برتری آیفون ۸ از همه گوشی های هوشمند اندرویدی

برتری آیفون ۸ از همه گوشی های هوشمند اندرویدی
  • 1396/2/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیفون ۸ پرچم دار بعدی اپل که با وجودی که هنوز عرضه نشده است اما خبر های لو رفته زیادی در رابطه با این پرچم دار به گوش میرسد. نقد و بررسی های زیادی در رابطه با آیفون ۸ هنوز به بازار نیامده صورت گرفته است که در یکی از این بررسی ها ادعا شده است که آیفون ۸ از هر اندرویدی برتر خواهد بود.

گویا آی تی – جنگ و جدل میان آیفون و سایر گوشی های هوشمند اندروید همیشگی بوده است و به قولی پایانی ندارد. آیفون ۸ پرچم دار بعدی اپل خواهد بود که به زودی عرضه می شود و تا کنون نیز خبر های لو رفته بسیار زیادی در رابطه با این پرچم دار عرضه شده است. در این مطلب هیچ غرض‌ورزی صورت نگرفته است و صرفاً دلایل عنوان شده توسط منابع متفاوت بررسی می شود.برخی منابع بر این باور هستند که آیفون ۸ از هر اندرویدی بهتر است،
شرکت اپل تصمیم گرفته است که جشن تولد ده سالگی اپل را با عرضه آیفون ۸ بسیار خاص برگزار کند. امسال دهمین سالگرد عرضه آیفون ها از طرف کمپانی اپل است. تیم کوک، مدیر تبلیغاتی کمپانی اپل در مصاحبه ای به این نکته اشاره کرده است که علت فراگیر شدن آیفون درسراسر جهان این است که کمپانی اپل برای اولین بار در استاندارد هایی را در رابطه با گوشی های هوشمند وضع کرد.

خبر های منتشر شده حاکی از آن است که آیفون ۸ با صفحه نمایش AMOLED و خمیده عرضه می شود. براساس آخرین خبر های درز کرده ضخامت آیفون ۸ به اندازه یک ورق شیشه نازک خواهد بود و در برخی از منابع نیز ذکر شده است که ضخامت این گوشی هوشمند از ۰٫۵۵ میلی متر هم کمتر خواهد بود.
گفتنی است اسکنر چهره، شارژ بی سیم، پردازنده سریع از دیگر قابلیت هایی که در آیفون ۸ قرار خواهد داشت. البته تاکنون این خبر ها از آیفون ۸ فاش شده است و ممکن است قابلیت های دیگری نیز برای آیفون ۸ در نظر گرفته شود.
در آخرین خبر هایی که از decluttr.com منتشر شده است به این نکته تأکید شده است که آیفون ۸ از هر اندرویدی بهتر خواهد بود ، چون بسیاری از قابلیت هایی که در حال حاضر برای آیفون ۸ در نظر گرفته شده است در بسیاری از گوشی های هوشمند سامسونگ سال ها قبل عرضه شده بوده است، پس دلایل این مقایسه بیشتر احساسی بوده است و باید دید که این اصرار بر بهتر بودن صرفاً حسی است و یا آیفون ۸ چیز بسیار خارق‌العاده‌ای برای نمایش دارد.

یک سال بعد از انتشار آیفون،۵۰ درصد از شرکت ها شروع به ساخت گوشی هوشمند با شارژ بدون سیم کردند و آیفون تازه در این مقطع زمانی به یاد شارژر بی سیم افتاده است! و حتی قبل از آیفون قابلیت ضد آب بودن نیز در بسیاری از گوشی های هوشمند به صورت گسترده وجود داشته است و نمی توان این ویژگی ها را برای آیفون بسیار منحصر به فرد دانست.
اما از همه این جوانب نیز بگذریم، در بسیاری از بازار ها فروش محصولات اپل بسیار بیشتر از سایر برندهای دیگر است و اپل همیشه تأثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر روی اقتصاد گذاشته است . آیفون ۶ و گلکسی S5 سامسونگ در فاصله زمانی چند ماه فاصله رونمایی شدند ولی درصد استقبال کاربران از این گوشی های هوشمند را نمی توان با هم مقایسه کرد. اگر هنوز به این نتیجه نرسیده اید که از اندروید به سمت آیفون بروید بهترین دستگاه اندرویدی برای شما بدون شک سامسونگ خواهد بود. سامسونگ توانسته است رکورد های بسیار زیادی را به نام خود ثبت کند و تاکنون در بسیاری از زمینه ها اولین بوده است. ولی در هر صورت با بدشانسی نوت ۷ این کمپانی بسیار از قافله عقب افتاد و امروز با عرضه گلکسی S8 دوباره به عرضه رقابت بازگشته است. بعد از سامسونگ نیز اچ تی سی و ال جی در رده بهترین ها هستند.
اپل با عرضه آیفون ۷ در رنگ های مشکی مات و براق توانست نظر های زیادی را به خود جلب کند. باید دید که امسال هم رنگ های خاصی برای آیفون ۸ در نظر گرفته می شود.
بسیاری از منابع بر این باور هستند که آیفون ۸ در ابعاد ۵٫۸ اینچ عرضه می شود و دارای قابلیت لمس سه بعدی است و علاوه بر این قابلیت های زیادی نیز در این گوشی هوشمند مشاهده خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *