گوگل و نقاشی کشیدن کامپیوترها در سیستم sketch RNN

گوگل و نقاشی کشیدن کامپیوترها در سیستم sketch RNN
  • 1396/1/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

محققان شرکت گوگل در حال آموزش به کامپیوترها هستند تا بتوانند خودشان نقاشی بکشند. هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر می‌تواند طراحی‌های نه چندان دقیق کاربران را به خوبی شناسایی کند، اما تیم محققان گوگل در تاریخ ۱۳ آوریل آخرین نتایج آخرین پروژه خود را به اشتراک گذاشته‌اند که شامل یک شبکه عصبی می‌شود که می تواند به تنهایی نقاشی بکشد.

گویا آی تی – این سیستم که هنوز برای عموم عرضه نشده است ، سیستم Sketch RNN نام دارد و برخلاف AutoDraw یک فناوری جدید است .
این سیستم که به صورت دقیق از نقاشی انسان ها تقلید نمی‌کند و می‌تواند نقاشی‌های جدید بکشد ، مبتنی بر نقاشی‌های کشیده شده توسط انسان‌ها طراحی شده است. با وجود این که سیستم کار خود را با یک طرح اولیه آغاز می‌کند، طرح اولیه را به روش منحصر به فرد و غیر تکراری بازسازی می‌کند. به این علت که این تیم بین بخش کدگذاری و کدگشایی این سیستم یک شکاف ایجاد کرده است به این ترتیب کامپیوتر نمی‌تواند به صورت دقیق طرح اولیه انسانی را به یاد بیاورد.
این محققان قصد دارند این موضوع را بررسی کنند که شبکه‌های عصبی قابلیت خلق نقاشی‌های مختلف به صورت مستقل را دارند یا نه. بنابراین هدف این تیم آموزش کپی کردن نقاشی‌های مختلف به کامپیوتر نیست. به همین دلیل محققان گوگل از فرآیند خلق ۷۰ هزار نقاشی استفاده کردند تا موارد مختلفی مانند جهت ها، بلند کردن قلم و غیره را به این سیستم آموزش دهند، این در حالی است که محققان می‌تواستند هزاران نقاشی از پیش کشیده شده را به این سیستم اضافه کنند اما چنین کاری نکردند.
این سیستم قابلیت خلق نقاشی‌هایی منحصر به فرد را دارد. البته گفتنی است نقاشی‌های Sketch RNN شبیه به نقاشی‌های یک کودک پیش دبستانی است. به منظور سنجش قابلیت‌های این سیستم برای کشیدن یک نقاشی منحصر به فرد و غیر تکراری، این تیم الگوی نقاشی‌های عجیب برای مثال یک گربه سه چشم را به آن اضافه کرده‌اند. اما RNN در نهایت یک گربه با ظاهری معمولی و دو چشم را کشیده است و این موضوع نشان می‌دهد که این سیستم یاد گرفته است که گربه ها تنها دو چشم دارند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *