ساخت گوشی گلکسی اس ۸ برای شرکت سامسونگ چقدر هزینه دارد؟

ساخت گوشی گلکسی اس ۸ برای شرکت سامسونگ چقدر هزینه دارد؟
  • 1396/2/2
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ، گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با قیمت بیشتری در مقایسه با پرچم‌داران ۲۰۱۶ خود به بازار عرضه کرده و علت آن، استفاده از قطعات سخت‌افزاری گران‌قیمت‌تری برای گوشی‌های جدید این سازنده عنوان می‌شود که هزینه تولید آن‌ها را افزایش داده است. اما به‌راستی، ساخت گوشی گلکسی اس ۸ برای شرکت سامسونگ چقدر هزینه دارد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

لیست ارائه شده توسط موسسه HIS Markit که به قطعات و اجزای سخت‌افزاری لازم برای تولید گوشی‌ پرچم‌دار گلکسی اس ۸ اشاره دارد، نشان می‌دهد که تامین قطعات سخت‌افزاری مورد نیاز برای تولید گوشی‌ جدید سامسونگ به تنهایی ۳۰۱٫۶ دلار برای شرکت سازنده هزینه داشته است که اگر به این قیمت، هزینه‌های لازم برای تولید گلکسی اس ۸ را نیز اضافه کنیم؛ به قیمت ۳۰۷٫۵ دلار به ازای تولید هر واحد از گوشی پرچم‎دار جدید سامسونگ می‌رسیم. به عبارت بهتر، این موضوع بدین معنی است که شرکت سامسونگ برای تولید هر واحد از گوشی‎ پرچم‌دار جدید خود،  باید ۴۳٫۳۴ دلار بیشتر در مقایسه با تولید گلکسی اس ۷ هزینه نماید.

در مقایسه با گلکسی اس ۷ اج نیز، هزینه تولید گوشی گلکسی اس ۸ در حدود ۳۶٫۲۹ دلار بالاتر بوده است و متاسفانه در این گزارش به هزینه لازم برای فراهم‌نمودن هر قطعه سخت‌افزاری برای استفاده در این گوشی، اشاره‌ای نشده و در این رابطه اطلاعات دقیقی وجود ندارد. با این‌حال، حافظه‌ فلش مبتنی بر فناوری NAND و DRAM در مجموع، ۴۱٫۵۰ دلار از هزینه تولید گوشی گلکسی اس ۸ را به خود اختصاص داده که این هزینه برای تولید باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، تنها ۴٫۵۰ دلار است.

شرکت سامسونگ در حال‎حاضر، گوشی گلکسی اس ۸ را با قیمت ۷۲۰ دلار عرضه می‌کند و این در حالی است که تولید گوشی‎های پرچم‌دار این شرکت با قیمت بسیار کم‌تری صورت گرفته. هرچند به هزینه تولید گوشی‌ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، باید هزینه‌های حمل و نقل، بازاریابی و هم‌چنین هزینه لازم برای واردات این دو گوشی را به کشورهای مختلف اضافه نماییم که هزینه ۳۰۷٫۵ دلاری را برای تولید گلکسی اس ۸ طور قابل‌توجهی افزایش می‎دهد.

علاوه‌براین، بخشی از فروش گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ به خرده‌فروشان و اپراتورها اختصاص می‌یابد و به همین جهت، دقیقاً مشخص نیست که شرکت سامسونگ از فروش گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود، چه درآمد خالصی به دست می‌آورد. البته در حال‎حاضر به هزینه تولید فبلت ۶٫۲ اینچی گلکسی اس ۸ پلاس اشاره‌ای نشده است اما با توجه به نمایشگر بزرگ‌تر آن و هم‌چنین باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت به کار گرفته شده در این فبلت بدون حاشیه، بدیهی است که هزینه تولید آن نسبت به گلکسی اس ۸ بیشتر باشد. لازم به‌ذکر است که گلکسی اس ۸ پلاس در حال‌حاضر، با قیمت ۸۵۰ دلار به فروش می‌رسد که از اختلاف قیمتی ۱۳۰ دلار آن با اس ۸ در برخی از بازارها حکایت دارد.


اگر به دنبال مشاوره برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در یک زمان مناسب و با قیمت معقول در بازار ایران هستید، این مقاله را بخوانید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *