چگونه فایل های IPA ( فایل اپ های iOS ) را روی مک و ویندوز دانلود کنیم؟

چگونه فایل های IPA ( فایل اپ های iOS ) را روی مک و ویندوز دانلود کنیم؟
  • 1396/2/17
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که گوشی های اندرویدی از فایل های apk پشتیبانی می کنند و اپ های آن ها تحت این استاندارد ساخته می شود، ios ای ها هم از فایل های IPA بدین منظور استفاده می کنند. در واقع وقتی می خواهید فایل های اپلیکیشن هایی که روی آیفون و ios نصب می شوند را پیدا کنید باید به دنبال ورژن IPA از اپ ها باشید تا بتوانید آن ها را به درستی نصب کنید. به هر حال بسیاری از افراد که از آیتیونز های قدیمی استفاده می کنند دوست دارند که بتوانند فایل های مورد نظر را روی گوشی یا مک خود دانلود کنند. امروز گویا آی تی به شما کمک می کند تا بتوانید تحت هر شرایطی این قبیل فایل ها را دانلود کنید. با ما همراه باشید.

Download An IPA File On Your PC Or Mac

چرا داشتن فایل های ipa مهم است؟

داشتن بک آپی از اپ های IPA برای کاربران بسیار اهمیت دارد که از این مورد می توان به دو علت مهم پرداخت. یکی از این علت ها این است که اگر روزی اپلیکیشن مورد نظر از روی اپ استور پاک شود، شما دوباره به فایل اصلی ان دسترسی دارید و می توانید فارغ از اینکه اپ استور آن را حذف کرده یا هنوز هم از آن پشتیبانی می کند، آن را روی گوشی و تبلت خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. علت دوم هم این است که اگر گوشی خود را ریستور کنید، نمی توانید مجددا اپ ها را روی سیستم خود نصب کنید! به همین دلیل داشتن فایل های اپ ها خیلی اهمیت دارد. از ان جا که بعد از رونمایی از IOS 9 این اپ ها ذخیره نمی شوند، خوب است بیاموزید که چگونه فایل های مورد نظر را روی آیفون و آی پد و هر سیستم اپلی تان دانلود کنید.

چگونه فایل های ipa را دانلود کنیم؟

ابتدا وارد iTunes شده و آن را باز کنید. در بالا و سمت راست آیتونز، سرچ بار یا کادر سرچ یا search bar را مشاهده می کنید! کنار آن را کلیک کنید. در این وضعیت حالت مشاهده را از مدل In Library به Store تغییر دهید.

Store

حالا شما می توانید در کادر جستجو، اپلیکیشنی را جستجو کنید که می خواهید فایل IPA آن را دانلود کنید. کمی طول می کشد تا تمام اپ هایی که با نام مورد جستجوی شما ارتباط دارند لود شوند. این اپ ها برای ایفون و ای پد ارائه شده اند. دقت کنید که زیر هر اپلیکیشن گزینه ای به نام Get وجود دارد. می توانید مستقیما همینجا روی  Get کلیک کنید یا اینکه وارد صفحه اصلی هر اپ شوید و از آن جا روی Get کلیک کنید.

 Apple ID

با زدن این دکمه شما باید وارد بخشی شوید که برای ورود به آن نیاز است  Apple ID داشته باشید.  Apple ID را که وارد کنید و سیستم آن را به درستی تایید کند، اپلیکیشن مورد نظر به سرعت شروع به دانلود شدن می کند و با نوار وضعیت به شما نمایش می دهد که چقدر از حجم این اپ دانلود شده است و چه مدت مانده تا کاملا دانلود شود. نکته مهمی که وجود دارد دانلوذ اپ های IOS ای کمی بیش از فایل های اندرویدی طول می کشد چرا که اساسا اپلیکیشن های IOS که با IPA شناخته می شوند دارای حجم بالاتری هستند که با نرم افزارهای اندرویدی اصلا قابل مقایسه نیستند.

پیدا کردن فایل IPA در سیستم های ویندوزی

زمانی که می خواهید با استفاده از سیستم های ویندوزی، فایل دانلود شده خود را پیدا کنید کافی است به ادرس زیر بروید:

C:UsersUserNameMusiciTunesiTunes MediaMobile Applications

در این جا فولدری مشاهده می شود که می توانید از طریق آن فایل های دانلود شده تان را مشاهده کنید و آن ها را به جای مطمئن تری منتقل کنید تا حذف نشوند.

Mobile Applications

پیدا کردن فایل IPA در سیستم های مک

برای اینکه در سیستم های مبتنی بر مک فایل های مورد نظر را پیدا کنید به آدرس زیر بروید:

~/Music/iTunes/Mobile Applications/

در این جا نیز فایل هایی که دانلود کرده اید با دقت کامل به شما نمایش داده خواهد شد.

بدین صورت می توانید این فایل را هم به جایی منتقل کنید تا از پاک شدن آن جلوگیری کنید. آیا در این باره از روش های دیگری استفاده کرده اید؟ دیدگاه های خود و تجربیات تان را با ما در میان بگذارید و این آموزش ساده و کاربردی را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *