منتظر عرضه گوشی خوش‌قیمت موتو Z2 پلی موتورولا با طراحی ماژولار باشید!

منتظر عرضه گوشی خوش‌قیمت موتو Z2 پلی موتورولا با طراحی ماژولار باشید!
  • 1396/2/2
  • مقدم
  • 0

سال گذشته، شرکت موتورولا از سری موتو Z با طراحی ماژولار رونمایی کرد و یکی از ویژگی‌هایی که محصولات این سری را در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان دیگر متمایز می‌کند، پشتیبانی آن‌ها از ماژول‌های موتو ماد است. شرکت موتورولا برخلاف ال‌جی، گوشی‌های هوشمند خود را تنها به چند ماژول نه‌چندان کاربردی محدود نگه نداشته است و ادعا می‌کند که تعداد قابل‌توجهی ماژول موتو ماد برای گوشی‌های ماژولار خود تا پایان سال جاری میلادی ارائه می‌دهد.

از این سری در سال ۲۰۱۶، سه گوشی موتو Z، موتو Z Force و موتو Z Play به‌صوت رسمی معرفی شد و انتظار داریم که تا چند ماه آینده، نسل جدید گوشی‌های هوشمند ماژولار موتو Z به بازار عرضه شود. به‌تازگی، رندرهایی از گوشی موتو Z2 Play منتشر شده است که طراحی آن‌را نشان می‌دهد و هم‌چنین تایید می‌کند که شرکت موتورولا در حال توسعه گوشی میان‌رده جدیدی از سری موتو Z با پشتیبانی از طراحی ماژولار است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پیش از پرداختن به موتو Z2 Play باید گفت که نسخه قدرت‌مندتر این گوشی با نام موتو Z2 Force که به عنوان یکی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید موتورولا عرضه خواهد شد و البته ممکن است عرضه آن به تعدادی اپراتور خاص در ایالات متحده محدود شود. در واقع، موتو Z2 گوشی پرچم‌دار جدید موتورولا است که به صورت جهانی عرضه می‌شود و موتو Z2 Force به عنوان نسخه مقاوم‌تر این گوشی به صورت محدود در دسترس قرار خواهد گرفت.

در رندرهای جدید به این موضوع اشاره می‌شود که موتو Z2 Play هم‌چنان به یک دوربین مجهز خواهد بود و خبری از عرضه آن با دوربین دوگانه نیست. فلاش LED نیز با طراحی مشابه در پایین سنسور دوربین جای گرفته است و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برآمدگی ماژول دوربین قابل‌توجه است؛ علت این موضوع، ضخامت بسیار پایین شاسی گوشی موتو Z2 Play خواهد بود و به همین جهت، شرکت موتورولا نتوانسته تا دوربین اصلی را به طور کامل در بدنه جای دهد.

موتو Z2 پلی

پین‌های لازم برای اتصال موتو مادها به موتو Z2 Play در پایین بدنه پشتی جلب‌توجه می‌کند و نوارهای پلاستیکی آنتن با طراحی مشابه با گوشی‌های میان‌رده موتو G5 و موتو G5 Plus اطراف قاب پشتی را به خود اختصاص داده است. طراحی دکمه Home در مقایسه با موتو Z Play دستخوش تغییر شده است و این دکمه به جای آنکه طراحی مربعی‌شکل داشته باشد، بیضی‌شکل است. پشتیبانی از ژست‌های حرکتی و تشخیص اثرانگشت کاربران از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که دکمه Home به آن‌ها مجهز خواهد بود.

در رابطه با مشخصات‌فنی موتو Z2 Play هنوز اطلاعات چندانی وجود ندارد اما به احتمال زیاد، این گوشی هم‌چنان از مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده استفاده می‌کند؛ هرچند، از تراشه قدرت‌مندتری در آن استفاده می‌شود و ممکن است حافظه رم نیز افزایش یابد. موتو Z Play به تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام مجهز شده بود و اکنون، انتظار داریم که Moto Z2 Play با پلت‌فرم اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام عرضه شود. در رابطه با حافظه رم این مدل، اطلاعات چندانی وجود ندارد اما به احتمال زیاد، حافظه رم آن به چهار گیگابایت افزایش پیدا می‌کند و حداقل از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است.

آن‌طور که در تصویر مشاهده می‌شود، موتو Z2 Play احتمالاً هم‌چنان از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی سوپر آمولد Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده خواهد کرد و در این رابطه، تغییر چندانی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. اطلاعات درج شده بر روی نمایشگر، به تاریخ ۸ ژوئن یا ۱۸ خرداد (به احتمال زیاد به عنوان زمان معرفی رسمی گوشی) اشاره می‌کند و با توجه اینکه موتو Z و موتو Z Force در سال گذشته، زودتر از موتو Z Play معرفی شده بود؛ ممکن است تاریخ درج شده اشتباه باشد یا شرکت موتورولا، تا پیش از پایان اردیبهشت، گوشی‌های پرچم‌دار موتو Z2 و موتو Z2 Force را با طراحی ماژولار عرضه نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *