آموزش ایجاد بلور و تاری بر روی تصاویر در iOS به منظور نمایش عمق میدان

آموزش ایجاد بلور و تاری بر روی تصاویر در iOS به منظور نمایش عمق میدان
  • 1396/2/12
  • زهرا معبودی
  • 0

هر سال وقتی گوشی های اپل معرفی می شوند و روانه بازار می شوند، دوربین این گوشی ها با یک تغییر اساسی و بزرگ همراه می شوند. این تغییرات شامل بروز رسانی هایی در نرم افزار و سخت افزار آن ها می شود. دوربین های گوشی های آیفون یکی از قوی ترین اجزای گوشی های هوشمند در سراسر دنیا و در میان برند های مختلف مشهور و غیر مشهور است. البته اپل هم بر آن شده که هر سال تغییرات آنچنانی روی دوربین گوشی های خود ارائه کند.

نکته جالبی که وجود دارد، این است که دوربین گوشی آیفون ۷ پلاس به دلیل دوگانه بودن، قادر است که عمق میدان را هم ثبت کند و تصاویری ارائه دهد که بر مبنای سنجش و تنظیم عمق میدان، گرفته شده اند. این ویژگی چیزی شبیه به این امکان در گوگل با عنوان  Google Camera’s blur effect. است.

ایجاد بلور روی عکس در ios

به هر حال برای سایر گوشی های ios ای اگر قصد دارید تصاویری را ایجاد کنید که بتوانید با ایجاد تاری، عمق میدان را مشخص کرده و نقطه تمرکز را بالاتر ببرید، توصیه گویا آی تی این است که از یک اپلیکیشن خاص ios ای به نام Glass Tilt Shift استفاده کنید. در این اپلیکیشن قادر خواهید بود به کمک قابلیت های نرم افزاری، عمق میدان را مشخص کرده وبا بلورها و افکت هایی که ما آن را مه مانند می نامیم، عمق میدان و تمرکز را مشخص کنید. این اپلیکیشن قمتی نزدیک به ۳ دلار دارد پس امتحانش تقریبا مجانی است.

حقیقت امر را بخواهید این است که اپلیکیشن های زیادی وجود ندارند که این قابلیت را داشته باشند، و بتوانند با عمق میدان و تمرکز گیری کار کنند. از این رو می توان به این اپلیکیشن اعتماد کرد.

بنابراین ابتدا این نرم افزار را نصب کنید، و در ادامه، می توانید هم زمان با استفاده از اپلیکیشن عکس بگیرید یا اینکه از عکس های قدیمی تر تان در گالری استفاده کنید.

شما قادر خواهید بود ویرایش های لازم نظیر crop کردن و غیره را تا حد امکان در اپلیکیشن انجام دهید و بعد از آن به سراغ تمرکز و بلور سازی بروید.

به محض اینکه عکس را باز کنید خط کشی در وسط تصویر مشاهده می کنید که کمی با آن کار خواهید داشت. این خط کش را بکشید تا یک دایره اطراف آن ایجاد شود. دایره در واقع محل ایجاد بلورها است.

ایجاد بلور روی عکس در ios

در ادامه باید با دو انگشت خود، باز خط کش را فراخوانی کرده و به منطقه ای ببرید که می خواهید تمرکز بیشتری روی آن ایجاد کنید. اگر بخواهید هنوز بلورها را تار تر کنید می توانید از افکت های Tilt 2 یا Tilt 3 استفاده کنید. هر چه شماره های آن ها بالاتر برود میزان افکت بیشتر خواهد بود و غلظت و تراکم بیشتری خواهد داشت.

ایجاد بلور روی عکس در ios

زمانی که میزان بلورها را کافی دیدید و از طرفی تمرکز لازم و مورد نظرتان را روی تصویر ایجاد کردید می توانید از تصویر مورد نظر خود خروجی بگیرید. بدین منظور می توانید از گزینه های بالا و سمت راست برای خروجی گرفتن، و یا دکمه save استفاده کنید و تصویر را در مموری گوشی خود ذخیره کنید یا اینکه می توانید آن را مستقیما روی اینستاگرام همان موقع آپلود کنید. در تصویر بالا دقت کنید که در کنار save گزینه آپلود در اینستاگرام وجود دارد.

نظر و دیدگاه شما در این باره چیست؟ آیا امکانی برای گوشی های اندرویدی برای ایجاد بلور وجود دارد؟ شما برای گوشی های خود از کدام نرم افزار استفاده می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

برای دانلود  Glass Tilt Shift  از اپ استور کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *