اعلام لیست گوشی‌هایی که از اینترنت ۴٫۵G پشتیبانی می‌ کنند

اعلام لیست گوشی‌هایی که از اینترنت ۴٫۵G  پشتیبانی می‌ کنند
  • 1396/2/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اپراتورهای همراه اول و ایرانسل طی چند ماه گذشته خدمات اینترنت نسل ۴٫۵ یا همان ۴٫۵G را به مشترکین خود ارائه می‌دهند. کاربران گوشی‌های هوشمند نیز با استفاده از این امکان می توانند از اینترنت پرسرعت‌تر و پایدارتر استفاده کنند.

گویا آی تی – جزئیات و نحوه عملکرد اینترنت نسل ۴٫۵ و تشریح و توضیح آن به تنهایی نیاز به مقاله‌ای جداگانه و کامل دارد اما به طور خلاصه می‌توان گفت در اینترنت ۴٫۵G یا LTE Advance گوشی‌های موبایل به جای استفاده از یک باند به دو یا چند باند فرکانسی وصل می‎شوند و با ترکیب آنها سرعت و پنهای باند اینترنت دریافتی را افزایش می‌دهند. کاربر از این طریق حداقل به سرعتی ۲ برابر بیشتر از سرعت اینترنت ۴G می تواند دست پیدا کند و سرعت پینگ پایین‌تر، تماس صوتی HD و قطعی کمتر ارتباط را داشته باشد.

برای استفاده از این امکان برای داشتن اینترنت ۴٫۵G نیاز به گوشی هوشمند و سیمکارت یوسیم (USIM) دارید که از قابلیت LTE Advance پشتیبانی کند. همه گوشی‌های هوشمندی که دارای LTE Cat6 (یا بالاتر) هستند از اینترنت ۴٫۵G پشتیبانی می‌کنند.

نام برخی از این گوشی‌ها به شرح زیر می باشد :
اپل
iPhone 7 Plus
iPhone 7
iPhone 6s Plus
iPhone 6s

بلک‌بری
KeyOne
DTEK60
Priv
Passport

گوگل
Pixel
Pixel XL

اچ‌تی‌سی
U Ultra
U Play
۱۰
One A9

هوآوی
P10 Plus
P10
Mate 9
Mate 8
Honor 8

ال‌جی
G6
G5
V20
V10

سامسونگ
Galaxy S8+
Galaxy S8
Galaxy Note5
Galaxy Note4
Galaxy A7/A5/A3 2017
Galaxy A7/A5/A3 2016

سونی
Xperia XZ Premium
Xperia XZ
Xperia X Performance
Xperia X
Xperia Z5
Xperia Z3+

تعداد و تنوع گوشی‌های هوشمندی که از اینترنت ۴٫۵G پیشتبانی می‌کنند خیلی بیشتر از اسامی دستگاه هایی است که در لیست بالا از آنها نام برده شده است. می توان گفت گوشی‌هایی که از سال ۲۰۱۵ به بعد وارد بازار شده‌اند تقریبا همه به LTE Cat6 یا بالاتر مجهز هستند. وجود این قابلیت را در گوشی خود بررسی کنید و بگویید گوشی‌ شما از اینترنت ۴٫۵G پشتیبانی می‌کند یا خیر.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *