نسل سوم ساعت‌مچی ‌هوشمند اپل واچ به نمایشگر میکرو LED مجهز خواهد بود

نسل سوم ساعت‌مچی ‌هوشمند اپل واچ به نمایشگر میکرو LED مجهز خواهد بود
  • 1396/2/7
  • مقدم
  • 0

ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ به عنوان اولین محصولات کوپرتینویی‌ها به شمار می‌رود که از یک صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کند. این موضوع در نهایت به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه آیفون پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت اپل با نمایشگر OLED انجامید؛ هرچند، ممکن است عرضه آیفون‌های جدید به همین جهت تا اواخر سال به تعویق بیافتد.

براساس گزارش تازه منتشر شده توسط وب‌سایت AppleInsider به نقل از Business Korea، اعلام شده است که شرکت اپل به‌زودی از نمایشگرهای میکرو LED برای ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ استفاده خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

در این گزارش آمده است که شرکت اپل با شرکت LuxVue برای توسعه فناوری میکرو LED همکاری می‌کند؛ لازم به ذکر است که این شرکت در سال ۲۰۱۴ توسط کوپرتینویی‎‌ها خریداری شده. توسعه این فناوری نزدیک به دو سال به طول انجامیده است و به همین جهت، ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ ۳ مناسب‌ترین محصولی خواهد بود که می‌تواند با این فناوری به بازار عرضه شود. نمایشگرهای میکرو LED در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های OLED، ضخامت کم‌تری دارند و هم‌چنین سبک‌تر هستند.

شرکت ال‌جی دیسپلی در حال‌حاضر، نمایشگرهای لازم را برای به‌کارگیری در ساعت مچی هوشمند اپل واچ توسعه می‌دهد و حذف این شرکت از زنجیره تامین قطعات نسل جدید ساعت‌های مچی هوشمند شرکت اپل، باعث خواهد شد تا درآمد ال‌جی دیسپلی با عرضه اپل واچ ۳ و توقف تولید مدل‌های قدیمی، تحت‌تاثیر قرار بگیرد. هرچند، باید اشاره کنیم که با توجه به فروش بسیار کم ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ و به‌طور کلی، گجت‌های پوشیدنی، کاهش درآمد شرکت‌های توسعه‌دهنده نمایشگر OLED چندان مشهود نخواهد بود.

با این‌حال، این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که شرکت اپل به جای نمایشگرهای OLED برای گوشی‌های آیفون خود در آینده، به دنبال استفاده از یک صفحه‌نمایش با فناوری میکرو LED باشد. البته به‌زودی، این امر محقق نخواهد شد اما ممکن است در سال‌های آینده و با عرضه آیفون ۹ یا مدل‌های جدیدتر آیفون، تجارت شرکت‌های تولیدکننده نمایشگر OLED به شدت تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

شرکت اپل به دنبال کاهش وابستگی خود به شرکت‌های دیگر است و به همین جهت، چندان بعید نخواهد بود که این پیش‌بینی‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور به واقعیت مبدل شود. در همین رابطه، مدتی پیش اعلام شد که شرکت اپل به طور اختصاصی، تراشه‌های گرافیکی چیپ‌ست‌های سری A را توسعه خواهد داد و به‌زودی به همکاری با شرکت بریتانیایی Imagination Technologies خاتمه می‌دهد.

در رابطه با دیگر قابلیت‌های ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ ۳ اطلاعات بیشتری وجود ندارد اما گفته می‌شود که شرکت اپل به جای عرضه نسل جدید ساعت‌مچی هوشمند خود با یک نمایشگر مربعی شکل، آن‌را با طراحی دایره‌ای شکل همانند ساعت‌های مچی هوشمند مجهز به پلت‌فرم اندروید ور عرضه خواهد کرد.

علاوه‌براین به منظور افزایش ماندگاری شارژ باتری، ساعت‌مچی اپل واچ ۳ از یک باتری کمکی در بندهای خود استفاده خواهد کرد؛ هنگامی‌که شارژ باتری پایین باشد، یک سطح مغناطیسی انرژی موجود در باتری ذخیره را به باتری اصلی این ساعت‌مچی هوشمند انتقال می‎دهد. هم‎چنین، برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای عرضه ساعت‌مچی هوشمند پرچم‌دار جدید شرکت اپل با بندهای ماژولار وجود دارد؛ به عبارت بهتر، قطعات سخت‌افزاری که امکان خارج نمودن آن‌ها از بدنه اصلی وجود داشته باشد (مانند برخی از قابلیت‌های سخت‌افزاری مانند صدا)، بر روی بدنه ساعت‌مچی هوشمند قرار می‌گیرد و بدین شکل، عرضه ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ ۳ با بدنه‌ای نازک امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: BusinessKorea

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *