مایکروسافت به گوشی‌های هوشمند متعهد خواهد بود؛ سرنوشت ویندوز فون در هاله‌ای از ابهام؟

مایکروسافت به گوشی‌های هوشمند متعهد خواهد بود؛ سرنوشت ویندوز فون در هاله‌ای از ابهام؟
  • 1396/2/18
  • مقدم
  • 0

تجارت موبایل مایکروسافت در آینده، در هاله‌ای از ابهام است و شایعات ضد و نقیضی پیرامون آینده ردموندی‌ها در این بازار وجود دارد. برخی مدعی هستند که حتی عرضه سرفیس فون نیز نمی‌تواند پلت‌فرم محکوم به شکست ویندوز فون و ویندوز ۱۰ موبایل را نجات دهد و عده دیگر، برای عرضه سرفیس فون با امکان اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون‌های شرکت اپل را به چالش خواهد کشید؛ لحظه‌شماری می‌کنند.

در هفته گذشته، ساتیتا نادلا از بازگشت مایکروسافت به بازار گوشی‌های هوشمند با محصولات کاملاً متفاوت خبر داده بود اما یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت، اکنون ادعا می‌کند که ردموندی‎ها در آینده بر روی ارائه برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف مایکروسافت بر روی سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس متمرکز خواهند بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در مصاحبه جدید، یوسف مهدی نایب رئیس اجرایی مایکروسافت ادعا کرده است که شرکت متبوع‌اش به تلفن‌های همراه متعهد خواهد بود و برنامه‌ها و سرویس‌های رسمی این شرکت برای گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید و iOS ارائه می‌شود؛ با این‌حال، هیچ اشاره‌ای به پلت‌فرم نیمه‌جان ویندوز فون نشده است.

یوسف مهدی در همین رابطه، می‌افزاید: «دیدگاهی که من در رابطه با موبایل دارم، اول این موضوع است که مایکروسافت به گوشی‌های هوشمند متعهد است. این موضوع، بدین معنی است که تمامی برنامه‌های مایکروسافت بر روی هر دستگاهی که شما از آن استفاده می‌کنید، اجرا خواهد شد. به همین جهت، می‌توانید مجموعه آفیس را بر رو گوشی‌ آیفون یا اندرویدی خود اجرا کنید؛ ماین‌کرافت نیز بر بر روی آیفون‎ها و گوشی‌های اندرویدی اجرا می‌شود و ابزارهای مدیریتی توسعه یافته توسط مایکروسافت نیز در محصولات مورد اشاره به خوبی قابل استفاده است.»

نایب رئیس اجرایی مایکروسافت، ادامه می‌دهد که این شرکت، نیازها و خواسته‌های کاربران را پذیرفته است و عرضه برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف این شرکت برای دستگاه‌های مجهز به اندروید و آی‌اواس، این ادعا را به خوبی ثابت می‌کند. اینکه در یوسف مهدی به پلت‌فرم ویندوز ۱۰ موبایل یا آینده ویندوز فون اشاره‌ای نشده، لزوماً به معنای توقف پشتیبانی از این سیستم‌عامل نیست اما با توجه به عدم اشاره به این پلت‌فرم، بعید می‌دانیم که مایکروسافت در چشم‌انداز آینده خود جایی را به سیستم‌عامل ویندوز فون و ویندوز ۱۰ موبایل اختصاص داده باشد.

 

 

هم‌چنین، بخوانید: سند رسمی جدید، تایید می‌کند که مایکروسافت از ویندوز فون دست خواهد کشید!

 

 

از سوی دیگر، ساتیا نادلا به عنوان رئیس مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد که این شرکت در آینده، گوشی‌های هوشمند بیشتری را به بازار عرضه خواهد کرد اما آنچه که مایکروسافت در حال توسعه آن است، امکان دارد تعریف امروزی از گوشی‌های هوشمند را دستخوش تحول نماید. در واقع، مایکروسافت به دنبال عرضه گوشی‌هوشمندی است که محدودیت‌ها را در هم بشکند و تعریف جدیدی را از گوشی‌های هوشمند ارائه دهد.

مایکروسافت به دنبال توسعه گوشی‌هوشمندی است که نیاز کاربران را از یک رایانه‌شخصی و یک گوشی‌هوشمند با یک‌دیگر پوشش دهد و سرفیس فون نیز به همین جهت توسعه می‌یابد. در واقع، به‌نظر می‌رسد سرفیس فون محصولی خواهد بود که می‌تواند به خوبی، برنامه‌های ۳۲ بیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را اجرا نماید و بدین شکل، کاربران دیگر نیاز چندانی به خرید رایانه‌های ویندوزی ارزان‌قیمت نخواهند داشت و می‌توانند با اختصاص بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰۰ دلار، یک رایانه و یک گوشی رده‌بالا را با یک‌دیگر خریداری نمایند.

البته در حال‌حاضر، به زمان مشخصی برای عرضه سرفیس فون اشاره نشده است و در شایعات گذشته نیز، حتی به تاخیر در عرضه این محصول تا سال ۲۰۱۹ اشاره شده بود. این در حالی است که پیش‌تر، گمان می‌رفت سرفیس فون تا اواخر سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه می‎شود و با نزدیک‌شدن به بازه زمانی اعلام شده، عرضه سرفیس فون تا بهار امسال به تعویق افتاد. پس از مدتی نیز، اعلام شد که سرفیس فون در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و در صورتی‌که مایکروسافت نتواند چالش‌های موجود در توسعه گوشی سرفیس فون را تا اواخر امسال پشت سر بگذارد، سرفیس فون تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه نمی‎شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *