رندرهای جدید، آیفون ۸ اپل را با یک سنسور اثرانگشت در پشت گوشی نشان می‌دهد

رندرهای جدید، آیفون ۸ اپل را با یک سنسور اثرانگشت در پشت گوشی نشان می‌دهد
  • 1396/2/2
  • مقدم
  • 0

تا به‌حال، گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی بر ارائه آیفون ۸ با تغییر قابل توجه مطرح شده و هم‌چنین، رندرها و تصاویر شماتیکی مطابق با این شایعات به دست آمده است. مدتی پیش، شایعه‌ای مبنی بر عرضه آیفون ۸ با سنسور تشخیص اثرانگشت در پشت گوشی منتشر شد و سپس، تصویر شماتیکی از این مدل به دست آمد که گمانه‌زنی‌های پیشین را تایید می‌نمود. به‌تازگی، رندرهای جدیدی از گوشی پرچم‌دار آیفون ۸ شرکت اپل منتشر شده است که جای‌گیری کاملاً متفاوت Touch ID را در بدنه پشتی گوشی تایید می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

رندرهای جدید، توسط یک کاربر در اینستاگرام منتشر شده است اما دلیل نمی‌شود که صحت نداشته باشند. طراح این رندرها، مدعی است که بدنه پشتی آیفون ۸ را براساس اطلاعات ارائه شده توسط تحلیل‌گران مختلف و هم‌چنین، شایعات منتشر شده مبنی بر عرضه آن با یک سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی طراحی نموده است. البته باید اشاره کنیم که آیفون ۸ به عنوان آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل از یک بدنه شیشه‌ای استفاده می‌کند و تقریباً مشابه با آیفون ۴ خواهد بود.

آیفون 8

همان‌طور که در رندرها مشاهده می‌کنید، فضایی برای جای‌گیری شاترها به صورت عمودی در بدنه پشتی به آن‌ها اختصاص یافته است و سنسور تشخیص اثرانگشت نیز در پایین لوگوی شرکت اپل قرار دارد. شرکت اپل برخلاف سامسونگ، تمایلی به عرضه آیفون ۸ با یک سنسور اثرانگشت با جای‌گیری نه‌چندان مناسب ندارد و به همین جهت، تصمیم گرفته تا حسگر Touch ID را که برای احراز هویت کاربران به کار گرفته می‌شود، در وسط بدنه پشتی جای دهد. هرچند، این موضوع باعث می‌شود تا طراحی آیفون جدید اپل تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا سنسور اثرانگشت به بدنه پشتی منتقل می‌شود یا در نهایت، آیفون ۸ به عنوان اولین آیفون پرچم‌دار جدید شرکت اپل بعد از آیفون ۵s بدون این حسگر عرضه می‌شود. برخی از تحلیل‌گران، عرضه آیفون پرچم‌دار جدید اپل را بدون سنسور اثرانگشت امکان‌پذیر می‌دانند و در همین رابطه، ادعا می‌شود که آیفون ۸ به جای سنسور تشخیص اثرانگشت از روش احراز هویت کاربران با استفاده از چهره آن‌ها استفاده خواهد کرد. چنین موضوعی، نیاز به تغییرات گسترده در سرویس پرداخت Apple Pay دارد و به همین جهت، بعید می‌دانیم که آیفون ۸ بدون سنسور تشخیص اثرانگشت عرضه شود.

آیفون 8

بنابر شایعات پیشین، آیفون ۸ با بدنه‌ای با ابعاد نزدیک به آیفون ۴٫۷ اینچی عرضه می‌شود؛ البته نباید انتظار عرضه یک آیفون کوچک را داشته باشید اما به هرحال، آیفون ۸ از ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با آیفون ۷ پلاس با نمایشگر ۵٫۵ اینچی، برخوردار خواهد بود. علی‎رغم ابعاد کوچک، آیفون ۸ به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی بدون حاشیه مجهز شده است و احتمالاً صفحه‌نمایش آیفون پرچم‎دار جدید اپل مطابق با گوشی‌های ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ سامسونگ، کشیده خواهد بود؛ به عبارت بهتر، نسبت طول آن به عرض نمایشگر، ۲ به ۱ است.

با اینکه مدتی پیش، اعلام شد که آیفون ۸ با یک نمایشگر دارای انحنای OLED عرضه می‌شود، گمانه‌زنی‌های اخیر از عرضه این گوشی با صفحه‌نمایش بدون انحنا خبر می‌دهد و به جای آن، شرکت اپل از یک لایه شیشه‌ای دارای انحنا بر روی نمایشگر استفاده کرده است که آیفون جدید را جذاب‌ می‌کند.

از جمله دیگر قابلیت‌هایی که برای آیفون ۸ انتظار داریم، سه گیگابایت رم است و هم‌چنین این گوشی به چیپ‌ست A11 شرکت اپل مجهز خواهد بود؛ هرچند، علی‌رغم تمایل اپل برای قطع همکاری با شرکت Imagination Technologies، هم‌چنان از واحد گرافیکی Power VR در این چیپ‌ست استفاده شده است. علاوه‌براین موارد، اشاره شده است که دوربین دوگانه آیفون ۸ از محتوای واقعیت افزوده پشتیبانی می‎کند.

منبع: macrumors

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *