تصاویر مفهومی نوکیا ۹ از نمایشگر بدون حاشیه و دوربین دوگانه برای این گوشی خبر می‌دهد

تصاویر مفهومی نوکیا ۹ از نمایشگر بدون حاشیه و دوربین دوگانه برای این گوشی خبر می‌دهد
  • 1396/1/27
  • مقدم
  • 0

شرکت فنلاندی HMD Global از تعدادی از گوشی‌های جدید نوکیا از جمله نوکیا ۳ (یک گوشی ارزان‌قیمت اندرویدی با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ دلار)، نوکیا ۵ (یک گوشی میان‌رده اندرویدی با قیمتی نزدیک به ۲۰۰ دلار) و نوکیا ۶ (یک گوشی میان‌رده اندرویدی با قیمتی نزدیک به ۲۵۰ دلار) در سه ماهه اول سال جاری میلادی رونمایی کرد و به همراه آن‌ها، گوشی فیچر فون نوکیا ۳۳۱۰ عرضه شده است.

هم‌چنین، اعلام شده است که نوکیا تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی، محصولات جدید خود را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. محصولی که شرکت نوکیا به‌زودی آن‌را معرفی می‌کند، احتمالاً نوکیا ۹ به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت خواهد بود که قیمتی نزدیک به ۷۰۰ دلار دارد و به‌تازگی، تصاویر مفهومی از این مدل منتشر شده است که از طراحی بدون حاشیه و هم‌چنین دوربین دوگانه برای نوکیا ۹ خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

گفته می‎شود که نوکیا ۹ به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود و هم‌چنین، نسبت تصویر آن ۲ به ۱ است. این موضوع، ناخواسته طراحی نوکیا ۹ را به سایر گوشی‌های پرچم‌دار جدید که با چنین ویژگی عرضه می‌شود، نزدیک خواهد کرد.

تصاویر مفهومی تازه منتشر شده، طراحی بدون حاشیه نوکیا ۹ را به نمایش گذاشته است و هیچ سنسور تشخیص اثرانگشتی در حاشیه پایین نمایشگر وجود ندارد. در بدنه پشتی نیز خبری از حسگر تشخیص اثرانگشت نیست و همان‌طور که می‌دانید، نوکیا ۹ به سنسور تشخیص اثرانگشت مجهز خواهد بود. به همین جهت، به‌نظر نمی‌رسد که طراحی نهایی نوکیا ۹ مانند تصاویر مفهومی تازه منتشر شده باشد.

در پشت گوشی، هیچ ویژگی که صحت طراحی این تصاویر مفهومی را تحت‌تاثیر قرار دهد؛ وجود ندارد و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دوربین دوگانه برای این مدل در نظر گرفته شده است که با شایعات پیشین هم‌خوانی دارد. پیش‌تر اعلام شده بود که نوکیا ۹ از یک دوربین دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و سنسورهای کارل زایس نیز برای آن در نظر گرفته شده است. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری، یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی در جلوی گوشی به کار گرفته شده است.

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد، نوکیا ۹ به عنوان یک گوشی پرچم‌دار عرضه خواهد شد و شش گیگابایت حافظه رم نیز برای آن در نظر گرفته شده است. ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، احتمالاً در قدرت‌مندترین نسخه از این گوشی به کار گرفته می‎شود و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی به گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا قدرت می‌دهد. باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام، از دیگر قابلیت‌هایی به شمار می‌رود که برای نوکیا ۹ فاش شده است.

به احتمال زیاد، نوکیا ۹ از یک شاسی ضدآب و ضد گرد و غبار استفاده می‎‌کند و سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۲ را نیز با خود به همراه دارد. در کنار این مدل، گمانه‌زنی‌های پیشین از معرفی نوکیا ۷ و نوکیا ۸ به عنوان گوشی‌های میان‌رده و گران‌قیمت نوکیا با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام خبر می‌دهد که به ترتیب، به نمایشگر فول اچ‌دی و Quad HD مجهز خواهند بود.

البته هیچ‌یک از این دو مدل از دوربین دوگانه استفاده نمی‌کند اما انتظار داریم که نوکیا ۸ با نمایشگر ۵٫۷ اینچی به یک دوربین با سنسورهای کارل زایس مجهز شده باشد. اینکه نوکیا چه برنامه‌های دیگری برای حضور در بازار گوشی‌های هوشمند دارد، هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد، فعلاً نوکیا ۷، نوکیا ۸ و نوکیا ۹ تنها محصولاتی هستند که تا چند ماه، بخشی گسترده‌ای از تمرکز این شرکت و HMD Global را برای بازاریابی به خود اختصاص می‌دهند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *