آموزش پاک کردن خش و خط روی نمایشگر گوشی و تبلت

آموزش پاک کردن خش و خط روی نمایشگر گوشی و تبلت
  • 1396/2/11
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که یک گوشی نو خریداری می کنیم چنان از آن مراقبت می کنیم که حتی اجازه نمی دهیم نرم ترین و صاف ترین سطوح هم به آن برخورد کند چرا که خط افتادن روی نمایشگر گوشی همان و خراب شدن تصور لذت بخش ما از گوشی هم همان! راستش را بخواهید این اتفاقی است که در هر حالت رخ خواهد داد. با وجود اینکه تکنولوژی های پیشرفته ای در این باره تا کنون ارائه شده اند تا میزان خط و خش های گوشی را به حداقل برسانند اما همان پیشرفته ها هم نمی توانند در مقابل خط و خش های کوچک و سطحی مقاومت کنند. اولین چاره ای که برای چنین حالتی ارائه می شود، استفاده از خش گیر هایی است که به عنوان یک بخش اضافی روی گوشی نصب می شود اما اگر شما با این خش گیر ها حساسیت دارید و نمی توانید آن را بپذیرید و تمایل دارید نمایشگر واقعی گوشی تان را لمس کنید، باید منتظر خط و خش باشید اما با روش هایی که امروز از طریق گویا آی تی یاد می گیرید می توانید خط و خش های کوچک احتمالی را رفع کنید پس با ماه همراه باشید.

 با خمیر دندان خش گیری کنید

خمیر دندان چیزی کاربردی و ارزان قیمت است که می توان آن را در هر منزلی یافت. جالب اینجاست همانطور که از خمیر دندان در گذشته برای پاک کردن خش سی دی و دی وی دی استفاده می کردیم حالا می توانیم با کمی از آن خش های روی نمایشگر های موبایل و تبلت و نظیر آن را پاک کنید.

 پاک کردن خش و خط روی نمایشگر گوشی و تبلت

برای استفاده از آن می توانید کمی از خمیر دندان را روی پارچه کتانی قرار دهید و بعد آن را به صورت چرخشی روی صفحه بچرخانید تا خط و خش ها را با خاصیت جرم گیری اش از بین ببرد. نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که خمیر دندان های ژله ای به نمایشگر گوشی آسیب می رسانند پس از این مدل خمیر دندان ها هرگز استفاده نکنید. این کار را انقدر ادامه دهید تا مطمئن شوید که خط و خش ها محو شده اند و نمایشگری مرتب و یک دست دارید.

کرم خش بر اتومبیل برای پاک کردن خش نمایشگر گوشی

اگر نسبت به خش های روی بدنه اتومبیل خود حساسیت دارید قطعا از کرم های ضد خش و خش بر نیز برای اتومبیل خود استفاده می کنید. بدین منظور می توانید از این کرم ها برای از بین بردن خش و خط های روی نمایشگر گوشی و تبلت خود هم استفاده کنید. مقداری از این کرم را روی پارچه ای لطیف قرار داده و بعد از ان مدام روی گوشی بکشید تا خش ها کاملا محو شوند. عموما در این مدل بهتر و سریع تر از خمیر دندان با خش ها خداحافظی خواهید کرد. نتیجه تست های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید اما یک روش سوم هم هست که دانستن آن خالی از لطف نیست:

 پاک کردن خش و خط روی نمایشگر گوشی و تبلت

 با پودر بچه خش زدایی کنید

اگر کمی پودر بچه را با کمی آب مخلوط کنید یک خمیر سفید رنگ ایجاد می شود که از طریق آن می توانید خط و خش های روی نمایشگر گوشی تان را از بین ببرید. این خمیر را تهیه کنید و کمی روی دستمالی نرم و لطیف قرار داده و بعد روی نمایشگر گوشی تان بکشید. حرکت دورانی برای پاک کردن را فراموش نکنید و این کار را چنان ادامه دهید تا بتوانید جای خالی خش ها را احساس کنید و بدین ترتیب گوشی و تبلت تان را مثل روز اول نو و تازه کنید.

اما با وجود این جلوگیری از خش افتادن روی نمایشگر گوشی می تواند خیلی کمک کننده باشد. به نظر شما علت خش افتادن روی گوشی با تمام مراقبت هایی که داریم چیست؟ از جمله این علت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد که دانستن آن به شما کمک می کند که بیش از پیش از گوشی خود محافظت کنید:

 پاک کردن خش و خط روی نمایشگر گوشی و تبلت

وقتی که گوشی را در کنار قفل و یا کلید و سایر ادوات تیز در جیب و یا کیف قرار می دهیم باید انتظار خش دار شدن نمایشگر هم باشیم.

گاهی اوقات در تفریحات گوشی را در کنار سواحل و یا سطوح سخت رها می کنیم که کمترین تکان و ضربه می تواند به خش دار شدن آن بینجامد.

گاهی اوقات گوشی را با نمایشگر روی سطوح مختلف حتی صاف قرار می دهیم که اگر این جزو عادت ها شود، می تواند به خش دار شدن نمایشگر بینجامد.

به هر حال بهترین گار پیشگیری است که دردسر ها را کمتر خواهد کرد اما با این سه روش می توانید به سادگی خش های روی گوشی تان را پاک کنید و از صفحه ای یک دست تر و درخشان تر بهره مند شوید. شما تا کنون برای مقابله با این خش ها چه کارهایی کرده اید؟ تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *