آموزش استفاده از رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8 در دیگر دستگاه‌های سامسونگ

آموزش استفاده از رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8 در دیگر دستگاه‌های سامسونگ
  • 1396/2/2
  • زهرا معبودی
  • 1

گلکسی S8 و S8+ احتمالاً هنوز به دست عموم مردم نرسیده‌اند، اما بسیاری از اپلیکیشن‌های پیشفرض آخرین پرچمداران سامسونگ خیلی زود در اینترنت منتشر شده‌اند. ابتدا لانچر مخصوص دستگاه‌ها، سپس Hello Bixby، و حالا نوبت قابلیت Record Screen است که هنوز هیچی نشده لو برود.

این قابلیت یک اپلیکیشن کاربردی است که به شما اجازه می‌دهد تا در دستگاه‌هایی که مجهز به اندروید مارشملو یا نسخه‌های بالاتر هستند، مثل گلکسی S6 یا S7، صفحه را ضبط کنید. این برنامه توسط یکی از کاربران وبسایت XDA به نام hardik190 کشف شده. او همچنین روش افزودن این رکوردر صفحه و تنظیمات آن به صفحه‌ی خانگی را هم به اشتراک گذاشته است. به لطف Quick Settings API اندروید نوقا، حتی می‌توانید سوئیچی تعبیه کنید که با یک لمس کار ضبط را شروع کند.

نیازمندی‌ها:

  • یک دستگاه سامسونگ مجهز به اندروید مارشملو یا نسخه‌ی بالاتر
  • فعال سازی Unknown sources

مرحله ۱ – دانلود و نصب Record Screen

برای شروع روی لینک زیر کلیک و اپلیکیشن Record Screen را بر روی موبایل خود دانلود کنید. زمانی که فایل APK را دریافت کردید، آن را اجرا نمایید، سپس گزینه‌ی Install را انتخاب کنید.

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

مرحله ۲ – نصب More Shortcuts

اکنون به گوگل پلی بروید و اپلیکیشنی موسوم به More Shortcuts را دانلود کنید. به جای این کار می‌توانید روی لینک زیر کلیک نمایید. ما از More Shortcuts برای اجرای اپلیکیشن Record Screen گلکسی S8 استفاده می‌کنیم، این اپ در کشوی برنامه‌ها آیکن ندارد.

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

مرحله ۳ – ایجاد میانبر Record Screen

حالا More Shortcuts را باز کرده و Activity را انتخاب کنید، سپس به لیست موجود بروید و با انتخاب گزینه‌ی Record Screen آن را بسط دهید.

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

در این مرحله، روی گزینه‌ی Settings که در زیر شاخه‌ی Record Screen وجود دارد کلیک کرده، سپس از پنجره‌ی پاپ آپِ Install Shortcut گزینه‌ی OK را لمس کنید. آنگاه این کار را برای گزینه‌ی LauncherActivity که در زیر Record Screen قرار دارد هم تکرار نمایید. اگر نمی‌خواهید هر دو میانبر یک نام داشته باشد، از فیلدی که تعبیه شده برای تغییر آن استفاده کنید. آن یکی که آیکن چرخ دنده دارد منوی تنظیمات رکوردر صفحه را باز می‌کند، در حالی که دیگری خود رکوردر صفحه را اجرا می‌نماید.

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

مرحله ۴ – تخصیص دسترسی‌ها و پیکربندی برنامه

بعد از این که میانبرها را توسط More Shortcuts ایجاد کردید، یکی یکی آن‌ها را باز کنید. بخش تنظیمات رکوردر صفحه از شما تقاضای تخصیص دسترسی می‌کند، اما بخش اصلی رکوردر فقط یک صفحه‌ی اطلاعاتی کوچک به شما نشان می‌دهد که قبل از استفاده از اپلیکیشن باید آن را تایید کنید.

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

مرحله ۵ – آزمایش Screen Record

وقتی Screen Record را برای اولین بار اجرا کنید، ممکن است پیغام هشداری مبنی بر این ببینید که اپلیکیشن نمی‌تواند با وجود لایه‌ی بالایی فعال چیزی ضبط کند. این مشکل را به سادگی می‌توان حل کرد، کافی است زمانی که چنین پیغامی ظاهر شد گزینه‌ی Go to Settings را انتخاب کنید، سپس همه‌ی لایه‌های بالایی فعال، به استثنای Record Screen را غیرفعال نمایید. اگر چنین پیغام هشداری ندیدید، لازم نیست خودتان را بیخود به زحمت بیاندازید.

زمانی که مشکل قبلی را حل کردید، اگر خواستید، با لمس میانبر دوم (که در More Shortcuts یک آیکن بنفش داشت) می‌توانید ضبط صفحه را آغاز کنید. وقتی ضبط شما به پایان رسید، دکمه‌ی شناور توقف را لمس نمایید تا فایل ضبطی در پوشه‌ی Pictures کارت SD یا حافظه‌ی داخلی دستگاه ذخیره شود.

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

رکوردر مخفی صفحه‌ی گلکسی S8

اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید، برای استفاده‌ی مستقیم از رکوردر صفحه می‌توانید به کاشی Quick Settings خود یک میانبر دیگر بیافزایید. برای انجام این کار دستگاه سامسونگی شما باید مجهز به اندروید نوقا یا بالاتر باشد.

با توجه به این که برنامه‌های زیادی در اندروید نوقا وجود ندارد که همزمان بتواند تصویر و صدای دستگاه را ضبط کند، سامسونگ با طراحی این رکوردر صفحه قدم خوبی در جهت رفع نیاز کاربران برداشته است. و بهترین بخش قضیه این جاست که هیچ بنر تبلیغاتی یا پاپ آپ اذیت کننده‌ای هم در این برنامه وجود ندارد. لطفاً نظرات خود را در مورد این اپلیکیشن با گویا آی تی در میان بگذارید و این آموزش را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *