چگونه مشکلات هدفون های بلوتوثی را پیدا و رفع کنیم؟

چگونه مشکلات هدفون های بلوتوثی را پیدا و رفع کنیم؟
  • 1396/1/26
  • زهرا معبودی
  • 4

 

بعد از مطرح شدن هدفون‌های بلوتوثی به دلیل کیفیت پایین صدا و داشتن مشکلاتی، تا مدت‌ها از رده خارج شدند و نتوانستند طرفدارانی را به خود جلب کنند، اما به تازگی با اصلاحاتی که بر روی کیفیت صدای این هدفون‌ها صورت گرفته است، و هم چنین قیمت مناسبی که برای این محصولات در نظر گرفته شده است، از حاشیه خارج شده‌اند و توانسته‌اند باز هم کاربرانی را به خود جذب کنند. استقبال از هدفون‌های بلوتوثی و بی سیم با ورود ایرپد (AirPod) های شرکت Apple هر روز بیشتر می‌شود.

البته با تمام تلاش‌هایی که برای بهبود کیفیت هدفون‌های بلوتوثی انجام شده، باز هم با مشکلات عجیبی مواجه می‌شود.

در این نوشته قصد داریم مشکلات رایج این هدفون‌ها را به همراه راه حل‌های ان بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

اولین مشکل؛ گوشی‌ هوشمند نمی‌تواند هدفون را شناسایی کند.

اگر قصد دارید هدفون بی‌سیم خود را به اسمارت فون خود متصل کنید، ولی با روشن کردن بلوتوث نمی‌توانید نام هدفون خود را در لیست دستگاه‌های متصل ببینید، به احتمال زیاد باید به دنبال یکی از دلایل زیر باشید تا مشکل‌تان حل شود:

  • از روشن بودن بلوتوث اسمارت فون خود مطمئن شوید؛ شاید پیش پا افتاده باشد ولی گاهی تنها مشکل همین است.
  • سازگاری سیستم عامل اسمارت فون را با هدفون بررسی کنید؛ به عنوان نمونه اگر گوشی شما آیفون باشد، باید بدانید که قابلیت Bluetooth Smart Ready با نسخه‌های سیستم عامل iOS 7 و به بعد سازگار است؛ در سیستم عامل‌اندرویدی هم حداقل باید از نسخه ۳ آن استفاده کنید.

هدفون بلوتوثی

  • همان‌طور که می‌دانید فاصله در ارتباطات بلوتوثی بسیار مؤثر است، پس سعی کنید که تا حد امکان هدفون را به گوشی خود نزدیک کنید؛ برای اینکه یک ارتباط مطمئن بین گوشی و هدفون خود ایجاد کنید سعی کنید حداکثر فاصله را در حد یک متر رعایت کنید.
  • بهتر است بدانید که هر هدفون متعلق به یک شرکت خاص، از یک روش برای برقراری ارتباط تبعیت می‌کند، پس راهنمایی‌هایی را که شرکت سازنده هدفون پیشنهاد داده است پیروی کنید؛ گاهی برقراری ارتباط به راحتی با روشن کردن بلوتوث طرفین برقرار می‌شود، ولی گاهی اوقات ترفندهای پیچیده تری نیاز دارد.
  • اگر با روش‌های بالا بازهم ارتباط برقرار نشد، یک مرتبه گوشی و هدفون را خاموش و روشن کنید؛ هر چند قدیمی است ولی گاهی واقعا چاره ساز است.
  • دستگاه های نزدیکی که بلوتوثشان روشن است را خاموش کنید؛ گاهی اوقات وقتی بلوتوث دستگاهی دیگری روشن است، ممکن است هدفون به اشتباه سعی کند که به دستگاه دوم متصل شود.
  • سیگنال‌هایی که مودم‌های وایفای می‌فرستند ممکن است موج‌های شبیه به امواج هدفونی ایجاد کنند، پس حتی الامکان هدفون را از امواج وایفای دور کنید.

دومین مشکل؛ ارتباط بین هدفون و گوشی قطع و وصلی دارد

گاهی اوقات در حین گوش دادن به یک موسیقی، پخش ان قطع می‌شود و ارتباط با گوشی برقرار نمی‌شود؛ گاهی این اتفاق به دفعات مکرر به طور متوالی پیش می‌آید.

گاهی این قطعی به طور کامل ایجاد می‌شود و باید دو مرتبه اتصال هدفون و گوشی را برقرار کنید، اما گاهی اوقات بعد از چند لحظه قطعیِ اتصال، بدون هیچ دلیلی دو مرتبه ارتباط وصل می‌شود؛ در هر صورت هر دو اتفاق خوشایند نیستند، پس بهتر است که راه حل‌های زیر را برای رفع این مشکلات پیگیری کنید:

هدست بلوتوثی

  • سعی کنید اگر هدفون و اسمارت فون را از هم دور کرده‌اید، آن‌ها را باز هم در یک محدوده قرار دهید.
  • باز هم اگر اتصال بلوتوث غیر ضرورری مجاوری وجود دارد، آن را خاموش کنید؛ وجود دستگاه‌هایی که بلوتوث روشن دارند، گاهی باعث افت امواج بلوتوثی می‌شوند.
  • گاهی مشکل از باطری هدفون بی سیمی شماست؛ اطمینان حاصل کنید که باطری به اندازه لازم شارژ داشته باشد؛ بعضی از هدفون‌ها وقتی شارژ باطری‌شان کم می‌شود اتصال بلوتوث را به طور خودکار قطع می‌کنند.

سومین مشکل؛ گوشی و هدفون با هم دیگر سازگار و جفت نمی‌شوند.

گاهی اسمارت فون هدفون را در لیست دستگاه‌های بی سیم خود می‌بیند ولی نمی‌تواند به او وصل و جفت شود؛در این صورت با یک پیغام خطا رو به رو می‌شوید که نهایتا باز هم نمی‌توانید اتصال را برقرار کنید؛ برای حل این مشکل می‌توانید راه حل زیر را دنبال کنید.

  • باز هم تمامی اتصالات غیر ضروری بلوتوثی را از لیست دستگاه‌های متصل در گوشی خود حذف کنید؛ گاهی اوقات وقتی تعداد دستگاه‌های موجود در لیست بلوتوث زیاد می‌شود، گوشی به طور خودکار اقدام به برقراری ارتباط با آن ها می‌کند و این امر سبب قطعی ارتباط با هدفون می‌شود.

نهایتا با جواب ندادن یک راه حل، می‌توانید راه حل دیگری را برای حل مشکلات هدفون خود، انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

بعد از دوره نسبتا طولانی که هدفون های بلوتوثی به دلیل عدم کیفیت در حاشیه مانده بودند و نتواسته بودند طرفدارانی را به خود جلب کنند، با بهبود کیفیت این هدفون‌ها دوره جدیدی برای این محصول آغاز شده است.

باز هم شاهد هستیم با تمام تلاش‌هایی که برای رفع نواقص این محصول انجام شده، باز هم گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود که در این نوشته با مشکلات متداول هدفون‌های بی سیم و رفع این مشکلات صحبت کردیم. می توانید تجربیات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نیز نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. سلام با عرض سلام ببخشید اگه یکی از بلندگو های هدفون صدایش قطع شود چگونه درستش کنم تا حالا برای ۲ بار برام اتفاق افتاده

  2. سلام ببخشید هدفون من هنگ کرده هر کاری میکنم نه خاموش میشه نه چیزی لطفا راهنماییم کنید نمیدونم چیکار بکنم؟؟؟؟!!!!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *