آموزش تبدیل سیم کارت میکرو به نانو برای HTC One M8

آموزش تبدیل سیم کارت میکرو به نانو برای HTC One M8
  • 1396/1/28
  • زهرا معبودی
  • 0

HTC One (M8) بدون شک تلفن بزرگی است. با توجه به بلندگوهای BoomSound، نمایشگر ۵ اینچی و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری، عجیب است که شرکت چگونه توانسته این همه چیز را در آن بدنه‌ی جذاب و یکدست فلزی جای دهد. با این حساب منطقی است که HTC در M8 برای صرفه جویی در فضا سیم کارت دستگاه را از میکرو به نانو تغییر داده باشد.

اگرچه تفاوت این دو مدل خیلی زیاد نیست، اما اگر سیم کارت فعلی‌تان میکرو است، وقتی بخواهید آن را درون M8 قرار دهید متوجه می‌شوید که سیم کارت وارد دستگاه نمی‌شود.

اگر سیم کارت خود را به نمایندگی اپراتورها ببرید، آن‌ها با حفظ شماره یک سیم کارت نانوی جدید به شما می‌دهند. علاوه بر این با خرید یک دستگاه کاتر سیم کارت خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید، منتهی در این صورت سیم کارت قبلی‌تان حتماً باید میکرو باشد.

اما چرا وقتی می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید، بیخود به بازار بروید و هزینه‌ی اضافه بکنید؟ با ما همراه باشید تا با یک روش ساده در عرض چند دقیقه به شما بگوییم که چگونه می‌توانید سیم کارت میکروی خود را به نانو تبدیل کنید.

توجه: زمانی که سیم کارت را برش دادید دیگر راه برگشتی وجود ندارد. اگر سیم کارت را به اندازه‌ی نانو در آورید دیگر نمی‌توانید از آن به عنوان میکرو استفاده کنید، به عبارت دیگر، نمی‌توانید از همین سیم کارت در دستگاه‌های دیگری که اندازه‌ی سیم کارت آن‌ها فرق دارد استفاده کنید.

مرحله ۱ – چاپ الگوی برش

برش دادن سیم کارت برای تبدیل آن از حالت میکرو به نانو کار سختی نیست. اگر آماده‌ی یک ماجراجویی جدید هستید، بدون این که خودتان را به زحمت بیاندازید می‌توانید با انجام چند برش دقیق این تبدیل را انجام دهید.

با این حال این کار کمی ریسکی است، چون اگر برشی را اشتباه انجام دهید دیگر راه جبرانی وجود نخواهد داشت. پس توصیه می‌کنیم از یک الگو استفاده کنید تا مطمئن شوید که دارید راه را درست پیش می‌روید.

بدیل سیم کارت میکرو به نانو

این الگو یکی از الگوهای خوب است. آن را دانلود و چاپ کنید. حتماً الگو را در اندازه‌های واقعی چاپ نمایید، و اندازه‌ی آن را کوچک یا بزرگ نکنید.

مرحله ۲ – خط‌های برش را دنبال کنید

با استفاده از بخش پایینی الگو، می‌توانیم MicroSIM (3FF) را به NanoSIM (4FF) تبدیل کنیم.

تبدیل سیم کارت میکرو به نانو

سیم کارت خود را روی خط‌های پایین قرار دهید، سپس با استفاده از یک مداد یا وسیله‌ای مشابه، خط‌های برش را به دقت بر روی سیم کارت خود ایجاد کنید. بعد از انجام این کار زمان بریدن سیم کارت است.

مرحله ۳ – سیم کارت را ببرید

تاکید موکد می‌کنیم: «نباید خیلی کند عمل کنید.»

با استفاده از یک قیچی تیز، یا چیز مشابهی که خیلی بزرگ نباشد به دقت خط‌ها را ببرید. نگران آسیب زدن به تراشه‌ی اصلی نباشید، همان طور که در الگو مشخص است، تراشه‌ی اصلی مربع کوچکی است که در مرکر سیم کارت قرار دارد، پس تا زمانی که خطوط الگو را دنبال کنید مشکلی پیش نخواهد آمد.

تبدیل سیم کارت میکرو به نانو

در این الگو گفته شده که برای صاف کردن لبه‌های سیم کارت از سنباده استفاده کنید، ولی بهتر است بعد از این که بخش‌های اضافی را بریدید، ابتدا سیم کارت را درون دستگاه قرار دهید تا ببینید نتیجه چه طور شده است. اگر لبه‌ها ناهنجاری دارد، چنانچه سنباده نداشته باشید، با استفاده از ناخن می‌توانید آن را کمی هموار کنید.

تبدیل سیم کارت میکرو به نانو

با پشت سر گذاشتن این مرحله کار تمام شده است. نتیجه‌ی کار خود را در بخش نظرات با گویا آی تی به اشتراک بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی که در آن عضویت دارید به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *