آموزش ایجاد درایو ریکاوری در ویندوز با فلش ۸ گیگاباتی

آموزش ایجاد درایو ریکاوری در ویندوز با فلش ۸ گیگاباتی
  • 1396/2/17
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز امکانی در اختیار کاربران خود قرار داده تا از طریق آن بتوانند درایو ریکاوری ایجاد کنند تا در زمانی که سیستم با اختلال مواجه می شود، با قرار دادن آن روی سیستم و انجام اقدامات لازم، سیستم را به حالتی بی نقص و عیب ببرند. برای این کار نیازمندی های شما محدود به دانش انجام این کار، و البته یک فلش درایو است که به میزان ۸ گیگابایت فضا داشته باشد. دقت داشته باشید که از هر فلشی که می خواهید می توانید استفاده کنید و تفاوتی ندارد که این فلش مورد نظر، کارکرده یا نو باشد اما اگر اطلاعاتی روی فلش دارید، کاملا از بین خواهد رفت پس بک آپی از فلش مورد نظر را روی سیستم خود داشته باشید و نسبت به ایجاد درایو ریکاوری اقدام کنید.

برای شروع این کار، ابتدا از بخش نوار وظیفه به دنبال عبارت Create a recovery drive باشید.

Create a recovery drive

شاید رابط کاربری جستجوگر شما به گونه ای دیگر باشد:

Create a recovery drive

روی این قابلیت کلیک کنید تا امکان ایجاد درایو ریکاوری به شما نمایش داده شود. در این حالت باید گزینه Back up system files to the recovery drive فعال باشد بنابراین آن را تیک دار کنید یا از تیک دار بودنش اطمینان حاصل کنید.

Back up system files to the recovery drive

حالا باید روی گزینه NEXT کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی از ایجاد درایو ریکاوری شوید. در این مرحله باید یو اس بی خود را به سیستم وصل کنید. دقت کنید که یو اس بی را بک آپ گیری کرده باشید و اطلاعاتش را پاک کرده باشی. بعد از این، نکست را دوباره کلیک کنید و Create را کلیک کنید تا فایل مورد نظر ایجاد شود. حالا ویندوز شروع به انجام عملیات می کند و نوار پردازش و پیشرفت کار را به شما نشان می دهد. بدین صورت فایل ها و تنظیمات لازم روی فلش ارائه می شود تا بتوانید در انتهای کار، کارتان را به خوبی انجام دهید.

Create

وقتی کار ایجاد ریکاوری درایو به اتمام رسید یک گزینه با عنوان  Delete the recovery partition from your PC نمایش داده می شود. این نشان از این دارد که اگر می خواهید فایل های ایجاد شده در این باره روی ویندوز خود را پاک کنید، DELETE را بزنید. این به انتخاب شما مربوط است اگر می خواهید این فایل را روی ویندوز خود پاک کنید کلیک کنید در غیر اینصورت finish را بزنید و یو اس بی تان را در اورید.

بدین ترتیب می توانید یک فلش ریکاوری ایجاد کنید و هر موقع که احساس کردید سیستم اختلال دارد از آن استفاده کنید. دیدگاه ها و نظریات خود و تجربیات تان را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *