زندگی انسان در سازه های سه بعدی در آینده نزدیک

زندگی انسان در سازه های سه بعدی در آینده نزدیک
  • 1396/2/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

تیمی از مهندسان موسسه فناوی ماساچوست (MIT)، یک ربات چاپگر سه بعدی را ساخته‌اند که‌ می‌تواند آینده‌ی ساخت خانه‌ها و سازه‌های مشابه روی کره‌ی زمین و فراتر از آن را تغییر دهد. این پلت‌فرم دیجیتال ساخت‌و ساز می‌تواند هر چیزی را در هر محیطی بسازد.

گویا آی تی – اگر شما StarCraft یا نمونه‌های مشابه آن را بازی کرده‌ باشید، احتمالا به این فکر کرده‌اید که نیروهای شما چگونه توانسته اند، با این سرعت پایه را بسازند. به نظر می‌رسد که آن Terran SCV ها، می‌توانند چاپگرهای سه‌بعدی باشند، که احتمالا بسیار مشابه چاپگرهای رونمایی شده MIT هستند.
پلت‌فرم‌های دیجیتال ساخت‌و ساز MIT،DCP ها، اگرچه اولین باری نیست که یک خانه را با چاپ سه بعدی می‌سازند، مشابه دیگر چاپگرهای سه‌بعدی معمولی نیستند. برای تازه‌کاران می‌توان گفت که این چاپگر یک سیستم متحرک آزاد، با قابلیت اعمال تنظیمات دلخواه است که‌ می‌تواند هر شیئی را با هر اندازه‌ای به صورت سه‌بعدی چاپ کند. بعلاوه، برنامه این است که یک DCP به یک ابزار ساخت‌و ساز خودکار تبدیل شود، و بتواند ساختمان‌های منحصر به فرد را با استفاده از داده‌های محیطی در منطقه بسازد.
به طور خلاصه، DCP یک سیستم روباتیک مستقل است که می‌تواند در هر محیطی و با استفاده از هر موادی که طبیعت بتواند در اختیار او بگذارد، کار کند. هدف از ساخت این دستگاه، طبق بیانیان استیون کیتینگ، ” داشتن دستگاهی کاملا مستقل و خودکار در آینده است که بتواند شما را به کره‌ی ماه یا مریخ یا قطب جنوب بفرستد، و تا سال‌ها این ساختمان‌ها را برای شما بسازد.”
برای اثبات مفاهیم بیان شده، که در ژورنال علوم روباتیک به چاپ رسیده است، DCP توانست از ترکیب فوم و بتن استفاده کرده و تنها در مدت ۱۴ ساعت، یک گنبد به ارتفاع ۳٫۷ متر (۱۲ فوت) بسازد.
نری اوکسمن، می‌گوید: ” این دستگاه برای من تنها یک چاپگر نیست، بلکه یک تفکر جدید در مورد ساخت و ساز است، که یک تغییر پارادایمی را در زمینه ساخت‌و ساز دیجیتال، و حتی طراحی معماری ایجاد خواهد کرد…. سیستم ما، اشاره به تصویری از ساخت‌و ساز دیجیتال در آینده دارد که فرصت‌های جدیدی را روی سیاره ما و محیط فراتر از آن، ممکن می‌سازد.”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *