لپ‌تاپ جدید سرفیس مایکروسافت با ویندوز ۱۰ S و قیمتی قابل‌توجه عرضه خواهد شد

لپ‌تاپ جدید سرفیس مایکروسافت با ویندوز ۱۰ S و قیمتی قابل‌توجه عرضه خواهد شد
  • 1396/2/12
  • مقدم
  • 0

به‌تازگی، تصاویری از لپ‌تاپ جدید سرفیس مایکروسافت منتشر شده است که انتظار داریم این مدل در رویداد امروز به صورت رسمی توسط ردموندی‌ها معرفی شود. هم‌چنین، اطلاعاتی پیرامون قیمت و سیستم‌عامل آن نیز به‌دست آمده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات فاش‌شده، لپ‌تاپ جدید مایکروسافت با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S عرضه خواهد شد؛ سیستم‌عاملی که برای رقابت با سیستم‌عامل کروم گوگل توسعه یافته است و شایعات پیشین از توسعه آن با نام ویندوز ۱۰ Cloud حکایت داشت. در این سیستم‌عامل، تنها برنامه‌های فروشگاه ویندوز استور قابل اجرا خواهد بود و هم‌چنین در شرایطی، این امکان فراهم می‌شود تا نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را اجرا نمایید.

سرفیس

یکه‌تازی کروم‌بوک‌ها و بازار روبه‌رشد این سیستم‌عامل علی‌رغم محدود نمودن کاربران به دسترسی به اینترنت، باعث شده است تا مایکروسافت جایگاه سیستم‌عامل ویندوز را در بخش رده‌پایین در خطر ببیند و به همین جهت، ویندوز ۱۰ S را عرضه خواهد کرد که سیستم‌عامل کروم را با برنامه‌های موجود در فروشگاه ویندوز به چالش خواهد کشید.

هرچند، بعید می‌دانیم که توفیق چندانی حاصل شود؛ تعداد برنامه‌هایی که به صورت رسمی و از فروشگاه ویندوز عرضه شده است، بسیار پایین بوده و بسیاری از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند تا برنامه‌های خود را به صورت مستقل و جداگانه عرضه نمایند. همین موضوع باعث شده است تا برنامه‌های بسیار کمی در فروشگاه ویندوز عرضه شود؛ در غیر این‌صورت، شاید هنوز هم پلت‌فرم ویندوز فون نفس می‌کشید و مایکروسافت می‌توانست با مجاب‌نمودن توسعه‎دهندگان به توسعه برنامه‌های یونیورسال، این پلت‌فرم نیمه‌جان را به وضعیت مناسبی برساند.

سرفیس

لپ‌تاپ سرفیس جدید مایکروسافت از یک صفحه‌کلید آلکانترا استفاده می‌کند؛ مشابه با صفحه‌کلیدهای گران‌فیمت تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۴٫ در رابطه با مشخصات‌فنی لپ‌تاپ سرفیس جدید مایکروسافت، اطلاعات چندانی وجود ندارد اما نباید انتظار داشته باشید که این مدل از نظر مشخصات سخت‌افزاری با سرفیس بوک رقابت نماید. به احتمال زیاد، شرکت مایکروسافت تنها کانفیگ‌های سخت‌افزاری لپ‌تاپ جدید خود را با چهار گیگابایت رم و هشت گیگابایت رم ارائه می‌دهد و یک تراشه میان‎رده و نسبتاً قدرت‌مند نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

سرفیس جدید مایکروسافت، از یک نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی PixelSense استفاده می‌کند و مایکروسافت، آن‌را در چهار رنگ آبی کبالت، گرافیت طلایی، پلاتینیوم و قرمز در دسترس قرار خواهد داد. این مدل، تنها ۱٫۲ کیلوگر وزن دارد و ضخامت آن، ۱۴٫۴۷ میلی‌متر است. بیشتر از ۳٫۲ میلیون پیکسل در نمایشگر این لپ‌تاپ وجود دارد و نسبت ابعاد صفحه‌نمایش، سه به دو است.

سرفیس

در رابطه با قیمت این لپ‌تاپ، گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد؛ با این‌حال، برخی اشاره می‌کنند که لپ‌تاپ جدید سرفیس مایکروسافت با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. برخی دیگر نیز، مدعی هستند که این مدل تنها ۷۹۹ دلار قیمت دارد که قیمت لپ‌تاپ جدید مایکروسافت را به سرفیس پرو ۴ بسیار نزدیک می‌کند. گفته می‌شود که در هرحال، لپ‌تاپ جدید مایکروسافت محصول رده‌بالا و گران‌قیمتی خواهد بود زیرا هدف از توسعه سری سرفیس و محصولات عرضه شده از این سری چنین بوده است.

سرفیس

لپ‌تاپ سرفیس جدید مایکروسافت برای پیش‌خرید در اواخر ماه جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت. با این‌حال، هنوز مشخص نیست که شرکت مایکروسافت، در چه زمانی آن‌را به بازار عرضه می‌کند یا ارسال سفارش مشتریان، در چه زمانی صورت می‌گیرد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *