عرضه گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه

عرضه گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه
  • 1396/2/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی نوت ۸ را برای رقابت با آیفون ۸، با دوربین دوگانه و صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی عرضه کند. این شایعات اخیرا در میان هواداران این اسمارت فون ها منتشر شده است.

گویا آی تی – آقای مینگ جی کو که فردی شناخته شده در زمینه ارائه شایعات و اطلاعات فاش شده در مورد این گوشی ها است، در جدیدترین شایعات خود در مورد گوشی های گلکسی نوت ۸ و آیفون ۸، اذعان کرده است که گلکسی نوت ۸ برای رقابت با آیفون ۸ با دوربین دوگانه عرضه خواهد شد. احتمالا گلکسی نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه است و این موضوع یکی از پیشرفت های بزرگ سامسونگ در زمینه دوربین گوشی های هوشمند محسوب می شود. آقای کو قبلا پیش بینی کرده بود که گلکسی اس ۸ و اس ۸۸ پلاس فروش خوبی نخواهند شد. اما این اتفاق رخ نداد؛ زیرا مدتی پیش فروش این دو گوشی، از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرد.
گوشی آیفون ۷ پلاس از دوربین با کیفیتی برخوردار است. برخورداری دوربین این گوشی از حالت پرتره و جلوه عمق میدان مصنوعی باعث شده است که کاربر در هنگام کار کردن با آن تصور کند که در حال کار کردن با یک دوربین DSLR رده بالا است. اما احتمالا دوربین گوشی گلکسی نوت ۸ در رقابت با دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس و مدل قبلی خود یعنی گلکسی نوت ۷ پیروز خواهد شد و کیفیت آن در سطح دوربین گوشی آیفون ۸ خواهد بود.

دارا بودن لنز ۱۲ مگاپیکسلی CIS با زاویه عریض و پشتیبانی از فناوری dual photodiode یا ۲DP (که موجب می شود لنز در محیط های کم نور، نور بیشتری را دریافت کند)، لنز ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو CIS، قابلیت زوم اپتیکال ۳X، لنزهای دو گانه ۶P و برخورداری از فناوری تثبیت تصویر اپتیکال دوگانه از جمله شایعات زیادی است که در مورد ویژگی های دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ وجود دارد. طراحی این دوربین دوگانه در تصویری که مدتی پیش به گلکسی اس ۸ پلاس نسبت داده شد، مشخص است. طبق شایعات منتشر شده، این گوشی دارای صفحه نمایش OLED با اندازه ۶٫۴ اینچ و وضوح QHD Plus است. همچنین انتظار می رود که حسگر اثر انگشت این گوشی مجهز به پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ باشد و در پشت آن تعبیه شده باشد.

نظر آقای کو در مورد دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس هم این است که به دلیل اینکه هیچ قابی در اطراف صفحه نمایش این دو گوشی وجود ندارد، هر دوی آن ها توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهند کرد. نظر وی در مورد گوشی آیفون ۸ هم این است که طراحی این گوشی در قسمت جلوی گوشی، شبیه به گلکسی اس ۸ است. طبق گفته وی، در اطراف صفحه نمایش OLED این گوشی، نیز هیچ قابی وجود ندارد و صفحه نمایش این گوشی کل فضای جلوی آن را دربر گرفته است. هنوز مشخص نیست که حسگر اثر انگشت Touch ID آیفون ۸ در پشت آن تعبیه شده است یا نه. حسگر اثر انگشت این دو گوشی درست در کنار لنز دوربین آن ها قرار گرفته است و ممکن است انگشت کاربر هنگام استفاده از آن، ناخواسته با لنز تماس پیدا کند و باعث کثیف شدن گوشی شود. ب همین دلیل مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، موجب واکنش منفی کاربران شده است.
آقای کو متذکر شده است که موسسه KGI پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۱۷، ۵۰ تا ۵۵ میلیون دستگاه از این دو گوشی به فروش می رسد. به این دلیل که واکنش کاربران در مورد دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس بهتر از حد انتظار بوده است. این در حالی است که این موسسه قبلا پیش بینی کرده بود که ۴۰ تا ۴۵ میلیون دستگاه از این دو گوشی در سال جاری به فروش می رسد. پیش بینی این موسسه در سال مالی ۲۰۱۷ در مورد میزان فروش گلکسی نوت ۸ ، نیز ۱۳ تا ۱۵ میلیون دستگاه است.

آقای کو معتقد است که دلیل واکنش خوب کاربران نسبت به این دو گوشی این است که صفحه نمایش هر دو گوشی کل فضای جلوی آن ها را در برگرفته است و این موضوع باعث می شود که کاربران نامناسب بودن مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت را نادیده بگیرند. اگر چه صفحه نمایش لبه به لبه و عدم وجود قاب در اطراف صفحه نمایش جدیدترین پرچمداران سامسونگ، تحول خیلی بزرگی نیست؛ اما این نوع طراحی برای افراد علاقه مند به گوشی های رده بالا جذاب به نظر می رسد. همین موضوع باعث شده است کاربران واکنش خوبی نسبت به این دو گوشی داشته باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *