آموزش ایجاد فونت فارسی در اپلیکیشن PicsArt

آموزش ایجاد فونت فارسی در اپلیکیشن PicsArt
  • 1396/2/4
  • زهرا معبودی
  • 2

همه ما حداقل یک اکانت اینستاگرام داریم و نهایت تلاش خود را داریم تا بتوانیم تصاویرمان را خیلی هنری تر از دیگران و حتی زیبا تر از قبل ایجاد کنیم و لایک های مان را افزایش دهیم. حتی اگر اینستاگرامی هم نباشیم گاهی دوست داریم نوشته ای روی عکس هایمان ایجاد کنیم و به هر دلیلی آن ها را داشته باشیم.

برنامه PicsArt یکی از بهترین برنامه ها برای افرادی است که به عکس نوشته علاقه دارند و کلکسیونی از آن ها را ایجاد می کنند و برای خود نگهداری می کنند. اما این برنامه از فونت فارسی به طور عادی پشتیبانی نمی کند. برای این که بتوانید از این نرم افزار فوق العاده استفاده کنید، توصیه ما به شما این است که این آموزش گویا آی تی را دنبال کنید.

ایجاد فونت فارسی در اپلیکیشن PicsArt

PicsArt را نصب کنید

ابتدا می بایست PicsArt را روی حافظه داخلی یا حافظه خارجی نصب کنید. اگر از پیش این سرویس را نصب کرده اید جای هیچ نگرانی نیست. به ادامه آموزش دقت کنید.

PicsArt

بعد از نصب از طریق سیستم مدیریت فایل یا از طریق لپ تاپ به دنبال پوشه مربوطه بگردید. اگر PicsArt را پیدا کردید، آن را باز کنید و به دنبال پوشه یا فولدر فونت بگردید. اگر پیدا کردید که عالی است اما اگر پیدا نکردید می توانید یک فولدر جدید ایجاد کرده و نام آن را فونت قرار دهید.

PicsArt

زمانی که این پوشه را ایجاد کردید، آن را باید باز کنید. در این فولدر، سه پوشه دیگر وجود دارد که به صورت زیر است:

PicsArt

در این مرحله شما تنها با پوشه ای کار دارید که می خواهید از فونت ها در آن بخش استفاده کنید. برای اینکه فونت ها را به داخل این پوشه انتقال دهید می توانید ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج کنید و جزییات داخل آن را به داخل پوشه منتقل کنید.

PicsArt
البته اگر از فایل فشرده در سیستم خود برای فونت ها استفاده کرده اید می توانید از EXTRACT کردن استفاده کنید و به سادگی فونت های ایرانی تان را به داخل پوشه منتقل کنید.

PicsArt

دقت کنید که در پوشه فونت باید تک تک فونت ها حاضر شوند. برخی از افراد پوشه فشرده شده را اکسترکت کرده و پوشه ای به صورت زیر در داخل پوشه فونت قرار می دهند که این اشتباه است:

PicsArt

در چنین حالتی باید این پوشه را باز کنید و سعی کنید فونت هایی که مد نظر دارید را از این پوشه تیک دار کرده و به پوشه اصلی انتقال دهید:

PicsArt

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید با وورد به پوشه فونت فارسی، شما لیست فونت ها را مشاهده می کنید که همگی قابلیت انتخاب را دارند. همه را مطابق بالا انتخاب کرده و وارد منو ها شوید و از میان منو ها گزینه MOVE یا COPY را انتخاب کنید:

PicsArt

بعد از اینکه فونت ها را منتقل کردید نگاهی به آدرس ذخیره سازی فونت ها کنید:

PicsArt

هرگز فونت ها را در پوشه اولیه PicsArt ذخیره نکنید بلکه باید مسیر ذخیره سازی درست مثل آن چه باشد که مشاهده می کنید. حالا نوبت به زمانی می رسد که باید فونت مورد نظر را تست کنید. عکسی را باز کنید و یک کادر تکستی روی آن مطابق زیر ایجاد کنید:

PicsArt

بعد از این وارد مرحله ای می شوید که باید MY FONT را انتخاب کنید:

PicsArt

در اینجا می توانید متن خود را بنویسید و فونت های شخصی تان را روی آن اعمال کنید و از یک عکس نوشته فارسی با بهترین فونت ها لذت ببرید.

در این باره آیا تجربه ای تا پیش از این داشته اید؟ بهترین برنامه نوشتن و طراحی عکس نوشته از نظر شما چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را در این باره با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید تا دیگران نیز از آن بهره مند شوند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *