شرکت اپل در سال آینده، میانگین قیمت فروش گوشی‌های آیفون را به ۷۵۳ دلار افزایش می‌دهد

شرکت اپل در سال آینده، میانگین قیمت فروش گوشی‌های آیفون را به ۷۵۳ دلار افزایش می‌دهد
  • 1396/2/2
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که در شایعات گذشته خواندید، آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل که به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون ارائه می‌شود؛ بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد و علت این موضوع، استفاده از یک نمایشگر OLED، حاشیه‌های بسیار باریک، شارژ بی‌سیم، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و قابلیت‌های واقعیت افزوده عنوان شده است. به همین جهت، برخی مدعی هستند که شرکت در سال آینده، میانگین قیمت فروش گوشی‌های آیفون خود را افزایش می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

یکی از تحلیل‌گران شرکت سرمایه‌گذاریMorgan Stanley  با نام کتی هیوبرتی، مدعی است که میانگین قیمت فروش آیفون‌های شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ به ۷۵۳ دلار افزایش خواهد یافت که در مقایسه با پیش‌بینی‌های گذشته برای میانگین قیمت ۶۷۵ دلاری گوشی‌های آیفون جدید، به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است. در ارزیابی که توسط وی از آیفون ۸ به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل منتشر شده، آمده است که این مدل از یک نمایشگر OLED با مصرف انرژی بهینه‌تر، قابلیت شارژ بی‌سیم، سنسورهای سه‌بعدی (که برای سیستم احراز هویت بیومتریک با اسکن و مدل‌سازی سه‌بعدی چهره کاربران کاربرد خواهد داشت) و فرم فکتور دارای انحنای جدید استفاده می‌کند.

علاوه‌براین، کتی هیوبرتی اشاره کرده است که آیفون ۸ با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و با توجه به نرخ فروش بالای گوشی‌ آیفون ۷ پلاس که در مقایسه با آیفون ۷ نزدیک به ۱۰۰ دلار بیشتر قیمت دارد، شرکت اپل را متقاعد می‌کند تا متوسط قیمت فروش بالاتری را برای گوشی‌های آیفون در آینده در نظر بگیرد.

آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس نیز امسال معرفی خواهند شد

به همراه معرفی آیفون ۸ با تغییرات قابل‌توجه، انتظار می‌رود که شرکت اپل از مدل‌های ارزان‌قیمت‌تری با نام آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس رونمایی کند که به عنوان نسخه جدیدتر آیفون‌های ۲۰۱۶ این سازنده یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی خواهد شد. با اینکه بهبودهایی برای مشخصات سخت‌افزاری این دو مدل در نظر گرفته شده است و هم‌چنین از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهند کرد، طراحی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ پلاس همانند آیفون ۸ کاملاً جدید نخواهد بود و ممکن است شرکت اپل از یک طراحی مشابه برای این دو آیفون استفاده نماید.

در حقیقت، انتظار می‌رود که آیفون ۷ و آیفون ۶ پلاس با نمایشگری مشابه با آیفون‌های ۲۰۱۶ عرضه شود (چه از نظر نمایشگر و چه از نظر پنل صفحه‌نمایش) اما این موضوع باعث نمی‌شود تا شرکت اپل، قیمت بالاتری را برای گوشی‌های آیفون خود در نظر نگیرد. براساس تحلیل ارائه شده توسط تحلیل‌گر شناخته شده شرکت سرمایه‌گذاریMorgan Stanley ، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با قیمتی بیشتر از ۱۰۰ دلار در مقایسه با مدل‌های فعلی قیمت‌گذاری می‌شود و به همین جهت، منطقی است که انتظار داشته باشیم میانگین قیمت فروش آیفون‌های شرکت اپل در سال آینده به ۷۵۰ دلار برسد.

از آنجایی‌که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس محصولی نبود که طرفداران شرکت اپل انتظارش را داشتند، ممکن است با عرضه آیفون ۸ یا آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با تغییرات جدید و مشخصات سخت‌افزاری بهتر، ۷۰ میلیون از کاربران گوشی آیفون ۶ یا مدل‌های قدیمی‌تر، نسخه جدید گوشی‌های آیفون اپل را خریداری نمایند. هم‌چنین از آنجایی که برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلار برای گوشی آیفون ۸ به‌طور قابل‌توجهی زیاد به‌نظر می‌رسد؛ همه نمی‌توانند آیفون ۸ را با تغییرات قابل‌توجه و طراحی جدید، خریداری نمایند و به همین جهت، ممکن است تعداد زیادی از کاربران ناچار شوند که از میان آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس به عنوان گوشی‌های آیفون جدید شرکت اپل، یک مدل را انتخاب نمایند. حتی ممکن است تعدادی از کاربران پس از عرضه آیفون‌های جدید، گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را مدنظر قرار دهند که قیمت کم‌تری در مقایسه با برچسب قیمتی فعلی آن‌ها خواهد داشت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *