بازگشت نوکیا به بازار ایران توسط شرکت HMD

بازگشت نوکیا به بازار ایران توسط شرکت HMD
  • 1396/2/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخیرا گزارشاتی منتشر شده که از بازگشت رسمی نوکیا به بازار ایران خبر می دهند. شرکت HMD تمایل زیادی برای ورود به بازار گوشی های هوشمند ایران با برند نوکیا دارد.

گویا آی تی – یک شرکت استارت آپی به نام HMD Global Oy که توسط مدیران فنلاندی رهبری شده و چندی پیش مسئولیت تولید و فروش گوشی های برند نوکیا را بر عهده گرفته است، قصد دارد با مجموعه ای از گوشی های هوشمند جدید وارد بازار ایران شود.
در سال ۲۰۱۶ شرکت HMD حق تولید گوشی های نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد. قبل از خرید حق تولید نوکیا، بخش تولید و توسعه گوشی های مایکروسافت که یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی محسوب می شود، برند نوکیا را تحت اختیار خود درآورده بود. متاسفانه این قرار داد نه تنها برای مایکروسافت سودی نداشت، همچنین باعث توقف توسعه گوشی های ویندوز فونی و به وجود آمدن بدهی ۶ میلیارد دلاری برای این شرکت شد.
براساس آخرین گزارشات،HMD قصد دارد با برند محبوب نوکیا در ماه های آینده به بازار ایران بازگردد. فعلا مشخص نیست که این شرکت نماینده ای محلی را برای این کار تعیین می کند و یا قصد ورود مستقیم به بازار ایران را دارد.
شرکت ایراتل نماینده پیشین نوکیا در ایران بود که در حال حاضر در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده است. همچنین HMD نیز تا به حال به صورت رسمی در قبال این مسئله موضعی اتخاذ نکرده است. گفتنی است شرکت نوکیا در مهر ماه سال ۹۵ با کنسرسیوم شرکت هایی ایرانی توافقی را برای ورود دوباره به تجارت شبکه های انتقال اطلاعات ایران امضا کرد. پس از امضای این توافقنامه شایعات پیرامون ورود HMD به بازار ایران پس مطرح شد.
همه میدانیم، کار HMD برای ورود به بازار گوشی های هوشمند با برند نوکیا چندان آسان نخواهد بود. در حال حاضر بازار گوشی تلفن های همراه نسبت به گذشته به شدت تغییر کرده است. شرایط به گونه ای است که شرکت های چینی مختلفی مانند شیائومی، هواوی و ZTE بازار را با محصولات ارزان قیمت خود لبریز کرده اند.
شرکت هواوی موفق شده است در حال حاضر، با عرضه گوشی های جدید و ارزان قیمت سهم عمده بازار گوشی های هوشمند ایران را از آن خود کند.
مهم ترین برنامه و هدف شرکت هواوی در ایران کوتاه کردن دست واسطه های تلفن همراه و عرضه محصولات خود در ابعاد گسترده است. هواوی به این وسیله می تواند علاوه بر کاهش قیمت نهایی، توزیع محصولات را در میان خورده فروشان کاهش دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *