افشای غیر قانونی لیست بلندبالای امکانات iOS 11

افشای غیر قانونی لیست بلندبالای امکانات iOS 11
  • 1396/2/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

iOS11، برای رونمایی در ماه ژوئن امسال آماده می‌شود، اما این سیستم عامل جدید چه مزیت‌هایی خواهد داشت؟ این اطلاعات توسط فردی فاش شده و به نظر می‌رسد که قرار است این سیستم ویژگی‌های بسیار جالبی داشته باشد:تماس‌های صوتی با FaceTime در حالت پیش فرض، تماس‌های ویدئویی گروهی، حالت کم مصرف خودکار، و بسیاری خصوصیات دیگر در iOS11

گویا آی تی – یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit، با عنوان کاربری cyanhat، برخی از ویژگی‌های مهمی را که توسعه دهندگان از یک سیستم عامل جدید برای آیفون و آیپد انتظار دارند، در یک پست (که اکنون پاک شده است) بیان کرده است.
برای کاربران جدید این سیستم، نرم افزار جدید امکان تماس گروهی را حداکثر با ۵ نفر ممکن ساخته است. شایعاتی در مورد این قابلیت در گذشته نیز مطرح شده بود.
برنامه FaceTime Audio، در صورت برقراری تماس با یک کاربر آیفون، به حالت پیش فرض برقراری تماس، تبدیل خواهد شد، اما اگر فرد دیگر در انتهای خط، به شبکه داده متصل نبوده یا در حال استفاده از پلت‌فرم دیگری مانند اندروید باشد، یک تماس سلولار معمولی برقرار خواهد شد. این موضوع بسیار جالب توجه بوده، و نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی اپل به عبور از مرزهای تماس‌های داده ای و ارائه تماس با کیفیت با صدای عالی و شفاف خواهد بود.

علاوه بر این، گفته شده است که iOS11، یک حالت کم مصرف خودکار خواهد داشت. این گزینه بر اساس پیشینه مصرف باتری کاربر، فعال خواهد شد، و هرچه که بیشتر از گوشی استفاده کنید، هوشمندی بیشتری از خود نشان خواهد داد. بعلاوه این سیستم قابلیت تشخیص موقعیت مکانی را خواهد داشت، که می تواند برای همه مفید باشد.
آخرین مورد مطرح شده اینکه، قرار است اپل برنامه Wallet خود را سرو سامانی تازه بدهد، و حتی نام آن را به Pay تغییر داده است. بعلاوه، Apple Pay، iMessage خود را خواهد داشت و به شما این امکان را می‌دهد که پول را به طور مستقیم از برنامه پیام‌ها (Messages) به کاربران دیگر بفرستید.

شما می‌توانید این امکانات جدید را در سیستم عامل iOS11 ( که نسخه بتا آن در ماه ژوئن منتشر خواهد شد) امتحان کنید:
• برقراری تماس ویدئویی گروهی با FaceTime با حداکثر ۵ نفر.
• پرداخت نظیر به نظیر با Apple Pay: اپل برنامه‌ی Wallet را به طور کامل بازسازی کرده و به امکانات اجتماعی آن افزود است ( نام آن را به Pay تغییر داده است). در این برنامه مشابه برنامه Venmo، یک فید اجتماعی دارد. برنامه‌ی جدید Pay، بخش جدیدی به صورت iMessage دارد که به شما امکان فرستادن پول در پیام‌ها را می دهد.
• قرار است FaceTime Audio، به روش پیش فرض برقراری تماس بین کاربران آیفون تبدیل شود. به این معنا که اگر شما با یک کاربر دیگر آیفون تماس بگیرید، سیستم عامل به طور خودکار از برنامه FaceTime Audio برای برقراری تماس استفاده می‌کند، و شما می‌توانید یک تماس با کیفیت عالی و صدای شفاف را تجربه کنید. اگر شما بخواهید با یک گوشی غیر iOS تماس بگیرید، سیستم به حالت معمولی برقراری تماس سلولار باز می‌گردد (روش معمول تماس‌ها که کیفیت چندان خوبی ندارد).
• حالت کم مصرف خودکار و البته هوشمند. این ویژگی عادت‌های استفاده شما از حالت کم مصرف (اینکه هر چند وقت یک بار از این گزینه استفاده می‌کنید) را ثبت کرده و خودش را با آن برنامه تطبیق می‌دهد. بعلاوه این ویژگی می‌تواند بر اساس موقعیت و محتوا نیز کار کند. برای مثال، اگر شما شبکه وای-فای خانه را ترک کرده و ۲۰% یا کمتر از باتری گوشی شما باقی مانده باشد، این سیستم، به طور اتوماتیک، حالت کم مصرف را فعال خواهد کرد.
اگرچه موارد ذکر شده، برای همه سودمند به نظر می‌رسند باید به یک نکته توجه داشته باشید: هیچ تضمینی وجود ندارد که تمام این ادعا‌ها درست باشند. بنابراین، دل خود را صابون نزنید، تا زمانی که شخص دیگری با اطلاعاتی از یک منبع معتبر از راه برسد.
پیش تر، شایع شده بود که برنامه Music در سیستم عامل iOS11 تمرکز زیادی بر ویدئو خواهد داشت و اپل کارهای زیادی هم روی محتوای اصل برای این برنامه انجام خواهد داد. هم چنین انتظار می‌رفت که این نرم افزار، به طور کامل برنامه های ۳۲ بیتی را کنار بگذارد؛ به این معنا که هزاران برنامه‌ای که برای مدت‌ها هیچ به روزرسانی نداشته اند، از لیست برنامه های App Store حذف خواهند شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *