۵ دلیل برای نخریدن گلکسی S8 سامسونگ

۵ دلیل برای نخریدن گلکسی S8 سامسونگ
  • 1396/2/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوشی های جدید پرچمدار سری S سامسونگ چند وقتی است که رونمایی شده اند و هواداران این برند را شدیدا و تحت تاثیر قرار داده است. اما قبل از اینکه تصمیم غیرهوشمندانه ای بگیرید، بد نیست نگاهی به نیمه خالی لیوان نیز بیاندازید و مروری بر پنج دلیلی که برای نخریدن این گوشی ارائه می کنیم داشته باشید.

گویا آی تی – گوشی های جدید پرچمدار سری S سامسونگ چند وقتی است که رونمایی شده اند و هواداران این برند را شدیدا و تحت تاثیر قرار داده است. اما قبل از اینکه تصمیم غیرهوشمندانه ای بگیرید، بد نیست نگاهی به نیمه خالی لیوان نیز بیاندازید و مروری بر پنج دلیلی که برای نخریدن این گوشی ارائه می کنیم داشته باشید.

قاب شیشه ای

بدون هیچ شکی طراحی گلکسی اس۸ سامسونگ عالی است. استفاده از شیشه در همه جای بدنه باعث زیبایی چشمگیر گوشی شده، اما سه مشکل را در آن به وجود آورده است. نخست این که، شیشه شکننده است، حتی گوریلا گلاس ۵٫ در آزمایش های انجام شده روی این گوشی بارها دیده ایم که بدنه آن به سادگی می شکند. تعویض شیشه شکسته نیز کار بسیار دشواری است. عیب دیگر شیشه ای بودن قاب، جذب بیش از اندازه کثیفی و اثر انگشت روی بدنه این گوشی است. با این اوصاف، به احتمال زیاد ترجیح می دهید از قاب محافظ برای گوشی خود استفاده کنید. اما چرا باید هزینه زیادی برای خرید گوشی زیبایی بدهید که هیچ گاه آن را خارج از قاب محافظ نخواهید دید؟

تلاش ناموفق سامسونگ برای ارائه دستیار هوش مصنوعی

سامسونگ همیشه تلاش کرده در زمینه نرم افزاری و اپلیکیشن با گوگل رقابت کند، که نتایج چندان مطلوبی نیز به دنبال نداشته است. سامسونگ همواره جایگزین هایی را برای اپلیکیشن های پیش فرض گوشی های اندرویدی معرفی کرده که عملکردشان خوب نبوده و حتی بی مصرف بوده اند. Bixby تازه ترین تلاش سامسونگ، است. این در حالی است که دستیار صوتی گوگل برای گوشی های اندرویدی عملکرد بدون نقصی دارد.

ارزش این قیمت را ندارد

اگر قیمت گلکسی اس ۸ را در یک کفه ترازو، و قابلیت های آن را در کفه دیگر قرار دهید، قطعا شاهد عدم توازن بین این دو خواهید بود. گوشی های دیگری از قبیل شیائومی Mi 6، با نصف قیمت گلکسی اس۸، همان قابلیت ها را در اختیار کاربران قرار می دهند.

دوربین قدیمی

طراحی منحنی گلکسی اس۸ جذاب می باشد، اما دوربین آن نه. این روزها شاهد عرضه دوربین دوگانه در اکثر گوشی های هوشمند هستیم. دوربین دوازده مگاپیکسلی در این گوشی مطمئنا باعث جذب مشتریان نخواهد شد.

موقعیت عجیب حسگر انگشت

محل قرارگیری حسگر انگشت در پشت آن و در کنار دوربین، یکی از عجیب ترین نکات در طراحی این گوشی است. به این ترتیب، هر بار که بخواهید از آن استفاده کنید، انگشت تان بی اختیار به لنز دوربین برخورد کرده و باعث تار و کدر شدن آن می شود. ناچار هستید در گوشی گلکسی اس۸ پلاس حتما از دو دست خود استفاده کنید.

نظر شما درباره قابلیت ها و قیمت گلکسی اس۸ سامسونگ چیست؟

حدودا یک ماه پیش بود که صحبت‌هایی درباره گوشی جدید تایزنی سامسونگ به نام Z4 شنیده شده بود. ولی اکنون اطلاعات بیشتری از این تلفن های هوشمند در اختیار ما قرار گرفته است و قصد داریم نگاهی اولیه‌ بر امکانات، طراحی و مشخصات این گوشی‌هوشمند داشته باشیم. با اینکه تقریبا همه گوشی‌های هوشمند ساخت سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید گوگل بهره می‌برند، ولی این شرکت هیچ‌گاه ناامید نشده و هنوز هم سیستم‌عامل اختصاصی خود را گسترش می‌دهد. پلتفرمی در آینده نزدیک به جای اندروید در تمامی اسمارت‌فون‌های این شرکت استفاده خواهد شد. این سیستم‌عامل در حال حاضر در حال بلوغ و تکامل بوده و چند وقا یکبار، سامسونگ موبایلی را مبتنی بر آن ارائه می‌کند تا قابلیت‌های جدید آن را سنجیده و با سرعت بیشتری آن را آماده عرضه و قرارگیری در تلفن های هوشمند خود کند.

در تصویر زیر طراحی گوشی تایزنی سامسونگ Z4 نمایش داده شده و معلوم است که این گوشی یک دستگاه میان‌رده بوده و با قابلیت‌های جدید عرضه خواهد شد. در دید اول فلش‌های LED دوربین اصلی این گوشی یقینا شما شگفت زده می‌کند، زیرا با کمی دقت خواهید دید که دوربینی که در پنل پشتی این دستگاه قرار دارد، از دو فلاش LED استفاده خواهد کرد. دوربین سلفی این دستگاه همچنین، هم دارای یک فلاش LED بوده که به نظر می‌رسد سامسونگ در حال آزمایش این قابلیت برای قرار دادن در نسل بعدی پرچمداران خود است. میزان دقت دوربین این دستگاه نکته قابل توجه دیگر است که متاسفانه هنوز اطلاعات خاصی درباره آن در اختیار نداریم.

سامسونگ برای گوشی Z4 نسخه سوم از سیستم‌عامل تایزن را در نظر گرفته است. با وجودی که این شرکت معتبر کره‌ای تلاش کرده تا سادگی را چاشنی اصلی پلتفرم اختصاصی خود کند، ولی همچنان در برخی موارد میان تایزن و پوسته اختصاصی شباهت‌های بسیاری کنار گذاشته شده سامسونگ موسوم به TouchWiz دیده می شود. بهره‌مندی از قابلیت S Bike نکته جالب دیگری است، که به شما این امکان را می‌دهد تا در حین موتورسواری یا دوچرخه به راحتی بتوانید از گوشی‌هوشمند خود استفاده کرده و به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید. در مدل Z4 سامسونگ یک باتری با گنجایش ۲,۰۵۰ میلی‌آمپر جاسازی کرده است که خوشبختانه قابل تعویض نیز بوده و می‌توانید در صورت نیاز، به آسانی آن را از دستگاه تلفن خود جدا کنید. این شرکت برای درگاه شارژ از پورت USB نوع C این گوشی نیز استفاده نکرده و سراغ همان پورت‌های معمول و همیشگی رفته است. گفتنی است گوشی Z4 به صورت همزمان از دو سیمکارت پشتیبانی خواهد کرد اما در صورت استفاده از سیمکارت دوم از قرار دادن کارت حافظه microSD محروم خواهید شد. درگاه دوم را می‌توان در واقع فقط برای یکی از موارد ذکر شده (کارت حافظه microSD یا سیمکارت دوم) مورد استفاده قرار داد.

با توجه به اینکه این شرکت گواهینامه‌های لازم برای تولید انبوه این گوشی از پایگاه‌های مختلف کسب کرده، بنابراین انتظار می‌رود سامسونگ Z4 به زودی به صورت رسمی معرفی شده و در اختیار علاقمندان به سیستم‌‌‌عامل تایزن قرار بگیرد. نکته مهم اینجاست که در یک سکوت خبری کامل، شرکت سامسونگ در حال گسترش و راه اندازی تایزن است و به زودی باید منتظر رونمایی از یک پلتفرم تمام عیار برای گلکسی‌های این سازنده باشیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *