چگونه با دوربین های دوگانه بهترین عکس ها را بگیریم؟

چگونه با دوربین های دوگانه بهترین عکس ها را بگیریم؟
  • 1396/1/29
  • زهرا معبودی
  • 0

 

در جدیدترین گوشی‌های هوشمندی که از شرکت‌های بزرگی مانند اپل، ال جی، هو آوی وارد بازار شده اند، استفاده از تکنولوژی جدید دوربین‌های دو گانه آن‌ها، بیشتر به چشم می‌آید.

با معرفی این تکنولوژی، شرکت‌های دیگری هم تصمیم گرفته‌اند که در محصولات خود، این تکنولوژی را پیاده کنند، هر چند که نحوه پیاده سازی و استفاده از آن در گوشی‌های مختلف، متفاوت است؛ به عنوان مثال شرکت هوآوی در گوشی هوشمند p9 خود، برای گرفتن تصاویر سیاه و سفید، و گرفتن نور بیشتر فقط از لنز دوم آن استفاده می‌کند؛ اما در گوشی هوشمند iPhone 7 + ، لنز دوم فقط وظیفه دارد که زوم نوری (اپتیکال) را با کیفیت دو برابری و نزدیک‌تر شدن به شکل‌ها و اشیاء انجام دهد. همان‌طور که می‌دانید از لنزهای iPhone 7 + یکی برای تله فوتو و دیگری برای زاویه دید بالا استفاده می‌شود.

در این نوشته قصد داریم که چند روش کاربردی و راحت را برای ثبت تصاویر با بهترین کیفیت با استفاده از دوربین‌های دو گانه بیان کنیم، با گویا آی تی همراه باشید.

از تمام کارایی حالت پرتره استفاده کنید

عکس گرفتن با دوربین دوگانه

در گوشی‌های هوشمند آیفون ۷ پلاس که با سیستم عامل iOS نسخه  ۱۰٫۱، کار می‌کنند به راحتی می توانند استفاده های زیادی را از حالت پرتره ببرند؛ با این روش یک افکت بوکه دارید که تصویر پس زمینه‌تان را به طور خودکار مات می‌کند.

برای یانکار به اپلیکیشن دوربین خود بروید و حالت Portrait را انتخاب کنید؛ در این حالت، گوشی هوشمندتان شما را راهنمایی می‌کند که برای ثبت بهترین تصویر، آیا باید از شئ مورد نظر دور شوید یا فاصله‌تان را با آن کمتر کنید، بعلاوه شما را در نورپردازی راهنمایی می‌کند که آیا به نور بیشتری نیاز هست یا نه.

با تمرین بیشتر، تسلط بیشتری هم برای ثبت تصاویر بهتر خواهید داشت، در بارهای اول انتظار زیادی از کار خود نداشته باشید!

سعی کنید که از ترکیب بندی ساده استفاده کنید، و تصاویر خود را چه جاندار و چه بی جان درست انتخاب کنید، تا فوکوس بر روی یک شئ اشتباه تصویرتان را خراب نکند؛ مانند تصویر بالا بر روی تیغ‌های کاکتوس.

برای تنظیم نور دهی بهتر برای روی تصویرتان می‌توانید به نمایشگر ضربه بزنید ونشانه‌گر خورشید آن را بالا و پایین کنید تا اشیاء شما بنا بر دلخواه‌تان روشن‌تر و یا تیره‌تر شوند.

 

از زوم نوری (اپتیکال) برای نزدیک شدن به اشیاء استفاده کنید

عکس گرفتن با دوربین دوگانه

با استفاده از گوشی هوشمند iPhone 7 + به راحتی می‌توانید از زوم اپتیکال استفاده کنید؛ برای اینکار فقط کلید ۱* را که در بالای دکه شاتر قرار دارد فشار دهید و به طور متوالی این کار را انجام دهید تا با نشان دادن ۲* به کیفیت دو برابری زوم نوری خود برسید.

یکی از مواردی که در هنگام زوم کردن باید به آن توجه شود، مسئله نویز و ثابت ماندن گوشی یا بدون لرزش تصویر است که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ سعی کنید برای جلوگیری از لرزش گوشی آن را بر روی یک سه پایه که به راحتی قابل حمل است، تعبیه کنید. اگر به سه پایه به هر دلیلی دسترسی  ندارید می‌توانید از دیوار، میز، و یا حتی کتف و شانه یک همراه و یا هر چیزی که از لرزش گوشی شما جلوگیری می‌کند، استفاده کنید.

اگر اسمارت فون شما لنز دوم ندارد، می توانید از گزینه زوم دیجیتال آن بهره ببرید؛ هر چند که این روش خیلی جالب به نظر نمی‌رسد و نتیجه فوق العاده ای هم ندارد، چرا که فقط عکس را کراپ می‌کند؛ در هر حال برای اینکار کلید زوم را فشار دهید و درجه آن را کم و یا زیاد کنید.

 

بهترین فوکوس را انتخاب کنید

عکس گرفتن با دوربین دوگانه

 

در سیستم عامل‌های اندروید، سیستم‌های لنز دوگانه به صورت متفاوتی قرار دارند؛ مثلا شرکت HTC، هوآوی و ال جی هر کدام از روش های مختلفی استفاده می‌کندد، که توضیحات هر کدام جداگانه سخت به نظر می‌رسد؛ برای سازگاری می‌توانید از اپلیکیشن دوربین گوشی‌تان استفاده کنید، چرا که در اپلیکیشن پیش فرض گزینه‌های زیادی وجود دارد.

به عنوان مثال در گوشی هوآوی p9 برای ایجاد افکت بوکه و مات کردن تصویر پس زمینه، می‌توانید به اپلیکیشن پیش فرض دوربین آن بروید و سپس در سمت چپ نمایشگر آیکن فشردگی دیافراگم را فشار دهید، اما باید حتما حالت لنداسکیپت را انتخاب کنید، و از حالت پرتره بی بهره می‌مانید؛ بعد از انجام این مراحل و فعال شدن حالت بوکه بنا بر دلخواه‌تان می‌توانید میزان عمق تصویر را تغییر دهید.

گوشی هواوی قابلیت خوب دیگری هم که دارد اجازه می‌دهد بعد از ثبت تصویر بازهم بر روی شئ خود فوکوس کنید. وقتی تصویری را از گالری باز می‌کنید، آیکن گشودگی دیافراگم هم نمایش داده می‌شود.

تکنولوژی لنزهای دوگانه در دو شرکت هوآوی و ال جی، تنظیمات دستی فراوانی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با این تنظیمات قدرتمند بدون اینکه نیاز به نصب اپلیکیشن دوربین شخص سومی هم داشته باشید، بتوانید هر چه بهتر فوکوس، میزان نوردهی و.. را تنظیم کنید.

 

تجربه عکاسی بهتر با اپلیکیشن‌های شخص سوم

عکس گرفتن با دوربین دوگانه

شاید در ظاهر هیچ نیازی به اپلیکیشن‌های شخص سوم احساس نکنید، اما این برنامه مثل  Camera+ و Filmic Pro گزینه‌های بسیار متنوع و جالبی به شما ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن‌ها بعد از ورود آیفون ۷ پلاس و تکنولوژی لنز دوم، گزینه‌های بسیار متنوعی را در اختیار کاربران این اسمارت فون‌ها برای استفاده هر چه بهتر از این تکنولوژی قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های این برنامه مربوط به وقتی است که نخواهید به طور همزمان از هر دو لنز گوشی استفاده کنید، برای اینکار می‌توانید به راحتی بین لنزها جابجا شوید؛ هر چند زمانی پیش می‌آید که سیستم عامل آی اُ اس، اجازه استفاده از این این قابلیت را به شما نمی‌دهد.

اکثر برنامه‌های شخص سوم به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی بتوانید میزان نوردهی، و سرعت شاتر را تغییر دهید و یا حتی قابلیت ISO را بنا به سلیقه خود تغییر دهید؛ در هر صورت داشتن گزینه‌های بیشتر با این برنامه‌ها می‌تواند تجربه عکاسی بهتری را به همراه داشته باشد.

برای کاربرانی هم که با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند، برنامه های شخص سومی تولید شده است که به راحتی از لنرهای دوگانه پشتیبانی می‌کند، اما نهایتاً بهتر است از برنامه پیش فرض اندروید استفاده کنید، تا علاوه بر انکه گزینه‌های خوب و متنوعی در اختیارتان قرار بگیرد، سازگاری بهتری را هم با سخت افزارتان ایجاد کنید.

 

کیفیت برتر عکاسی با انتخاب حالت عکاسی

عکس گرفتن با دوربین دوگانه

یکی از قابلیت‌هایی که شرکت‌های اسمارت فون‌های اندرویدی و اپل روی آن متمرکز شده‌اند، بهبود حالت‌های عکاسی دوربین است که به راحتی در اپلیکیشن دوربین‌تان قابل دسترسی است.

به عنوان نمونه د رهوآوی p9 برای استفاده از لنز سیاه و سفید به طور جداگانه می‌توانید از حالت مونوکروم اپلیکیشن استفاده کنید تا تصویرتان هر چه بهتر شارپ شود و از وضوح خوبی برخوردار شود.

در نمونه‌های اسمارت فون ال جی G5 و V20 حالتهای خوبی مثل Popout  و  Multi-view را دارند که امکان تفکیک لنزها را فراهم می‌کند تا با جداسازی لنزها بتوانید افکت و حالتهای چندگانه ایجاد کنید؛ هر چند استفاده از این روش‌ها کمتر به کار گرفته می‌شود، اما نتیجه خوبی در بر دارد.

 

نتیجه گیری:

یکی از قابلیت‌های خوبی که در گوشی‌های جدید اپل، اچ تی سی، هوآوی پیاده شده است استفاده از تکنولوژی دوربین های دوگانه است؛ با این تکنولوژی می توانید تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی ثبت کنید. البته برندهای دیگر نیز در فکر ارائه این سرویس می باشند. به هر حال هر جا یک سیستم مبتنی بر دوربین دوگانه دیدید می توانید با استفاده از این ترفند ها که توسط گویا آی تی ارائه شد، تصاویر بهتری بگیرید. این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و تجربیات و دیدگاه های خود را در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *