شرکت اپل در حال توسعه نمونه‌ای از آیفون ۸ با دوربین سلفی دوگانه است

شرکت اپل در حال توسعه نمونه‌ای از آیفون ۸ با دوربین سلفی دوگانه است
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل بر روی آیفون پرچم‌دار جدید خود کار می‌کند و این مدل در دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون با تغییرات قابل‌توجه عرضه خواهد شد. انتظار داریم که آیفون ۸ بدون سنسور تشخیص اثرانگشت عرضه شود و هم‌چنین، این مدل از یک دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد که چینش شاترها به صورت عمودی است. به‌تازگی، وب‌سایت بلومبرگ گزارش داده است که شرکت شرکت اپل، نمونه‌ای از آیفون ۸ با را با دوربین سلفی دوتایی توسعه می‌دهد و شاید این مدل، به عنوان مدل نهایی آیفون پرچم‌دار اپل انتخاب شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل تصمیم گرفته تا نمونه‌ای آزمایشی از آیفون ۸ را با دوربین دوتایی توسعه دهد که در مجموع، آیفون پرچم‌دار جدید کوپرتینویی‌ها از چهار دوربین استفاده می‌کند. لنزهای دوربین توسط شرکت سونی تامین شده است و شاید شرکت اپل، قابلیت AR را نیز به دوربین سلفی اضافه نماید. هم‌چنین، دوربین ثانویه با قابلیتی همراه شده است که تشخیص چهره کاربران را امکان‌پذیر خواهد نمود.

گفته می‌شود که به‌زودی، شرکت اپل در رابطه با طراحی آیفون ۸ به نتیجه نهایی خواهد رسید و این مدل به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید اپل به یک نمایشگر OLED بدون انحنا مجهز خواهد بود که البته در لبه‌های نمایشگر به دلیل استفاده از یک پنل شیشه‌ای ۲٫۵ بعدی، کمی انحنا وجود دارد و آیفون ۸ را جذاب‌تر نموده است. از آنجایی‌که آیفون پرچم‌دار جدید اپل از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند، شرکت اپل ناچار شده است تا دکمه فیزیکی Home را از این محصول حذف نماید و به همین جهت، آیفون ۸ از یک فضای لمسی استفاده می‌کند که قابلیت‌هایی را مشابه با دکمه فیزیکی Home ارائه می‌دهد. به همین جهت، انتظار داریم که شرکت اپل با استفاده از یک موتور واحد خطی، لرزش دکمه لمسی Home را در آیفون‌های ۲۰۱۶ در آیفون پرچم‎دار جدید خود، ارائه دهد که به تجربه‌ای مناسب در استفاده از این فضای لمسی می‌انجامد.

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، آیفون ۸ از یک دوربین دوگانه اصلی با چینش عمودی برای شاترها استفاده می‌کند و شاید سنسور اثرانگشت در صورتی‌که شرکت اپل نتواند بر مشکلات موجود در توسعه گسترده سنسورهای اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر غلبه نماید؛ به بدنه پشتی منتقل شود. هم‌چنین، یک تحلیل‌گر عرضه آیفون پرچم‎دار جدید اپل را بدون سنسور تشخیص اثرانگشت غیرممکن نمی‌داند و ادعا می‌کند که به لطف عرضه آیفون ۸ با سیستم تشخیص چهره، دیگر نیازی به استفاده از یک سنسور تشخیص اثرانگشت وجود ندارد.

آیفون ۸ یا آیفون ادیشن، از چیپ‌ست A11 استفاده می‌کند و در رابطه با این تراشه، باید اشاره کرد که شرکت اپل، چیپ‌ست جدیدش را بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه داده است.  هم‌چنین، آیفون ۸ به سه گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود که از این مقدار حافظه در حال‌حاضر، در آیفون ۷ پلاس استفاده می‌شود و انتظار داریم که تمامی آیفون‎های ۲۰۱۷ شرکت اپل با سه گیگابایت رم عرضه شود.

علاوه‌براین، پیش‌بینی شده است که آیفون ۸ به همراه سایر گوشی‌های آیفون دیگر اپل در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد اما این مدل برخلاف آیفون ارزان‌قیمت‌‌تر ۷ اس و ۷ اس پلاس تا یک یا دو ماه بعد به بازار عرضه نمی‎شود. شایعات پیشین، مدعی هستند که آیفون پرچم‎دار جدید اپل در ابتدا در تعداد محدودی عرضه خواهد شد و شرکت اپل در اواخر سال جاری میلادی، آن‎را به صورت گسترده‌تر عرضه می‌کند. در حال‌حاضر، هیچ‌یک از این شایعات به‌طور رسمی تایید نشده است و نمی‌دانیم که گمانه‌زنی‌های موجود تا چه اندازه صحت دارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *