پیش‌بینی: کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی در سال آینده عرضه خواهد شد

پیش‌بینی: کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی در سال آینده عرضه خواهد شد
  • 1396/2/10
  • مقدم
  • 0

دامیان تانگ، تحلیل‌گر Macquarie Capital Securities به‌تازگی مدعی شده است که نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن سونی برای آینده سونی و ادامه‌یافتن روند سوددهی این شرکت در بازار کنسول‌های خانگی لازم است. وال استریت ژورنال در یک گزارش به نقل از این تحلیل‌گر به عرضه احتمالی کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی در نیمه اول سال آینده اشاره کرده است. با این‌حال، رئیس پلی‌استیشن، شوهی یوشدا مدعی است که کنسول بعدی پلی‌استشین سونی لزوماً “پلی‌استیشن ۵” نخواهد بود و ممکن است سونی آن‌را با نام دیگری ارائه دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

با اینکه شاید غیرممکن باشد شرکت سونی تنها یک سال پس از عرضه کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۴ اسلیم و پرو، کنسول جدیدی را ارائه دهد؛ باید اشاره کرد که دامیان تانگ، عرضه آن‌ها را پیش‌بینی کرده بود و به همین جهت، ممکن است واقعاً شرکت سونی در حال توسعه کنسول جدیدی باشد که برای رقابت با پروژه اسکورپیو مایکروسافت عرضه شود.

کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو به عنوان قدرت‌مندترین کنسول بازی با قدرت پردازش گرافیکی ۶ ترافلاپس همراه شده است و مایکروسافت این کنسول را به صورت رسمی در ماه ژوئن در نمایشگاه E3 به نمایش خواهد گذاشت. هم‌چنین، انتظار می‌رود که این کنسول پس از مدتی به پیش‌فروش برسد و زمان عرضه نهایی آن، نزدیک به تعطیلات سال نوی میلادی در پاییز باشد.

به همین جهت، دامیان تانگ ادعا می‌کند که در صورت عرضه ایکس‌باکس اسکورپیو مایکروسافت خواهد توانست تا فروش کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ پرو و اسلیم را با این کنسول، تحت‌تاثیر قرار دهد و این موضوع برخلاف برنامه‌ریزی‌هایی است که شرکت سونی برای فروش هرچه بیشتر کنسول‌های بازی خود انجام داده.

به همین ‌جهت، انتظار می‌رود که شرکت سونی با رونمایی از نسل جدید کنسول‌ بازی پلی‌استیشن، رقابت بین کنسول‌های بازی خود را با ایکس‌باکس اسکورپیو نزدیک‌تر نماید. با این‌حال، شرکت سونی لزوماً به دنبال وارد شدن به نسل جدید کنسول‌های بازی نیست و احتمالاً پلی‌استیشن بعدی، به عنوان یک مدل ارتقایافته از کنسول پلی‌استیشن ۴ به بازار عرضه می‌شود.

دامیان تانگ، تحلیل‌گر Macquarie Capital Securities اعلام کرده است که در صورت عرضه کنسول بعدی پلی‌استیشن سونی به بازار، قدرت پردازشی گرافیکی این مدل بیشتر از ۱۰ ترافلاپس خواهد بود؛ برای مقایسه، همان‌طور که گفته شد کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو مایکروسافت قدرت پردازشی نزدیک به ۶ ترافلاپس دارد.

باید دید که در آینده کنسول‌های بازی، کدام‌یک از دو شرکت مایکروسافت یا سونی تاثیر خواهد گذاشت. آیا مایکروسافت می‌تواند با معرفی و عرضه ایکس‌باکس اسکورپیو به بازار، به فروش پایین‌تر کنسول‌های ایکس‌باکس در مقایسه با پلی‌استیشن ۴ خاتمه دهد و برتری کنسول‌های ایکس‌باکس را در مقایسه با کنسول‌های تولید شده توسط این شرکت ژاپنی، حداقل تا پایان سال ۲۰۱۷ تضمین نماید یا در صورت عرضه ایکس‌باکس اسکورپیو، کاربران و گیمرها هم‌چنان به دنیای گسترده پلی‌استیشن سونی متعهد باقی خواهند ماند.

شرکت سونی نزدیک به ۶۰ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۴ به طور جهانی عرضه کرده است و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۱۹، فروش کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی به بیشتر از دو برابر آمار فروش کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت برسد. در همین حال، مایکروسافت امیدوار است تا با عرضه کنسول رده‌بالای ایکس‌باکس اسکورپیو، جایگاه خود را در بازار کنسول‌های خانگی تضمین نماید و احتمالاً باعث خواهد شد تا شرکت سونی در رسیدن به آمار فروش مدنظر خود برای کنسول پلی‌استیشن ۴ با مشکل مواجه شود.

منبع: dvsgaming

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *