چگونه مشکل بروزرسانی درایور های Nvidia را حل کنیم؟

چگونه مشکل بروزرسانی درایور های Nvidia را حل کنیم؟
  • 1396/1/27
  • زهرا معبودی
  • 0

Nvidia یکی از ارائه دهندگان کارت گرافیکی در بازار است که به نوبه خود نسبت به رقبا پیش تاز بوده و توانسته رتبه خوبی کسب کند. غالبا هر جا صحبت از Nvidia می شود نام AMD هم به چشم می آید اما بر اساس تجربه دانسته ایم که سیستم هایی که به گرافیک بالاتری احتیاج دارند همیشه با Nvidia همراه بوده اند. عموما لپ تاپ هایی که برای بازی ساخته می شوند از کارت گرافیک های Nvidia استفاده می کنند اما لپ تاپ هایی که استفاده گیمینگ ندارند و بدین منظور طراحی نمی شوند، از نوع دیگری بهره مند هستند که قدرت کمتری نسبت به Nvidia دارد.

در عین حال گاهی از اوقات بروز رسانی آنلاین این درایور ها برای کاربران دردسر ساز شده است. Nvidia این امکان را فراهم کرده که از طریق اینترنت درایور های گرافیکی Nvidia را بروز رسانی کنید اما گاهی شاهد این هستیم که این بروز رسانی ساعت ها طول می کشد. امروز گویا آی تی قصد دارد به حل این مساله بپردازد و به شما یاد دهد که چگونه جلوی این معضل را بگیرید.

زمانی که دچار چنین مشکلی شدید، و شاهد افزایش زمان بروز رسانی درایور بودید، اولین پیشنهاد این است که ابتدا سیستم را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود! این مشکل را حل نمی کند اما به کارایی بیشتر سیستم برای ادامه مسیر به شما کمک خواهد کرد. در چنین حالتی اجزا گرم شده و می تواند موجبات ضرر های بعدی را فراهم آورد.

حل مشکل آپدیت درایور Nvidia

راه حل اول: درایور ها را به طور دستی دانلود کنید

این راه حل برای حل مشکل عدم بروز رسانی سریع کارت گرافیکی به شدت پیشنهاد می شود. از جمله کاربرانی که ناچارند به این روش متوسل شوند، افرادی هستند که از  GeForce Experience استفاده می کنند. بهترین روش این است که به بجای بروز رسانی، به راحتی نسخه بروز شده نرم افزار را دانلود کنند و آن را نصب کنند. نسخه های بروز رسانی شده در وب سایت وجود دارند و به رایگان و راحتی قابل دانلود هستند.

نکته: دقت داشته باشید که به هنگام دانلود و نصب، GeForce Experience خاموش باشد تا فرآیند دانلود و نصب به خوبی صورت بگیرد.

Download-Geforce-Driver

روش دوم: یک نصب تازه و جدید

شاید در مرحله قبل، درایور را دانلود کرده باشید، اما حالا باز هم موقع نصب کردن با مشکل مواجه شده اید. بهترین کار این است که فایل های قبلی را پاک کنید و مجددا نسبت به دانلود اقدام کنید.

بدین منظور اقدامات زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد استارت منو شوید و از میان گزینه ها، آیکون Control Panel را پیدا کنید و وارد آن شوید. در میان آیکون های کنترل پنل به دنبال uninstall a program یا Programs بروید. حتی اگر ویوی کنترل پنل تان به گونه ای دیگر است به سراغ گزینه Programs and Features بروید.

گزینه Nvidia Graphics Driver را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید و گزینه uninstall را انتخاب کنید. اگر پکیج دیگری از این ارائه دهنده دانلود کرده اید می توانید به سراغ آن بروید و به همین شیوه آن را از حالت نصب خارج نمایید.

در نهایت سیستم خود را ریستارت کنید.

بعد ازاین دوباره وارد سایت انودیا شوید و به راحتی درایو خود را دانلود کنید و نسبت به نصب مجدد اقدام کنید.

روش سوم: بروز رسانی ویندوز

گاهی اوقات همه چیز به خوبی دانلود و نصب می شوند اما بروز رسانی توسط خود ویندوز این مشکل را بهتر رفع می کند. در چنین شرایطی روش زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد Start Menu شوید

از Start Menu گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

بعد از آن به دنبال Display Adapters باشید.

در این وضعیت  Nvidia GPU را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Update Driver را انتخاب کنید.

در ادامه گزینه Search Automatically… را هم انتخاب کنید.

بدین ترتیب یک بروز رسانی کاملا تازه منطبق با ویژگی های ویندوز صورت خواهد گرفت که باید عاری از عیب برای نصب مجدد درایور و بروز رسانی و استفاده از آن باشد.

دانلود درایور گرافیکی

بدین ترتیب می توانید مشکل نصب درایور های خود را تا حد ممکن رفع کنید. در صورتی که این روش ها جواب نداد می توانید از یک متخصص در این مورد کمک بگیرید. می توانید در این باره تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید. همچنین برای دانلود درایورهای انودیا می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

برای دانلود  Nvidia Drivers کلیک کنید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *