چگونه هنگام شارژ کردن گوشی هوشمند و لپ تاپ مانع سوختن آن شویم؟

چگونه هنگام شارژ کردن گوشی هوشمند و لپ تاپ مانع سوختن آن شویم؟
  • 1396/2/10
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی بحث سوختن سیستم های ویندوزی یا گجت های هوشمند به میان می آید اولین چیزی که به ذهن می آید این است که سرویس های ما، از جهت منبع تغذیه با مشکل مواجه شده اند. کابل های یو اس بی نوع C  عموما مهم ترین عاملی هستند که این مشکل را ایجاد کرده اند از این رو Satechi طی یک نو آوری اقدام به طراحی دانگلی کرده که به شما کمک می کند بدون کمترین خسارت گوشی و سیستم ویندوزی خود را شارژ کنید و کابل های مورد نظر سیستم شما را مورد آسیب قرار ندهند.

satechi_power_meter

USB-C استانداردی است که در سراسر دنیا بتوان از آن در تمام گوشی ها و لپ تاپ ها و تبلت ها استفاده کرد. این استاندارد به گونه ای است که محدود و منحصر به برند خاصی نیست اما به علت محدودیت هایی که دارد کیفیت برتری ندارد و در پاره ای از موارد می تواند سیستم ها را به خطر اندازد.  در صورتی که این نوع یو اس بی توانایی شارژ کردن هم دارد، در پاره ای موارد اگر مشکل ها فعال شوند، می توانند تا سوختن سیستم لپ تاپ و گوشی و تبلت و حتی تا آتش گرفتن آن ها نیز پیش بروند.

حدود دو سال پیش بود که بنسون لیانگ که از مهندسین پروژه گوگل پیکسل بود طی گزارشی هشدار داد که به دلیل نقض ویژگی های USB Type-CC است که کابل های یو اس بی سی، در دستگاه ها خلل ایجاد می کنند و به سوختن و آتش سوزی منجر می شوند.

satechi_power_meter

با توجه به این که این مشکل همه گیر شده بود، Satechi اقدام به طراحی دانگلی کرد و آن را Type-C Power Meter نام گذاری کرد. این دانگل در واقع تست کننده کابل های یو اس بی است که به شما اجازه می دهد که قبل از هر بار استفاده تست کنید که آیا کابل USB Type-C ای که استفاده می کنید، از اطمینان کاملی برخوردار است یا خیر؟

 

این دانگل که نامش Type-C Power Meter است، و به عنوان سلامت سنج کابل های یو اس بی نوع سی به شمار می آید، ما بین سیستم مورد نظر و کابل قرار می گیرد و با کنترل آمپر به شما اطمینان می دهد که سیستم تان با شدت جریان امن در حال شارژ شدن است و بدین صورت جلوی سوختن باتری و سیستم تان را می گیرد.

satechi_power_meter

لازم است که کاربر بر اساس اطلاعات سیستم خود تنطیمات لازم را روی این دانگل انجام دهد تا شدت جریان مناسب را فراخوانی کند اما اگر شدت جریان درست نباشد، یا خللی ایجاد شود که به اطلاعات وارد شده شما ربط داشته باشد، دستگاه نمی تواند این موضوع را تشخیص بدهد و بدین صورت دستگاه بدون اینکه هشداری به شما بدهد و بدون اینکه بتواند برق را قطع کند سیستم را خواهد سوزاند. در واقع این دانگل کنترل کننده ای است که باید ابتدا اطلاعات صحیح و متناسب با سیستم را بدان یاد آوری کرد و آن را واسطه کابل شارژر و سیستم قرار داد تا طبق آن چه شما وارد کرده اید، کارش را به درستی انجام دهد.

satechi_power_meter

قیمت این دانگل حدود ۳۰ دلار است که می توانید از طریق سایت سازنده نسبت به خرید اقدام نمایید. به نظر شما این دانگل تا چه اندازه می تواند امنیت سیستم شما را فراهم کند؟ در صورت بروز چنین مشکلی در برخورد با کابل ها بهترین ترفندی که شما دارید چه چیزی است؟ دیدگاه ها و نظرات خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *