کارزویل: تا سال ۲۰۳۰، نانوربات ها در سراسر بدن ما جریان پیدا خواهند کرد

کارزویل: تا سال ۲۰۳۰، نانوربات ها در سراسر بدن ما جریان پیدا خواهند کرد
  • 1396/2/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دیو ایوانز، یک آینده پژوه است که عقاید خود در مورد آینده ی تعامل انسان با ماشین را با مردم در میان می گذارد. وی در گفتگو با جیمز بدسول، نظر خود را در مورد پیش بینی ری کارزویل در زمینه حضور نانوربات ها در بدن انسان تا سال ۲۰۳۰، بیان کرده است.

گویا آی تی – ری کارزویل، مدیر بخش مهندسی شرکت گوگل و یکی از آینده پژوهان مشهور است که به نظر می رسد میل شدیدی به پیش بینی های دقیق دارد. به تازگی، او بار دیگر این پیش بینی خود را مطرح کرده که “تکینگی فناورانه” تا سال ۲۰۴۵ رخ خواهد داد. البته کارزویل این رویداد را مساوی با پایان جهانی که امروز در آن زندگی می کنیم نمی داند. بلکه آن را کمک ماشین های دارای هوش مصنوعی (AI) در بهبود زندگی انسانها به شمار می آورد. یعنی انسان ها به این ماشین ها مجهز می شوند.
کارزویل معتقد است تا دهه ۲۰۳۰، نانوربات ها در بدن ما ساکن خواهند شد. این رباتهای میکروسکوپی با جریان یافتن در شریان های ما، بدن ما را سلامت نگه داشته و محتویات مغز ما را به یک پلت فرم Cloud منتقل می کنند.
دیو ایوانز، یک آینده پژوه است که موسس و مدیر اجرایی یکی از استارت آپ های مخفی منطقه دره سیلیکون به نام Stringify می باشد. او در مصاحبه ای که در ماه فوریه با جیمز بدسول داشت، نظر خود را در مورد ایده نانورباتهای کارزویل بیان کرد.
ایوانز معتقد است کارزویل به فرآیندی برای ادغام تکنولوژی با زیست شناسی فکر می کند که اصلا هم بعید نیست رخ دهد. در واقع، او سه مرحله برای وقوع این فرآیند ذکر می کند: مرحله تهیه فناوری های پوشیدنی ( که امروز در این مرحله هستیم)، مرحله تهیه فناوری های تعبیه شدنی ( که با ساخت ایمپلنت های عصبی و مانند آن، در حال ورود به این مرحله هستیم)، و مرحله تهیه فناوری های قابل تعویض.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *