمان می‌رود که مایکروسافت، به‌روزرسانی Redstone 3 را در فصل پاییز منتشر خواهد کرد.

البته دریافت Creators Update ویندوز ۱۰ ممکن است برای برخی از کاربران، چندین هفته یا چندین ماه به طول بیانجامد اما مایکروسافت ادعا می‌کند که دلیل تاخیر در پاسخ به درخواست کاربران برای آپدیت سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ رایانه خود به جدیدترین نسخه، بدین خاطر است که از تجربه‌ای مناسب در هنگام دریافت و نصب این آپدیت، اطمینان حاصل نماید.

پس از به‌روزرسانی Creators Update، همان‌طور که گفته شد؛ آپدیت Redstone 3 برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده است و بیشترین تغییرات را با خود در رایانه‌های ویندوزی به همراه خواهد داشت. از جمله آن‌ها، می‌توان به تغییر در طراحی بصری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اشاره کرد که ردموندی‌ها تحت‌ پروژه‌ای با نام “نئون” بر روی آن مشغول به کار هستند.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *