آموزش افزایش عمر باتری در گوشی های Galaxy S8 و +Galaxy S8

آموزش افزایش عمر باتری در گوشی های Galaxy S8 و +Galaxy S8
  • 1396/2/3
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر اولین اسمارت فون ها را بیاد بیاورید قطعا با آخرین نوع و نسل اسمارت فون هایی که این روزها معرفی می شوند خیلی تفاوت دارند. توسعه سخت افزاری و نرم افزاری و حتی ظاهری این گوشی های هوشمند سالیان گذشته ادامه داشته اند تا جایی که این روزها شاهد بهترین گوشی ها از ارائه دهندگان برتر هستیم. گوشی گلکسی اس ۸ معرفی شده و قرار است به زودی وارد بازار ایران شود اما پیش از خرید این گوشی خوب است که یک سری آموزش ها در باره آن ببینید. مثلا طول عمر باتری ها هر چند که توسط سامسونگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما نکته مهم این است که شما هم باید دست به کار شوید تا کمک کنید که عمر باتری تان افزایش پیدا کند.

اسمارت فون هایی که بر بستر اندروید ارائه می شوند از نظر باتری و البته انعطاف پذیری آن ها بسیار ویژه تر از سایر سیستم عامل ها هستند. از این رو توانسته ایم ترفند هایی بیابیم که کمک می کند عمر باتری این دستگاه ها را افزایش دهیم. دقت کنید که منظور از طول عمر باتری، مدت زمان بین شارژ ۱۰۰ درصدی تا تخلیه باتری است و به معنی عمر سخت افزاری نیست.

افزایش عمر باتری در گوشی های Galaxy S8 و +Galaxy S8

Galaxy S8 نوزاد شرکت قدر سامسونگ است و بررسی هایی که برای Galaxy S8 و همزادش یعنی Galaxy S8+ صورت گرفته حاکی از این است که این دو گوشی از برتری های ویژه ای برخوردارند که در سایر پرچم دارهای روز کنونی مشهود نیست.

Galaxy S8 دارای یک باتری سه هزار میلی آمپری است که طبق تجربه عینی ۸ ساعت و ۲۲ دقیقه دوام دارد و می تواند به شما سرویس دهی کند. اما اس ۸ پلاس که ۳۵۰۰ میلی آمپر است حدود ۸ ساعت سرویس دهی کرده است.

دقت کنید که بالا بودن ظرفیت باتری ها صرفا دلیلی برای عمر طولانی تر نیست چرا که گوشی ها از ایتم ها و ویژگی های مخصوص خود برخوردارند و میزان مصرف باتری شان فرق دارد.

البته افرادی که از گوشی های گلکسی سری A استفاده کرده اند معترفند که گوشی های شان تا ۱۱ ساعت هم دوام می اورد و این واقعیت دارد.

با این حال می خواهیم به شما چند ترفند بیاموزیم تا طول عمر باتری تان را افزایش دهید. اگر گوشی تان را فول شارژ کنید قطعا یک روز کاری شلوغ را برایتان ساپورت خواهد کرد اما نکته اینجاست که اگر دسترسی به شارژر ندارید و تایم مورد استفاده تان هم بیش از یک روز کاری است باید چه کنید؟

راه کار های متفاوتی وجود دارد اما دقت کنید که لازم نیست تمام این کار ها با هم صورت بگیرند بلکه گاهی یک مورد از ترفند های گویا آی تی به شما کمک می کند که طول عمر باتری را حداکثر کنید.

 استفاده از پس زمینه تیره رنگ برای گوشی و نرم افزارها

در ساخت نمایشگر گوشی های سامسونگ مخصوصا این دو نوزاد از تکنولوژی Super AMOLED استفاده شده که طیف رنگ سفید آن بیشترین میزان مصرف برق را دارد. بنابراین اگر برای اپلیکیشن هایتان دائما از حالت شب استفاده کنید و یا اینکه پس زمینه را با عکس مشکی رنگ تنظیم کنید قطعا بر سرعت کاهش شارژ مانع بزرگی نصب خواهید کرد.

Auto Brightness را فعال کنید

Auto Brightness در واقع ویژگی است که طی آن روشنایی نمایشگر بر اساس ویژگی هایی توسط سنسورهای نمایشگر کنترل می شوند و هر وقت که سنسور ها تشخیص دهند که نیاز به نور و روشنایی بیشتری برای نمایشگر است از آن استفاده خواهند کرد. با Auto Brightness گوشی نور صفحه را با نور محیط هماهنگ می کند. در صورتی که نور صفحه کم رنگ تر از نور محیط باشد، شفافیت و روشنایی را بیشتر می کند. در چنین حالتی نور زیاد تر برق بیشتری هم مصرف خواهد کرد.

استفاده از App power monitor

App power monitor هم خصیصه ای است که از طریق آن بر برق مصرفی اپلیکیشن ها نظارت صورت می گیرد.  در گوشی های جدید سامسونگ شما می توانید این ویژگی را مشاهده کنید و بدانید که کدام اپ ها از برق بیشتری استفاده می کنند. شاید در میان اپ های شما برنامه ای باشد که نیاز چندانی به آن ندارید و برق مصرفی آن هم زیاد است! عاقلانه ترین کار این است که این برنامه را حذف کنید و تمام! اینگونه عمر باتری تان افزایش پیدا می کند. حالا وقتی App power monitor را فعال کنید برنامه هایی را که سه روز متوالی از آن ها استفاده نمی کنید به حالت SLEEP می روند و اینچنین این برنامه ها از عمر باتری تان نمی کاهند.

برای تنظیم این خصیصه مسیر Settings -> Device maintenance -> Battery را دنبال کنید.

افزایش عمر باتری در گوشی های Galaxy S8 و +Galaxy S8

  غیر فعال کردن Smart Stay

Smart Stay یکی از ویژگی هایی است که موجب می شود تا وقتی که حواس تان به گوشی و نمایشگر است، این نمایشگر به حالت SLEEP نرود. اگر با گوشی یا تبلت خود کتاب می خوانید، این ویژگی خیلی کاربردی است اما اگر عادت دارید که گوشی تان را به حال خود رها می کنید و می روید، غیر فعال کردن Smart Stay به شما کمک می کند که آن را خاموش کنید و برق مصرفی نمایشگر را کاهش دهید.

اما جالب اینجاست که Smart Stay از طریق دوربین جلو صورت شما را کنترل می کند. تا زمانی که سنسورها و دوربین صورت شما را حاضر ببینند، نمایشگر روشن خواهد بود در غیر اینصورت نمایشگر خاموش می شود. .

برای اینکه قابلیت Smart Stay را غیر فعال کنید مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings -> Advanced Features -> Smart Stay

وضوح تصویر را مد نظر داشته باشید

در S8 و S8+ وضوح تصویر مطرح است که طی آن شما می توانید برای وضوح تصویر خود و نمایشگر، سه حالت را انتخاب کنید. + با وضوح تصویر ۱۴۸۰ در ۷۲۰، FHD+ با وضوح تصویر ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ و QHD+ با وضوح ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ آیتم هایی است که برای وضوح تصویر در این دو گوشی به طور دستی قابل تنظیم است. دقت کنید که هرچه وضوح بیشتر باشد، میزان شارژ مصرفی هم افزایش پیدا می کند پس وضوح را حتی الامکان در شرایط خاص روی کمترین حالت قرار دهید.

افزایش عمر باتری در گوشی های Galaxy S8 و +Galaxy S8

خاموش کردن NFC را مد نظر داشته باشید

NFC ویژگی است که از طریق آن می توان اطلاعات ارسال کرد حالا اگر شما به طو مکرر و مداوم از NFC استفاده نمی کنید نیازی نیست که این قابلیت را روشن و فعال نگه دارید. فعال بودن این قابلیت در هر نوع گوشی هوشمند به افزایش مصرف برق می انجامد. به طور کلی تمام المان ها مثل بلوتوث، ان اف سی، وای فای و مکان یاب ها و غیره می تواند عمر باتری را تا حد زیادی کاهش دهد. پس در صورت عدم نیاز به این آیتم ها آن ها را خاموش کنید.

بدین صورت می توانید تا حد ممکن از اتلاف انرژی باتری جلوگیری کنید و عمر بیشتری طی هر بار شارژ کردن به گوشی و باتری خود بدهید. شما برای این منظور تا کنون چه تدابیری اندیشیده اید که تا کنون به آن اشاره نکرده ایم؟ نظرات و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *