کدام دکمه کیبرد کار “Insert” را انجام می دهد؟

کدام دکمه کیبرد کار “Insert”  را انجام می دهد؟
  • 1396/2/9
  • زهرا معبودی
  • 1

“Insert” عبارتی است که اغلب ما معنی آن را می دانیم.  “Insert” در واقع عبارتی است که وقتی می خواهید چیزی را به سندی اضافه کنید به دنبال آن می گردید.  زمانی که در حال نوشتن در یک سند متنی ورد هستید، و می خواهید عکسی یا فایلی به سند متنی تان اضافه کنید، قطعا به دنبال تب Insert” می گردید. این کار معمول و مرسوم است اما اگر انقدر دست تان به کیبرد آشنا است که بخواهید همزمان با نوشتن، سریعا وارد بخش قرار دادن فایل شوید، می توانید از کیبرد هم استفاده کنید.

نکته مهم: شما می توانید از این گزینه در تمام برنامه های ویندوزی استفاده کنید. این موضوع به برنامه ورد به تنهایی اختصاص ندارد و شما می توانید در سایر نرم افزارهای مجموعه آفیس و دیگر برنامه ها از آن استفاده کنید.

press-insert-on-a-keyboard-without-an-insert-key

حالا چطوری Insert” را روی کیبرد پیدا کنیم؟

لازم نیست تمام گزینه های کیبرد را یکی یکی تست کنید. روشی که گویا آی تی به شما پیشنهاد می دهد را حتما همین حالا تست کنید.

بر روی کیبرد شما، قطعا بخش پد اعداد کاملا مشخص است. در انتهای این پد شماره، شما با گزینه ای روبرو هستید که روی آن نوشته شده : INS

با فشردن این کلید روی کیبرد شما می توانید هر چه دوست دارید را روی متن فایل خود قرار دهید. البته یک نکته وجود دارد و آن هم اینکه برای استفاده از این قابلیت باید حتما نام لاک شما یا همان num lock خاموش باشد. در صورتی که نیاز دارید این گزینه را روشن نگه دارید کافی است همزمان با گرفتن دکمه ins دکمه شیفت را هم بگیرید.

دکمه ins در انتهای پد اعداد قرار دارد و به راحتی در تقابل شیفت قرار دارد و می توانید با دو انگشت کناری دست راست خود، این دو را لمس کنید.

این آموزش حاصل سوال یکی از افرادی بود که دارای کیبرد مارک DELL بود. تصویری از کیبردی که روی این مطلب مشاهده نمودید، نمونه ای از این کیبرد است.

نکته دیگر هم این است که اگر نوشته روی کیبرد شما پاک شده، می توانید مستقیما به دکمه ۰ مراجعه کنید. البته این صفر در بخش نام پد در سمت راست قرار دارد و نباید از کلید های عددی بالا استفاده کنید.

آیا شما تا کنون تجربه پیدا کردن این گزینه را داشته اید؟ در برخی کیبرد ها نیاز است که ابتدا بخش نام پد فعال شود و یا اینکه حالات ثانویه کیبرد ها فعال شود که با توجه به نوع کیبردی که دارید می توانید این معضل را حل کنید.

دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید. همچنین در صورتی که با کیبرد می توانید گزینه های دیگری را فعال کنید آن را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *