فیس بوک و قابلیت تصویر ویدیویی

فیس بوک و قابلیت تصویر ویدیویی
  • 1396/2/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مدت ها پیش قابلیتی به نام Picture-in-Picture به یوتیوب اضافه شد. این قابلیت که در اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب وجود دارد ، به تصویر در تصویر مشهور است ، به کاربران امکان می‌دهند تا همزمان با تماشا کردن یک ویدیو، سایر ویدیوها را نیز بررسی کنند. فیس بوک تا به امروز فاقد چنین قابلیتی بود و ویدیوها به صورت پاپ آپ و با استفاده از یک پلیر در این سرویس قابل مشاهده بودند.

گویا آی تی – به این معنی که کاربر یا باید ویدیو تماشا کند یا برای بازدید کردن فید خبری خود این ویدیو را ببندد. فیس بوک در حال آزمایش قابلیت ویدیویی تصویر در تصویر است و این شرایط به زودی تغییر خواهد کرد.
همان طور که در اسکرین شات‌های بالا می‌بینید، کاربران می‌توانند ویدیویی که در حال تماشای آن هستند را به گوشه‌های اپلیکیشن فیس بوک منتقل کنند و به این ترتیب می‌توانند همزمان علاوه بر تماشای ویدیو ، فید خود را نیز چک کنند.
این قابلیت تقریبا شبیه به قابلیت مشابه در نسخه دسکتاپ فیس بوک است. در نسخه دسکتاپ هنگامی که در حال پخش ویدیو باشد و کاربر صفحه را به پایین اسکرول کند، ویدیو در قالب یک پاپ آپ روی مرورگر شناور می‌ماند تا کاربر بتواند به سایر بخش‌های فیس بوک نیز سر بزند و ویدیو نیز تماشا کند.
البته فیس بوک پیش از ارائه عمومی قابلیت‌های جدید، آزمایش ها و تجربه‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد بنابراین انتظار نداشته باشید که این قابلیت تصویر در تصویر جدید را روی گوشی خود مشاهده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *