چگونه حالت شب تلگرام را فعال کنیم؟

چگونه حالت شب تلگرام را فعال کنیم؟
  • 1396/1/26
  • زهرا معبودی
  • 0

از وقتی که گوشی ها هوشمند همراه ما هستند، شب و روز این دستگاه ها از ما جدا نمی شوند. حالا که ما برنامه زندگی مان را برای بهره مندی از این سیستم ها تغییر نمی دهیم، لاجرم می بایست از امکانات ویژه ای برای ابزار ها و نرم افزارها یاد کرد که بتوانیم با آن ها سلامتی خود را بهتر تضمین کنیم.

تا مدت ها پیش هر وقت شب ها با تلگرام همراه بودم، با مشکل نور زیاد آن بخاطر تم آبی و سفیدش، مواجه بودم. مخصوصا اگر گوشی یا تبلت شما سایز بزرگی هم داشته باشد، این معضل آزار دهنده تر است تا اینکه بعد از روی کار آمدن تم های جدید تلگرام خوشبختانه این سرویس امکانی فراهم کرده که بتوانید برای این برنامه در تایم های صبح و ظهر و شب، تم های متناسبی قرار دهید تا چشم شما آسیب که نبیند هیچ، آرامش هم پیدا کند.

dark theme telegram

امروز به شما در این مورد یک آموزش ساده ارائه خواهیم داد. با گویا آی تی همراه باشید.

به تصویر زیر دقت کنید:

تم تاریک تلگرام

این تصویری از تم تاریک تلگرام است که اگر شب ها با آن همراه باشید هم در افزایش عمر باتری گوشی و یا تبلت خود کمک کرده اید و هم اینکه با فاکتورگیری از نورهای آزار دهنده، آرامش مطلوبی را برای چشم های شما فراهم خواهد کرد. اما چگونه این ویژگی را فعال کنیم؟

برای اینکه این ویژگی را فعال کنید ابتدا به سمت تنظیمات تلگرام بروید:

در بخش تنظیمات تلگرام خود گزینه theme را پیدا کنید. موقعیت این گزینه در میان گزینه های اصلی در میان تنظیمات می باشد. بنابراین می توانید آن را یافته و آن را برای عملیات بعدی انتخاب کنید. وقتی که وارد بخش تم ها شدید مطابق تصویر زیر با سه گزینه اصلی و آماده مواجه خواهید شد:

در این جا سه حالت برای تنظیم تم به صورت default یعنی پیش فرض، تم blue یعنی آبی، و dark یعنی تاریک یا سیاه رنگ در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

هر کدام را که انتخاب کنید می توانید بلافاصله تغییرات را مشاهده کنید اما به این نکته هم توجه کنید که در تم پیش فرض، غالبا با رنگ سفید همراه خواهید بود، که این تم برای فعالیت صبح گاهی تان مفید تر خواهد بود چرا که حسابی خواب را از سرتان می پراند. اما در اواسط روز که چشم معمولا از فعالیت های مختلف کمی خسته شده با تم آبی رنگ می توانید آرامش را بدان باز گردانید و در انتها هم تم تاریک را داریم که البته نیازی به توضیح آنچنانی ندارد و واضح است که شب ها برای آرامش چشم و دوری از خواب پریدگی به آن خیلی نیاز داریم.

اما افرادی که دوست دارند تم هایی با خواست و علاقه خودشان ایجاد کنند می توانند به راحتی از همین بخش گزینه create new theme را انتخاب کنند. در این قسمت می توانید نامی برای تم خود ایجاد و تنظیمات آن را مطابق نیاز و دل خواه خود، انجام دهید. بعد از سیو و ذخیره سازی می توانید هر بار که دوست داشته باشید، تم مورد نظر را در زیر لیست تم های ارائه دهنده تلگرام مشاهده و آن را فعال کنید.

این آموزش برای کسانی بود که عموما ۲۴ ساعت خود را با تلگرام سپری می کنند. در این باره نظر خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *