چگونه ریفرش شدن خودکار TABها در کروم را غیرفعال کنیم؟

چگونه ریفرش شدن خودکار TABها در کروم را غیرفعال کنیم؟
  • 1396/1/29
  • زهرا معبودی
  • 0

کروم به طور خودکار زبانه‌هایی که مدتیبه آن‌ها سر نزده باشید را ریفرش می‌کند. این قابلیت ویژگی جدیدی است که از نسخه‌ی ۴۸ به کروم اضافه شده. اگر در مرورگر کروم زبانه‌های زیادی دارید و تا مدت‌ها به بعضی از آن‌ها سر نمی‌زنید، کروم به طور خودکار با کلیک بر روی این زبانه‌ها آن‌ها را ریفرش می‌کند. این امر به جهت این است که بتوانید آخرین نسخه‌ی آن صفحه را دریافت کنید. کروم فکر می‌کند که از زمانی که این زبانه را باز کردید تا هنگامی که دوباره به آن برگشتید، چیزی تغییر کرده است. در واقع کروم با این کار مطمئن می‌شود که در حال مشاهده‌ی آخرین نسخه‌ی آن صفحه باشید. این ویژگی به طور رسمی «زبانه‌های رها شده» نام دارد. با این کار نه تنها آخرین نسخه‌ی صفحه را خواهید داشت، بلکه در مصرف حافظه هم صرفه جویی می‌شود. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا نحوه‌ی غیرفعال کردن این ویژگی را به شما نشان دهیم.

غیرفعال سازی ریفرش خودکار زبانه‌ها

کروم را باز کرده و آدرس زیر را در نوار آدرس تایپ نمایید.

chrome://flags

به دنبال پرچمی موسوم به automatic-tab-discarding بگردید. منوی کشویی آن را باز کنید. گزینه‌ی Disable را انتخاب کرده و بعد یک بار کروم را بسته و مجدداً آن را باز نمایید. اکنون ویژگی ریفرش خودکار غیرفعال می‌شود.

ریفرش شدن خودکار TABها

استفاده‌ی دستی از این قابلیت در بعضی از زبانه‌ها

اگر از این قابلیت کروم خوشتان آمده منتهی می‌خواهید خودتان مشخص کنید که کدام زبانه از این قابلیت استفاده کند، امکان این کار وجود دارد. غیرفعال کردن پرچم automatic-tab-discarding ریفرش خودکار زبانه‌های کروم را غیرفعال می‌کند، ولی از این قابلیت هنوز هم می‌توانید به صورت دستی استفاده کنید.

آدرس زیر را در کروم تایپ کنید:

chrome://discards/

در این بخش لیست کاملی از زبانه‌های باز کروم دیده می‌شود. هر زبانه به همراه عنوان خود یک لینک Discard هم دارد.

ریفرش شدن خودکار TABها

بر روی لینک Discard زبانه‌ی مورد نظر خود کلیک کنید. با این کار زبانه‌ی مذکور ناپدید نمی‌شود یا تغییر خاصی در ظاهر آن به وجود نمی‌آید، اما اگر بعد از مدتی به آن سر بزنید، صفحه ریفرش می‌شود.

این امکان هم در ویندوز و هم در مک موجود است.

همان طور که بالاتر گفته شد، این قابلیت فقط برای این نیست که از آخرین تغییرات صفحه باخبر شوید. ویژگی مذکور به مصرف حافظه‌ی کروم هم کمک می‌کند. مرورگرهای جدید با نشت حافظه روبرو هستند. اگر تعداد زیادی زبانه را برای مدت طولانی باز نگه دارید، مصرف حافظه‌ی کروم تا حد زیادی افزایش می‌یابد. در نتیجه مرورگر و سیستم‌تان کند می‌شود. زبانه‌هایی که به صورت دستی از این قابلیت استفاده می‌کنند از بروز چنین مشکلی جلوگیری می‌نمایند.

اما چیزی که کروم نیاز دارد این است که به کاربر کنترل بیشتری بر روی این ویژگی بدهد. کاربران باید بتوانند زبانه‌ها یا دامنه‌های مشخصی را که نمی‌خواهند تحت پوشش این قابلیت قرار گیرند در لیست سفید قرار دهند. به علاوه، کاربران باید بتوانند تعیین کنند که بعد از گذشت چه مقدار زمان ویژگی مذکور فعال شود.

در این باره اگر نظر یا تجربه ای دارید با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *