ابزار فوق‌العاده‌ی شرکت لاکهید مارتینز برای نگه داشتن اجسام سنگین

ابزار فوق‌العاده‌ی شرکت لاکهید مارتینز برای نگه داشتن اجسام سنگین
  • 1396/2/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گاهی اوقات برای پرش بلندتر به جلو مجبورید چند گامی به عقب برگردید. در همین راستا شرکت لاکهید مارتینز با تبدیل بخش کلیدی تحمل‌ بار به یک محصول مجزا، اقدام به ساخت مدل ساده‌تری از محصول پوششی صنعتی Fortis کرده است. این ابزار غیربرقی که Fortis Tool Arm نام دارد به کارگران اجازه می‌دهد در زاویه‌های ناجور و کلا مکان‌هایی که کار فیزیکی در آنها سخت است، ابزارهایی که نهایتا ۲۳ کیلو وزن دارند را برای استفاده‌ی طولانی، به راحتی و بدون تحمل کمترین فشار در دست بگیرند.

گویا آی تی – یکی از تصورات نادرست قرن ۲۱ این است که دیگر دوره‌ی کار یدی گذشته است اما همچنان در بسیاری از شغل‌ها ، در طول روز کارگران نیازمند حمل و کار با تجهیزات سنگین هستند؛ در بسیاری از موارد این کارها در ارتفاعات و زاویه‌هایی انجام می‌شوند که حتی اگر ابزار از پر کاه هم درسته شده باشد باز هم حمل و نگهداری آن بسیار دشوار است. شرکت لاکهید برای عدم تحمل فشار بار توسط کارگر از سیستم Fortis کمک گرفته است. Fortis یک پوشش غیربرقی سیار است که امکان سبک کردن تجهیزات سنگین را از طریق هدایت وزن آنها به زمین (و نه بدن کارگر) فراهم می‌کند.

ایده‌ی اولیه طراحی چنین ابزاری ابتدا برای نیروهای نظامی امریکایی به منظور کمک به سربازان برای حمل اسلحه‌ها و تجهیزات سنگین در میدان جنگ طراحی و توسعه داده شد. بعدها شرکت‌های مختلف از این ایده برای ساخت محصولا مشابه در کارخانه‌ها و همچنین تجهیزات نیروهای دریایی امریکا استفاده کردند. حال ابزار Fortis Tool Arm شرکت لاکهید از تکنولوژی مشابهی استفاده کرده و تبدیل به محصول ارزان قیمت اما کاربردی شده که در محیط‌های کاری مختلف، بارهای سنگین را از دوش کارگران بر می‌دارد.
اگر چه Fortis Tool Arm بر خلاف محصول پوششی که ایده‌ی اولیه از آن گرفته شده سیار نیست اما همچنان باید آن را دور کمر انداخت؛ ضمنا این محصول موجب کاهش لرزش و ضربات دستگاه خواهد شد. طبق گزارشات لاکهید کاربران این محصول اذعان کرده‌اند که هنگام استفاده، تنها یک سوم وزن دستگاه را احساس کرده و ضمنا بهره‌وری و کیفیت کار آنها افزایش یافته و حتی صدمات وارده به ماهیچه‌ها و استخوان‌های آنها هم کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.
«گلن کولر»، معاون برنامه‌های پیشرفته و ویژه در بخش کنترل موشک‌های شرکت لاکهید در این زمینه می‌گوید: ”گاهی اوقات دوست دارید تجهیزات سنگینی که محصول پوششی ما یعنی Fortis قادر به بلند کردن آنهاست را حمل کنید اما نیازمند قابلیت سیار بودن نیستید. برای مثال زمانی که کارگران نیازمند استفاده از ابزارهای مختلف در سکوهای مرتفع، میزکارها و یا هنگام سرویس وسایل نقلیه هستند. ابزار بازویی وزن را از طریق ساختارهای خود به زمین منتقل کرده و در عین حال مزایای ایمنی و بهره‌وری محصول اصلی یعنی Fortis را هم فراهم می‌کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *