آمار فروش کنسول نینتندو سوئیچ فوق‌العاده است؛ عرضه ۲٫۴ میلیون کنسول در یک ماه

آمار فروش کنسول نینتندو سوئیچ فوق‌العاده است؛ عرضه ۲٫۴ میلیون کنسول در یک ماه
  • 1396/1/29
  • مقدم
  • 0

مدتی پیش، گزارش شد که شرکت نینتندو موفق شده تا بیشتر از ۹۰۰ هزار واحد از کنسول نینتندو سوئیچ را در ایالات متحده عرضه نماید و شرکت نینتندو مدعی است که نینتندو سوئیچ در حال‌حاضر، لقب سریع‌ترین فروش را در تاریخچه این شرکت در میان کنسول‌های عرضه شده توسط نینتندو به خود اختصاص داده است. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که یکه‌تازی کنسول نینتندو سوئیچ تنها به بازار ایالات متحده محدود نمی‌شود و شرکت نینتندو توانسته برخلاف انتظارات، بیشتر از ۲٫۴ میلیون واحد از کنسول نینتندو سوئیچ را به بازار عرضه نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده توسط موسسه آماری SuperData، هنگامی‌که مجموع فروش کنسول نینتندو سوئیچ را در بازارهای مختلف در نظر بگیریم، به رقم فوق‌العاده‌ای می‌رسیم و آن‌طور که این موسسه آماری ادعا می‌کند، به‌نظر می‌رسد که شرکت نینتندو موفق شده است تا آمار فروش کنسول نینتندو سوئیچ را به بیشتر از ۲٫۴ میلیون واحد در مجموع برساند. لازم به‌ذکر است که این تعداد فروش تنها در یک ماه، پس از عرضه کنسول نینتندو سوئیچ در ماه مارس صورت گرفته و به‌نظر می‌رسد که شرکت نینتندو موفق شده تا رکوردشکنی نماید.

البته باید گفت که هنوز مطمئن نیستیم این تعداد، مجموع کنسول‌هایی است که شرکت نینتندو به کاربران و خرده‌فروشان ارائه داده یا به تنهایی، آمار فروش کنسول نینتندو سوئیچ را که توسط مشتریان به‌طور مستقیم خریداری شده است؛ نشان می‌دهد. در صورتی‌که آمار ارائه شده مجموع تعداد کنسول‌هایی باشد که شرکت نینتندو به مشتریان و خرده‌فروشان عرضه کرده است، عملکرد فروش کنسول هیبریدی نینتندو سوئیچ متفاوت خواهد بود.

با این‌حال، به‌طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که تقاضای قابل‌توجهی برای کنسول‌ بازی جدید نینتندو وجود دارد و تنها در حالتی این روند ادامه خواهد داشت که شرکت نینتندو عناوین جالبی را برای کنسول بازی خود ارائه دهد و کاربران را به بازی‌هایی نه‌چندان جذاب که نمونه‌های آن‌را حتی می‌توان در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی و محصولات شرکت اپل یافت، محدود نگه ندارد.

موسسه آماری SuperData پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال جاری میلادی، آمار فروش کنسول‌ نینتندو سوئیچ به ۷٫۲ میلیون واحد برسد و که در مقایسه با آمار فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی در سال اول عرضه آن به بازار، می‌توان گفت که شرکت نینتندو موفق شده تا در یک سال، به نصف فروش کنسول نسل هشتمی سونی دست پیدا نماید و در مقایسه با آمار فروش کنسول ایکس‌باکس وان شرکت مایکروسافت، آمار فروش نینتندو سوئیچ تنها ۳ میلیون از کنسول نسل هشتمی شرکت ردموندی‌ها کم‌تر است.

البته همان‌طور که گفته شد، این روند تنها در صورتی‌ ادامه می‌یابد که عناوین جذابی از جمله نسخه‌های پورت شده بازی‌هایی که برای کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌شود؛ برای نینتندو سوئیچ ارائه شود و از طرف دیگر، آمار فروش نینتندو سوئیچ پس از معرفی کنسول قدرت‌مند ایکس‌باکس Scorpio، تحت‌تاثیر معرفی و پیش‌فروش این محصول قرار نگیرد.

در رابطه با کنسول نینتندو سوئیچ باید گفت که بخشی از فروش این کنسول به موفقیت بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild وابسته بوده است و ایده شرکت نینتندو برای طراحی یک کنسول که می‌توان از آن به عنوان یک کنسول خانگی و هم یک کنسول قابل‌حمل استفاده نمود، باعث شده تا بیشتر از ۲٫۴ میلیون واحد کنسول نینتندو سوئیچ در ماه اول عرضه آن به بازار به فروش برسد.

مجموع فروش کنسول نینتندو سوئیچ با آنچه که شرکت نینتندو در ابتدای عرضه این کنسول انتظار داشت، نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد اختلاف دارد زیرا پیش‌بینی می‌شد که نینتندو در یک ماه اول عرضه، نزدیک به دو میلیون واحد از کنسول نینتندو سوئیچ را عرضه می‌کند. به همین جهت، باید دید آیا نینتندو سوئیچ می‌تواند هم‌چنان فراتر از انتظارات شرکت سازنده خود عمل نماید یا این یکه‌تازی، تنها برای یک ماه اول عرضه ادامه داشته است!

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *