سنسور تشخیص اثرانشگت، بهانه جدید شرکت اپل برای تاخیر در عرضه آیفون ۸

سنسور تشخیص اثرانشگت، بهانه جدید شرکت اپل برای تاخیر در عرضه آیفون ۸
  • 1396/1/30
  • مقدم
  • 0

هرچه به زمان عرضه آیفون‌های جدید شرکت اپل نزدیک‌تر می‌شویم، جزئیات بیشتری پیرامون قابلیت‌ها و مشخصات‌فنی احتمالی آن‌ها منتشر می‌شود. بنابر شایعات، شرکت اپل تصمیم دارد تا در گوشی پرچم‌دار جدید خود از یک نمایشگر بدون حاشیه OLED استفاده نماید و این موضوع، باعث شده است تا کوپرتینویی‌ها به دنبال یک مکان مناسب برای جای‌گیری حسگر تشخیص اثرانگشت در آن باشند.

با اینکه توسعه گوشی‌های هوشمند با سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر دشوار است، شرکت اپل تصمیم دارد تا از فناوری انحصاری در این زمینه استفاده نماید و اگر گزارش منتشر شده توسط یک تحلیل‌گر صحت داشته باشد، تمایل کوپرتینویی‌ها برای عرضه آیفون ۸ با سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر نمایشگر باعث خواهد شد تا عرضه آیفون پرچم‌دار جدید اپل به تعویق بیافتد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس پیش‌بینی‌ها تازه صورت گرفته که با وب‌سایت MacRumors به اشتراک گذاشته شده است، شرکت اپل در در صورتی‌که هم‌چنان مایل به عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود با نمایشگر بدون حاشیه باشد؛ ناچار است که سنسور تشخیص اثرانگشت را به دلیل چینش دوربین دوگانه در بدنه پشتی، به زیر نمایشگر انتقال دهد و مشکلات موجود در تولید انبوه و گسترده این حسگرها، باعث می‌شود آیفون ۸ با تاخیر عرضه شود یا در نهایت، شرکت اپل از این فناوری صرف‌نظر نموده و سنسور اثرانگشت را از آیفون پرچم‌دار جدید خود حذف خواهد نمود.

البته این موضوع فقط یک تحلیل است اما شرکت اپل باید هرچه سریع‌تر در رابطه با طراحی آیفون‌های جدید خود به یک نتیجه نهایی برسد و مشکلات موجود برای توسعه سنسورهای تشخیص اثرانگشت، ممکن است در نهایت شرکت سازنده را مجاب نماید که از سنسور تشخیص اثرانگشت در گوشی پرچم‎دار آیفون ۸ یا آیفون ادیشن صرف‌نظر نماید.

همان‌طور که می‌دانید، آیفون ۸ یا آیفون ادیشن احتمالاً به یک سیستم تشخیص چهره نیز مجهز خواهد بود و این موضوع شاید شرکت اپل را ترغیب نماید که سنسور تشخیص اثرانگشت را برای همیشه از گوشی‌های پرچم‌دار آیفون کنار بگذارد. البته، کوپرتینویی‌ها در آماده کردن فناوری لازم برای سنجش سه‌بعدی چهره کاربران نیز با مشکلاتی مواجه است و این موضوع، پیش‌بینی را در رابطه با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که آیفون ادیشن به آن مجهز خواهد بود؛ دشوار می‌کند.

در رابطه با حذف سنسورتشخیص اثرانگشت، گمانه‌زنی دیگری نیز مبنی بر ارائه آیفون ۸ با سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی، وجود دارد که در حال‌حاضر، چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. آن‌طور که ادعا می‌شود، شرکت اپل تصمیم دارد تا همانند گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ سامسونگ، حسگر تشخیص اثرانگشت را به بدنه پشتی دستگاه منتقل نماید و این سنسور با طراحی دایره‌ای شکل، در زیر لوگوی اپل در وسط دستگاه به کار گرفته می‌شود. ممکن است شرکت اپل در صورت انتقال حسگر تشخیص اثرانگشت به بدنه پشتی، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی مخصوصی را برای باز نمودن Control Center یا دسترسی به هشدارها برای سنسور تشخیص اثرانگشت در نظر بگیرد.

ادغام سنسور تشخیص اثرانگشت با نمایشگر یا حذف آن و هم‌چنین سیستم‌ تشخیص چهره، تنها قابلیت‌هایی نیست که شرکت اپل به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون برای پرچم‌دار جدید خود در نظر می‌گیرد. انتظار داریم که آیفون ۸ یا آیفون ادیشن، به یک نمایشگر OLED با لبه‌های منحنی مجهز باشد و هم‌چنین، به احتمال زیاد از دوربین اصلی دوتایی استفاده می‌شود که چینش سنسورهای آن به صورت عمودی است.

در حال‌حاضر، صحت هیچ‌یک از این گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌پردازی‌ها پیرامون آیفون ۸ تایید نشده است و بیشتر امیدوار هستیم که آیفون پرچم‌دار جدید اپل با این تغییرات ارائه شود.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *