چگونه در تماس صوتی تلگرام،مصرف حجم ترافیک اینترنت را کاهش دهیم؟

چگونه در تماس صوتی تلگرام،مصرف حجم ترافیک اینترنت را کاهش دهیم؟
  • 1396/2/3
  • زهرا معبودی
  • 0

مدتی است که تلگرام بروز رسانی شده است. بروز رسانی های اخیر آن واقعا کاربر پسند بوده اند. مثلا یکی از امکاناتی که اخیرا برای تلگرام در نظر گرفته شد امکان ویرایش تم بود که واقعا روحیه من را تازه کرد اما امکان دیگری که این روزها خیلی ها از آن استفاده می کنند، این است که می توانید از قابلیت تماس صوتی آن استفاده کنید.

البته من از این موضوع خبر نداشتم تا اینکه دیروز متوجه شدم یک میسکال روی تلگرامم از طرف یکی از مخاطب ها افتاد! هر چند از قضیه میسکال انداختن خوشم نمی آید اما این بار برایم حاوی پیام جدیدی بود.

حالا ما می توانیم با استفاده از این امکان با دوستان خود تماس برقرار کنیم.

زمانی که وارد صفحه یکی از مخاطبین خود شوید می توانید آیکون تماس صوتی را در آن مشاهده کنید و به منظور تماس با فرد مورد نظر آن را لمس کنید.

تماس صوتی تلگرام

اما پیش از این که در این کار زیاده روی کنید دقت داشته باشید که استفاده از این قابلیت تلگرام، حجم اینترنت شما را قطعا کاهش خواهد داد، اما اگر تماس ضروری داشتید که لازم بود با تلگرام حاصل شود، پیش از تماس تنظیمات زیر را انجام دهید تا بتوانید به راحتی میزان حجم کاهش یافته تان را کمتر کنید و ترافیک تان را حفظ کنید.

برای این منظور وارد تلگرام شوید و بخش تنظیمات را دریابید. IOS ای ها باید وارد این بخش شوند اما اندرویدی ها باید به پنل مخصوص تنظیمات شان مراجعه کنند. به هر حال این گزینه کاملا دم دست است.

در میان تمام زیرمنوهای تنظیمات، باید به دنبال گزینه Data and Storage باشید.

تماس صوتی تلگرام

وقتی وارد این گزینه شدید، مشاهده خواهید کرد که بخشی به نام  Voice Calls نیز افزوده شده است. در این بخش نیز گزینه ای وجود دارد به نام Use Less Data که می توانید آن را مشاهده کنید و تنظیمات آن را انجام دهید.

تماس صوتی تلگرام

با توجه به تصویر بالا روبروی این گزینه عبارت NEVER وجود دارد. اگر اجازه دهید این گزینه با NEVER همیشه همراه باشد هیچ گونه کاهش دیتایی برایتان صورت نخواهد گرفت.

اگر وارد همین بخش شوید دو قابلیت برایتان در نظر گرفته شده است که می توانید آن را انجام دهید. اول اینکه می توانید تنظیمات کاهشی را را روی On Mobile Network تنظیم کنید. این یعنی وقتی که از قابلیت موبایل و شبکه دیتای سیم کارت تان استفاده می کنید کاهش ترافیک به خوبی صورت گرفته و حجم شما حفظ می شود. اما بهتر است که گزینه Always را انتخاب کنید تا تحت هر شرایطی، میزان حجم مصرفی تان افراطی نشود و بتوانید ترافیک تان را نگه دارید.

این یکی از آموزش های مفیدی بود که هر کدام از کاربران پر تماس تلگرام با آن مواجه شود بسیار خوشحال خواهد شد. بنابراین لطف کنید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید و در نهایت نظر و تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *