۸ روش برای ترکیب وبلاگ نویسی با بازاریابی ایمیلی

۸ روش برای ترکیب وبلاگ نویسی با بازاریابی ایمیلی
  • 1396/2/10
  • مهدی پیوندی
  • 0

وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیلی شما همانند شکلات و کره بادام زمینی است. هر یک از این دو به تنهایی فوق العاده است، اما از ترکیب آنها پرفروش ترین شیرینی جات ایالات متحده پدید می آید!

شما هم می توانید با استفاده از یک استراتژی بازاریابی محتوایی که به شکل هوشمندانه ای وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیلی را در هم می آمیزد، ترکیبی ایجاد کنید که تبدیل به عاملی در جهت افزایش فروش شما خواهد شد.

در حالیکه وبلاگ بهترین راه برای جلب توجه در اینترنت، دست و پا کردن اعتبار و پیداشدن از طریق موتورهای جستجو است، ارتباط از طریق ایمیل به شما کمک می کند تا ارتباط خود را در سطح صمیمی تری برقرار کنید، در مخاطبان خود حس اعتماد ایجاد کنید و همچنین ابزاری برای ارائه پیشنهادات مرتبط به مخاطبان را نیز در اختیار شما قرار می دهد. قدرت این دو در کنار هم چند برابر می شود.

اما آیا واقعا به هر دوی آنها نیاز دارید؟

در یک کلمه باید بگوییم بله! بازاریابی ایمیلی و وبلاگ نویسی هر یک نیازهای مختلفی را برآورده می کنند، اما یک برنامه بازاریابی هوشمندانه معمولا متضمن هر دو است.

اگر وبلاگ دارید (و البته تا همینجای متن را هم که خوانده اید تصور می کنیم باید داشته باشید)، باید اطمینان پیدا کنید که به نحوی با تلاش های شما در راستای بازاریابی ایمیلی تطبیق پیدا کرده و تکمیل می شود که به برآوردن نیازهای مخاطب کمک کرده و شما را به اهداف بازاریابی محتوایی تان نزدیک تر کند.

شما می توانید از وبلاگ خود برای تقویت فهرست ایمیل تان و برعکس استفاده کنید، اما این تنها در صورتی امکانپذیر است که بین این دو یک رابطه همزیستی برقرار باشد.

البته مطالب وبلاگ و ایمیل هایی که ارسال می کنید همگی باید برای مخاطب مرتبط و سودمند باشند، و باید اطمینان پیدا کنید که هر دو در همه ابزارها و من جمله گوشی های هوشمند و تبلت ها قابل خواندن هستند.

با تحقق این شرایط، این فرصت را به دست می آورید که با استفاده همزمان از وبلاگ نویسی و بازاریابی ایمیلی به هشت طریق زیر کسب و کار خود را توسعه و پرورش دهید:

 

  1. پست های وبلاگ خود را به پاداشی برای مخاطب تبدیل کنید

کار شما این است که مخاطبان خود را به باز کردن (و خواندن) ایمیل هایی که ارسال می کنید عادت دهید. ترکیب محتوای وبلاگ با کمپین های ایمیلی روش مناسبی برای انجام این امر است.

مطالب فوق العاده ای که در وبلاگ خود منتشر می کنید پاداش فوق العاده ای برای مخاطب به حساب می آیند.

برای به اشتراک گذاری محتوای وبلاگ با فهرست ایمیل خود این گزینه ها را مد نظر قرار دهید:

  • از ابزار بازاریابی ایمیلی خود برای ارسال خودکار پست های جدید به فهرست تان استفاده کنید. تقریبا همه این ابزارها با استفاده از RSS سایت شما قادر به انجام این کار هستند.
  • هنگامی که پست جدیدی را منتشر می کنید، بصورت دستی یک ایمیل به فهرست خود بفرستید که حاوی یک یا دو جمله تیزرمانند باشد. لینک دادن به مطلب سایت خود را فراموش نکنید.
  • کل مطلب را در یک ایمیل ارسال کنید و در انتها یک لینک به آن پست بگذارید. برای تشویق به تعامل از مخاطبان خود بخواهید تا نظر خود را در زیر آن مطلب برای شما ارسال کنند.
  • یک خبرنامه هفتگی، دوهفتگی یا ماهانه ارسال کنید و لینک بهترین مطالب وبلاگ خود را از طریق آن ارسال کنید.

 

  1. یک پاسخگوی خودکار از سوالات رایج تهیه کنید

یک مجموعه از آموزشها یا پاسخ های خود به سوالات رایج را تهیه کنید و آن را در قالب یک مجموعه ایمیل دنباله دار ارسال کنید.

در پست های این مجموعه به محتوای مرتبط به سوالات و پاسخ ها از وبلاگ خود لینک بدهید. در صورت تمایل می توانید محتوای خود را دسته بندی کرده و به دسته بندی های موضوعی لینک بدهید.

 

  1. فوتر وبلاگ خود را از یاد نبرید

در فوتر همه صفحات محتوای خود یک فرم ثبت نام قرار دهید. از خوانندگان خود بخواهید که برای دریافت مطالب رایگان از وبلاگ، مطالب پریمیوم یا خبرنامه ماهانه تان که سرشار از مطالب سودمند است ثبت نام کنند.

 

  1. برای هماهنگی محتوا برنامه ریزی کنید

موضوعات وبلاگ و کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را هماهنگ کنید تا به نحو موثری در کنار هم کار کنند. در همین راستا می توانید یک تقویم موضوعی ماهانه برای خودتان تهیه کنید.

اگر وبلاگ شما درباره آشپزی است و موضوع اردیبهشت ماه ابزار و وسایل آشپزخانه است، اطمینان پیدا کنید که هم مطالب وبلاگ و هم خبرنامه ماهانه به وسایل آشپزخانه ربط دارند.

هدف شما انتشار یک پیام واضح، منسجم و یکپارچه برای مخاطب تان است و در این راستا باید از همه ابزارهای جعبه ابزار بازاریابی محتوایی خود به شکل یکپارچه و صحیح استفاده کنید.

 

  1. پست هایی که بصورت مهمان ارسال کرده اید را معرفی کنید

از طریق خبرنامه خود می توانید لینک پست هایی که در سایر وبلاگ ها با عنوان مهمان منتشر کرده اید را به فهرست خود ارسال کنید. این فرصتی برای معرفی نوشته هایتان در وبسایت های دیگر را در اختیار شما قرار می دهد و وبسایتهای جدیدی را به مخاطبانی که به دنبال وبلاگهای جدید و مفید هستند معرفی کرده و در نتیجه، ارزش بیشتری به آنها ارائه می کند.

 

  1. دوباره خود را معرفی کنید

درست پیش از عرضه یک محصول یا ارائه خدمات جدید می توانید با ارسال چند محتوای زیرکانه و مناسب و مرتبط با موضوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهید به فهرست خود جان تازه ای ببخشید.

این کار به خصوص در هنگامی که ارتباط منظمی با فهرست خود نداشته اید حرکت فوق العاده ای به شمار می رود.

 

  1. محتوای رایگان خود را در معرض دید قرار دهید

یک صفحه برای ارائه محتوای رایگان در سایت خود درست کنید تا کاربر بتواند به آسانی در فهرست شما ثبت نام کرده و یک کتاب الکترونیکی، ویدیو یا یک محتوای پریمیوم را دریافت کند.

سپس به آن صفحه در منوی سایت خود لینک بدهید، به نحوی که در همه صفحات قابل رویت باشد، چرا که نمی دانید که کاربر ابتدا کدام صفحه از سایت شما را پیدا می کند.

 

  1. از رسانه های اجتماعی بهره برداری کنید

از وبسایت های شبکه سازی اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر فقط به عنوان زنگ تفریحی که باعث می شود احساس کنید که کار سودمندی انجام می دهید استفاده نکنید، بلکه از آنها برای تحقق بیشتر اهداف بازاریابی محتوایی خود بهره بگیرید.

اطمینان پیدا کنید که از طریق پلتفورم های رسانه های اجتماعی برای محتوای خود ترافیک جذب می کنید و فهرست ایمیل خود را گسترش می دهید. شبکه سازی اجتماعی می تواند سرمایه عظیمی برای کسب و کار شما باشد، اما این تنها در صورتی مقدور است که تمرکز خود روی اهداف تان را حفظ کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *