شرکت اپل برای نمایشگر OLED آیفون‌های ۲۰۱۸ از ال‌جی کمک خواهد گرفت

شرکت اپل برای نمایشگر OLED آیفون‌های ۲۰۱۸ از ال‌جی کمک خواهد گرفت
  • 1396/1/29
  • مقدم
  • 0

در حال‌حاضر، شرکت سامسونگ یکی از معدود سازندگانی است که می‌تواند نمایشگرهای OLED را در تعداد انبوه برای سازندگان دیگر به تولید برساند و این یکه‌تازی باعث شده است تا شرکت اپل برای نمایشگرهای OLED آیفون ۸ یا آیفون ادیشن از سامسونگ دیسپلی کمک بگیرد. با این‌حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت اپل به دنبال حضور ال‌جی دیسپلی در بازار برای توسعه پنل‌ نمایشگر OLED برای گوشی‌های هوشمند است و بدین شکل، کوپرتینویی‌ها می‌توانند از شرکت‌های مختلفی برای تولید نمایشگر آیفون‌های ۲۰۱۸ خود کمک بگیرد و وابستگی شرکت اپل به سامسونگ کاهش می‌یابد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت اپل، هیچ‌گاه از پنل‌های OLED برای گوشی‌های آیفون خود استفاده نکرده است و در طی چندین سال گذشته، گوشی‌های آیفون با نمایشگر LCD همراه شده است. این شرکت واقع در کوپرتینو ادعا می‌کند که رنگ‌ها در نمایشگر OLED طبیعی نیست و شاهد نمایش رنگ‌های اغراق‌شده در چنین نمایشگرهایی هستیم؛ به همین جهت، اپل عملکرد خود را مبنی بر عدم عرضه یک آیفون با نمایشگر OLED منطقی می‌داند.

با این‌حال،  کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند تا در دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون، محصول کاملاً متفاوتی را ارائه دهند و این موضوع باعث شده است تا شرکت اپل از برخی سنت‌های گذشته خود دست بکشد تا گوشی پرچم‌دار جدیدش با مشخصاتی نزدیک و حتی از سایر گوشی‌های اندرویدی، با آن‌ها رقابت بپردازد.

این موضوع باعث شده تا شرکت اپل تصمیم بگیرد تا برای اولین‌بار، آیفون پرچم‌دار خود را با نمایشگر OLED ارائه دهد و بنابر شایعات، شرکت اپل از سامسونگ دیسپلی برای توسعه نمایشگرهای لبه منحنی آیفون‌های جدید خود کمک خواهد گرفت. البته به همراه آیفون ادیشن یا آیفون ۸، کوپرتینویی‌ها آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر ۷ اس و ۷ اس پلاس را نیز عرضه خواهند کرد که هم‌چنان از پنل‌های LCD استفاده می‌کند.

با این‌حال، یک گزارش جدید از کره جنوبی نشان می‌دهد که شرکت اپل به دنبال مجاب‌نمودن شرکت ال‌جی دیسپلی برای شروع توسعه نمایشگرهای OLED است و بدین شکل، این سازنده می‎تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور و شاید حتی سال آینده، تمامی آیفون‌های جدید خود را با نمایشگر OLED ارائه دهد.

در این گزارش آمده است که مقامات رسمی شرکت ال‎جی دیسپلی در رابطه با توافق با شرکت اپل برای توسعه نمایشگرهای OLED برای گوشی‌های آیفون، در حال‌حاضر نظر مشخصی ندارند و فعلاً در حال بررسی تمامی جوانب این همکاری احتمالی هستند. البته نگران‌هایی نیز مبنی بر بی‌تجربگی شرکت ال‌جی دیسپلی در تولید پنل‌های OLED در اندازه متوسط و کوچک وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود تا تعلل قابل‌توجهی در رابطه با همکاری با شرکت اپل وجود داشته باشد. هرچند، ال‌جی دیسپلی در نهایت در ماه ژوئن به اپل اعلام می‌کند که با این شرکت آمریکایی برای تولید گسترده پنل‌های OLED در اندازه متوسط و کوچک همکاری خواهد کرد یا خیر.

ال‌جی دیسپلی در حال‌حاضر، تنها تامین‌کننده نمایشگرهای OLED ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ است اما آمار فروش این ساعت‌های مچی، باعث شده تا ال‌جی برای تولید گسترده پنل‌های OLED برای ساعت‌های اپل واچ چندان به دردسر نیافتد. با این‌حال، فروش آیفون‌های شرکت اپل به‌طور قابل‌توجهی بالا است و این خود، شرکت ال‌جی را برای تامین گسترده نمایشگر  OLED آیفون‌های ۲۰۱۸ به دردسر می‌اندازد. با توجه به آمار فروش بالای گوشی‌های آیفون اپل، شرکت سازنده در حال‌حاضر نمی‌تواند از نمایشگرهای OLED بر روی تمامی مدل‌های آیفون استفاده نماید و همان‌طور که گفته شد، آیفون ۸ تنها محصولی خواهد بود که با یک نمایشگر OLED عرضه می‌شود؛ البته، بهای این تغییرات بالا خواهد بود و به همین جهت ممکن است آیفون پرچم‌دار جدید اپل با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

بنابر گمانه‌زنی‌ها، آیفون ۸ از یک نمایشگر OLED بدون حاشیه ۵٫۸ اینچی استفاده می‌کند که البته فضای قابل‌دسترس این نمایشگر تنها در حدود ۵٫۲ اینچ است. با توجه به حذف حاشیه‌های اضافی در اطراف نمایشگر و هم‌چنین انتقال سنسور تشخیص اثرانگشت به زیر نمایشگر یا به بدنه پشتی، آیفون ادیشن با اندازه‌ای نزدیک به آیفون ۷ ارائه می‌شود و اندازه آن همانند گوشی‌های گلکسی اس ۸ سامسونگ، بزرگ نخواهد بود.

البته باید به این موضوع اشاره داشت تغییراتی که شرکت اپل با حذف حاشیه‌های اضافی و افزایش اندازه نمایشگر برای آیفون پرچم‌دار جدید خود مدنظر دارد، باعث می‌شود تا آیفون ۸ با طراحی نزدیک به گوشی‌های بدون حاشیه موجود مانند سری گلکسی اس ۸ سامسونگ عرضه شود. هرچند، کوپرتینویی‌ها، به سختی تلاش می‌کنند تا آیفون پرچم‌دار جدید خود را با تغییرات بیشتری ارائه دهند اما این موضوع، باعث نمی‌شود تا آیفون ۸ با یک نمایشگر با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ عرضه نشود یا آیفون پرچم‌دار جدید اپل به یک نمایشگر با لبه‌های دارای انحنا مجهز نشود.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *