آیا باید گوشی گلکسی S8 سامسونگ را خریداری نماییم؟ بهترین جایگزین‌ها برای آن در بازار + قیمت

آیا باید گوشی گلکسی S8 سامسونگ را خریداری نماییم؟ بهترین جایگزین‌ها برای آن در بازار + قیمت
  • 1396/2/4
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در اوایل فروردین ماه از گوشی پرچم‌دار گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus به صورت رسمی رونمایی کرد و این دو گوشی در مقایسه با نسل‌های گذشته خود از سری گلکسی S، با پیشرفت‌های قابل‌توجهی همراه شده‌اند و به همین دلیل، هم‌اکنون می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند در بازار به شمار آورد. اما آیا خرید گوشی پرچم‌دار گلکسی S8 سامسونگ معقول است یا به سراغ جایگزین‌های ارزان‌قیمت‌تری برای آن باشیم؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پیش از آنکه به ارائه یک لیست از گوشی‌های هومشند دیگر به عنوان جایگزین برای گلکسی S8 سامسونگ بپردازیم، بهتر است تا قابلیت‌های مهم و برجسته آن‌ را مرور نماییم. گلکسی S8 برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، از نمایشگر بدون حاشیه ۵٫۸ اینچی استفاده می‌کند؛ رزولوشن نمایشگر به ۴K افزایش نیافته است اما شرکت سامسونگ به دلیل استفاده از یک نمایشگر کشیده‌تر در مقایسه با گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge، رزولوشن نمایشگر را به ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل افزایش داده است و هم‌چنین، تمامی مدل‌های عرضه شده از گلکسی S8 از یک نمایشگر با لبه‌های منحنی استفاده می‌کند. هرچند، تجربه نامناسبی را همانند گلکسی S7 Edge در اختیار شما قرار نمی‌دهد و خمیدگی لبه‌های نمایشگر معقول است.

گلکسی S8

گلکسی S8 Plus به‌عنوان مدل بزرگ‌تر گوشی گلکسی S8 ارائه شده و جدا از نمایشگر بزرگ‌تر، قابلیت دیگری را ارائه نمی‌دهد. لازم به ذکر است که گوشه‌های نمایشگر در هر دو مدل گلکسی S8، گرد است و هم‌چنین به دلیل استفاده از یک نمایشگر کشیده در هر دو مدل که حاشیه‌های چندانی هم در اطراف آن قرار ندارد؛ ممکن است تجربه محتوای ویدیویی در این گوشی دشوار باشد زیرا حاشیه‌های مشکی در اطراف نمایشگر در هنگام پخش فیلم، همواره وجود خواهد داشت و تنها می‌توانید با کشیده‌تر نمودن فیلم و هم‌چنین از دست دادن بخشی از محتوای ویدیویی مدنظرتان، یک فیلم را به صورت تمام صفحه‌ بر روی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus مشاهده نمایید.

گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته‌ پردازشی استفاده می‌کند؛ هرچند، عرضه مدل‌های مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ تنها به نسخه‌های درنظر گرفته شده در ایالات متحده محدود خواهد بود. نسخه‌هایی از این گوشی به صورت جهانی عرضه می‌شود (و از جمله مدل‌هایی که در بازار ایران ارائه شده است یا به‌زودی به صورت رسمی ارائه می‌شود)، از تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده می‌کند. تفاوت ملموس چندانی بین این دو تراشه وجود ندارد و شرکت سامسونگ، گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus را با صرف‌نظر از رویه سازندگان دیگر مبنی بر عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود با شش گیگابایت رم، تنها به چهار گیگابایت رم مجهز کرده است. هم‌چنین، هر دو مدل از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی با استفاده از یک حافظه SD وجود دارد.

گلکسی S8

گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus از یک دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و سنسور اثرانگشت برخلاف مدل‌های قبلی در کنار لنز دوربین جای گرفته است. این جای‌گیری نه‌چندان عادی (علت این موضوع آن است که در گوشی‌های هوشمند اندرویدی دیگر، حسگر تشخیص اثرانگشت در زیر دوربین به کار گرفته می‌شود و فاصله لنز دوربین با سنسور اثرانگشت، به حدی است که به جای سنسور تشخیص اثرانگشت، لنز دوربین را به اشتباه لمس کنید!) باعث می‌شود تا دسترسی به سنسور تشخیص اثرانگشت دشوار باشد و هم‌چنین در صورتی‌که به اشتباه لنز دوربین را لمس نمایید؛ در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری، هشداری مبنی بر آثار وجود لکه بر روی سنسور دوربین دریافت خواهید کرد و به همین جهت، باید همواره یک دستمال را برای تمیز نمودن اثرانگشت خود به همراه داشته باشید. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی نیز در جلوی گوشی قرار دارد.

جدا از دیگر تغییراتی که شرکت سامسونگ برای گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus مدنظر قرار داده است، باید اشاره کرد که این دو گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ از قابلیت DeX و دستیار صوتی بیکسبی استفاده می‌کند. دستیار صوتی S-Voice که در گوشی‌های قدیمی‌تر شرکت سامسونگ ارائه می‌شد، شاید به اندازه کافی برای رقابت با رقبای قدرت‌مند خود از جمله گوگل Assistant، سیری اپل، کورتانا مایکروسافت و الکسای آمازون آماده نباشد و به همین جهت، شرکت سامسونگ در نهایت تصمیم گرفت تا از دستیار صوتی Bixby رونمایی کند.

گلکسی S8

این دستیار صوتی در مقایسه با S-Voice هوشمندتر شده است و اکنون، می‌توان واقعاً آن‌را به عنوان یک دستیار هوشمند به شمار آورد. امکان جست‌جوی تصویری و تشخیص اشیا و تمیز دادن آن‌ها با یک‌دیگر، از جمله قابلیت‌هایی است که بیکسبی برای گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به همراه دارد. البته باید اشاره کرد که تمامی قابلیت‌های این دستیار صوتی در ابتدا فعال نخواهد بود و شرکت سامسونگ برای کامل نمودن آن، به مدتی زمان احتیاج دارد.

قابلیت دیگر، DeX است که امکان استفاده از گوشی‌هوشمندتان را به عنوان یک رایانه شخصی با سیستم‌عامل اندروید با اتصال آن به یک نمایشگر ثانویه فراهم می‌کند. در بررسی‌های اولیه، عملکرد این ویژگی خوب است اما مشکلات مختلفی نیز وجود دارد که به مرور و با انتشار آپدیت‌های جدیدتر برطرف می‌شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از قابلیت DeX باید یک داک را به صورت جداگانه خریداری نمایید و این داک به تنهایی ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

لازم به‎ذکر است که گلکسی اس ۸ سامسونگ برخلاف سه مدل دیگر به همراه سنسور تشخیص اثرانگشت، از سنسور تشخیص عنبیه چشم نیز استفاده می‌کند. سیستم تشخیص چهره نیز برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در نظر گرفته شده است که ال‌جی جی ۶ نیز آن‌را ارائه می‌دهد و حتی شایعاتی مبنی بر ارائه قابلیت “تشخیص سه‌بعدی چهره کاربران” در آپدیت‌های جدید گوشی پرچم‎دار ال‌جی وجود دارد.

همان‎طور که در مقاله راهنمای خرید گوشی گلکسی S8 سامسونگ خواندید، اکنون زمان مناسبی برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده نیست و بهتر است تا متعادل‌تر شدن قیمت گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus تا نیمه خرداد و در نهایت اوایل تابستان منتظر بمانید. با این‌حال اگر به دنبال یک گوشی پرچم‌دار هستید و تمایل دارید تا پیش از این تاریخ آن‌را خریداری نمایید، می‌توانید به لیست زیر نگاهی بیاندازید: (برای جزئیات بیشتر پیرامون هر مدل، بر روی نام آن کلیک کنید)

هوآوی پی ۱۰ / پی ۱۰ پلاس

گلکسی S8

با اینکه گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی در مقایسه با گلکسی S8 از نمایشگر بدون حاشیه استفاده نمی‌کند و حتی قابلیت‌های نرم‌افزاری که شرکت سامسونگ برای گوشی پرچم‎دار ۲۰۱۷ خود در نظر گرفته است در هوآوی پی ۱۰ ارائه نمی‌شود، باید اشاره کرد که Huawei P10 به عنوان یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار امسال در زمینه عکاسی فوق‌العاده‌ای دارد و به لطف استفاده از یک دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی، می‌توانید این گوشی پرچم‌دار را برای خرید مدنظر قرار دهید. هم‌چنین، ضخامت آن در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار جدید و مطرحی که تا به‌حال معرفی شده است؛ کم‌تر بوده و شرکت هوآوی در این زمینه موفق بوده است.

گلکسی S8

لازم به‌ذکر است که هوآوی پی ۱۰ از یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی Full HD استفاده می‌کند و چیپ‌ست Kirin 960 با پردازنده هشت هسته‌ای برای آن در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، واحد گرافیکی به کار گرفته شده در این چیپ‌ست در مقایسه با تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ کمی ضعیف‌تر است اما این موضوع، بدین معنی نخواهد بود که هوآوی پی ۱۰ شما را ناامید نماید و هر برنامه‌ یا بازی که مدنظرتان هست؛ می‌توانید بر روی هوآوی پی ۱۰ بدون مشکل اجرا کنید. نسخه‌ پایه هوآوی پی ۱۰ از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند (این مدل در بازار ایران عرضه می‌شود) و اگر این گوشی را برای خرید مدنظر دارید، توصیه می‌کنیم که تا هفته سوم اردیبهشت و متعادل‌تر شدن قیمت آن منتظر بمانید. هم‌چنین در صورتی‌که عجله‌ای برای خرید ندارید، انتظار می‌رود که قیمت مدل پایه آن تا اوایل تیرماه به کم‌تر از دو میلیون تومان برسد (در صورت کاهش قیمت جهانی و هم‌چنین، عدم افزایش قابل‌توجه قیمت دلار).

گلکسی S8

هوآوی پی ۱۰ پلاس نیز برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی‌هوشمند با نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۵ اینچ هستند، مناسب خواهد بود اما قیمت این مدل بسیار بالا است و با سابقه‌ای که از شرکت هوآوی برای گوشی‌های پرچم‌دارش در بازار ایران سراغ داریم؛ بعید می‌دانیم که این مدل به صورت گسترده عرضه شود و احتمالاً عرضه محدودی خواهد داشت. در صورتی‌که به دنبال خرید هوآوی پی ۱۰ پلاس هستید، می‌توانید ال‌جی جی ۶ را به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی مدنظر داشته باشید. البته این گوشی برخلاف گلکسی اس ۸ و ال‌جی ۶ ضدآب نیست!

زمان مناسب برای خرید: هفته‌های پایانی اردیبهشت / قیمت: ۲٫۱۰۰ میلیون تومان (مدل پایه)

ال‌جی جی ۶

گلکسی S8

شرکت ال‌جی برای افزایش شانس فروش گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود یعنی ال‌جی جی ۶ تصمیم گرفت تا این مدل را یک ماه زودتر از گوشی پرچم‌دار گلکسی S8 سامسونگ عرضه نماید. ال‌جی جی ۶ همانند گلکسی اس ۸ از یک نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند؛ با این‌حال در گلکسی S8، فضای بیشتری از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص یافته است. هم‌چنین، ال‌جی جی ۶ از نمایشگری بدون انحنا استفاده می‌کند و برای کاربرانی که به دنبال خرید یک گوشی‌هوشمند با نمایشگر بدون انحنان هستند؛ مناسب خواهد بود.

ال‌جی جی ۶ به یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی Quad HD + مجهز شده است و از یک پنل نمایشگر LCD استفاده می‌کند. به همین جهت، ممکن است نمایشگر گلکسی S8 سامسونگ را به دلیل رنگ‌های اشباع‌شده بیشتر بپسندید؛ هرچند، عملکرد نمایشگر در بررسی جداگانه و بدون مقایسه نمودن آن با صفحه‌نمایش گلکسی S8 عالی است و نباید خرده‌ای به آن گرفت.

گلکسی S8

عجله شرکت ال‌جی برای عرضه جی ۶ باعث شده است تا این گوشی به یک چیپ‌ست قدیمی و ضعیف‌تر در مقایسه با گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ مجهز باشد. ال‌جی جی ۶ از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام استفاده می‌کند که بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به آن مجهز شده بود. عملکرد این تراشه برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی که ممکن است از آن‌ها استفاده نمایید؛ به قدر کافی خوب است و تنها در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام یا اگزینوس ۸۸۹۵ گلکسی اس ۸ سامسونگ، می‌توان این چیپ‌ست را ضعیف‌ به شمار آورد.

ال‌جی جی ۶ همانند دو مدل دیگر به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و مدل پایه آن با ۳۲ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. یک دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی برای گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی در نظر گرفته شده است و شاتر ۸ مگاپیکسلی در حاشیه بالای نمایشگر، وظیفه ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد. در مقایسه با گوشی پرچم‌دار گلکسی S8 سامسونگ، ال‌جی جی ۶ از یک باتری با ظرفیت بالاتر استفاده می‌کند؛ هرچند، تفاوت به اندازه‌ای نیست که ماندگاری شارژ باتری در گلکسی اس ۸ در مقایسه با ال‌جی جی ۶ به‌طور قابل‌توجهی کم‌تر باشد و هر دو گوشی با یک‌بار شارژ تا یک روز قابل استفاده است.

گلکسی S8

به‌نظر می‌رسد که شرکت ال‌جی برای عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود در بازار ایران چندان عجله ندارد و همین موضوع باعث شده تا در زمانی‌که گوشی‌های پرچم‌دار جدید هوآوی و سامسونگ به فروش می‌رسد؛ ال‌جی وی ۲۰ آخرین محصولی باشد که می‌توانید به عنوان گوشی پرچم‌دار با برند ال‌جی خریداری نمایید. انتظار می‌رود که ال‌جی جی ۶ تا نیمه اردیبهشت موجود شود و در ابتدا، قیمت آن به طور قابل‌توجهی بالا خواهد بود (در حدود ۳ میلیون تومان). به مرور و با فرا رسیدن تابستان، قیمت این محصول به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت و به ۲٫۵ تا ۲٫۳ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

زمان مناسب برای خرید: نیمه خرداد / قیمت: ۲٫۶ تا ۲٫۳ میلیون تومان

شیائومی می ۶

گلکسی S8

شاید بتوان گفت که شیائومی می ۶ به عنوان یکی از کم ادعا‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی به بازار عرضه شده است و قیمت بسیار پایینی را نیز به همراه دارد. شیائومی می ۶ تا پایان هفته عرضه خواهد شد و از جمله مشخصات آن می‌توان به نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی این گوشی با رزولوشن Full HD، دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی – یک لنز واید و لنز دیگر، تله – دوربین این گوشی در بررسی‌های اولیه در مقایسه با هوآوی پی ۱۰ ضعیف‌تر عمل کرده است اما با توجه به قیمت شیائومی می ۶ می‌توان از این موضوع صرف‌نظر نمود، چیپ‌ست قدرت‌مند اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

گلکسی S8

راستش را بخواهید بین چهار گوشی‌هوشمندی که در این لیست اعلام شده است، شیائومی می ۶ را بهترین گزینه به دلیل ارائه مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند با قیمت پایین باید به شمار آورد. قیمت این مدل در حال‌حاضر، ۳۶۰ دلار اعلام شده است و انتظار می‌رود که در زمان عرضه شیائومی می ۶ در بازار کشورمان، قیمت این مدل در ابتدا نزدیک به ۱٫۴ تا ۱٫۶ میلیون تومان قیمت داشته باشد (با بررسی قیمت اولیه سایر گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی در هنگام عرضه در بازار ایران).

گلکسی S8

هرچند به مرور و پس از گذشت چند هفته، قیمت محصولات شیائومی به سرعت کاهش خواهد یافت و در صورتی‌که نرخ ارز به‌طور قابل‌توجهی تغییر پیدا نکند، احتمالاً در نهایت موفق خواهید شد تا شیائومی می ۶ را با قیمتی نزدیک به ۱٫۳ تا ۱٫۲ میلیون تومان خریداری نمایید.

لازم به‌ذکر است که شیائومی می ۶ از یک باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و شرکت سازنده مدعی است که شاسی در برابر نفوذ آب مقاومت دارد. در بررسی‌های اولیه، مشاهده شده است که شیائومی می ۶ در داخل آب مقاومت خوبی دارد اما هنوز مشخص نشده است که آیا تاییدیه‌ای برای این گوشی دریافت شده یا خیر.

شیائومی می ۶ در پایان هفته در چین عرضه خواهد شد اما بسیار بعید است که تا نیمه خرداد یا اواخر خرداد، با قیمت مناسب وارد بازار ایران شود. به همین جهت، توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ هستید که از مشخصات سخت‌افزاری خوبی بهره بگیرد و قیمت آن کم‌تر از ۱٫۵ میلیون تومان باشد؛ احتمالاً باید تا اوایل تیر برای عرضه شیائومی می ۶ با قیمت مناسب در بازار کشورمان منتظر بمانید. لازم‌ به‎ذکر است که نسخه رده‌بالای شیائومی می ۶ از ۱۲۸ گیگابایت حافظه استفاده می‌کند و یک نسخه آن با بدنه سرامیکی ارائه خواهد شد.

زمان مناسب برای خرید: نیمه تیرماه / قیمت حدودی: ۱٫۲ تا ۱٫۴ میلیون تومان

برای مقایسه دقیق‌تر مشخصات سخت‌افزاری گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ با هوآوی پی ۱۰، ال‌جی جی ۶ و شیائومی می ۶ به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *