تبلت ویندوزی سرفیس‌ پرو ۵ مایکروسافت در ۲ خرداد معرفی خواهد شد

تبلت ویندوزی سرفیس‌ پرو ۵ مایکروسافت در ۲ خرداد معرفی خواهد شد
  • 1396/2/18
  • مقدم
  • 0

در طی چندماه اخیر، خبر رونمایی از نسل جدید تبلت هیبریدی و ویندوزی سرفیس پرو ۵ در بهار سال جاری میلادی به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری تبدیل شده است و باعث شده تا عطش علاقه‌مندان به محصولات مایکروسافت برای رونمایی از نسل جدید تبلت‌های هیبریدی سرفیس بیشتر شود. با این‌حال، مایکروسافت تا بدین‌ لحظه از رونمایی از تبلت هیبریدی جدید خود خودداری نموده است اما براساس یک گزارش جدید، به‌نظر می‌رسد که در نهایت در ۲ خرداد، تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۵ با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند به صورت رسمی معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات به‎دست‌آمده، شرکت مایکروسافت در ۲۳ می (۲ خرداد) در شهر شانگهای چین، یک رویداد خبری برگزار خواهد نمود و به همین جهت، بسیاری احتمال می‌دهند که ردموندی‌ها در نهایت در این رویداد از تبلت هیبریدی جدید خود با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و به‌روزرسانی عمده جدید آن یعنی Creators Update رونمایی خواهند کرد. مایکروسافت، مدتی پیش در شهر نیویورک یک رویداد آموزشی برگزار نمود که در این مراسم، از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ یعنی Windows 10 S و سرفیس لپ‌تاپ به عنوان عضو جدیدی از خانواده سرفیس با این سیستم‌عامل رونمایی شد.

در توئیت منتشر شده توسط پانوی پانای، مغز متفکر سری محصولات سرفیس در مایکروسافت برای رویداد خبری این شرکت در ۲ خرداد، یک هشتگ #Surface نیز وجود دارد و به همین جهت، امیدواریم که نسخه جدید تبلت هیبریدی سرفیس پرو در این مراسم در نهایت معرفی شود.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، تبلت سرفیس پرو ۵ در مقایسه با سرفیس پرو ۴ چندان متفاوت نخواهد بود و شرکت مایکروسافت، این تبلت هیبریدی را با پردازنده‌های جدید کبی‌ لیک شرکت اینتل به بازار عرضه می‌کند. هم‌چنین، پیشرفت‌های نسبتاً جزئی دیگر نیز برای سرفیس پرو ۵ در نظر گرفته شده است.

پیش‌تر، شایعاتی مبنی بر عرضه سرفیس پرو ۵ با نمایشگر ۴K وجود داشت و هم‌چنین در برخی از گمانه‌زنی‌ها، به معرفی یک قلم جدید از سوی مایکروسافت پرداخته‌ شده بود که به صورت مغناطیسی شارژ می‎شود. با این‌حال، باید سطح توقع خود را کاهش دهید زیرا سرفیس پرو ۵ محصول کاملاً متفاوتی نیست که انتظار عرضه آن‌را داشته‌اید.

سرفیس پرو ۵ با درگاه شارژ مخصوص محصولات سرفیس همراه شده است و درگاه یواس‌بی Type-C که در دستگاه‌های دیگر برای شارژ دستگاه به کار گرفته می‌شود، در تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت جایی ندارد. با این‌حال، ممکن است تعدادی درگاه یواس‌بی Type-C برای این مدل در نظر گرفته شود که تبادل اطلاعات و اتصال به دستگاه‌های دیگر را میسر می‌کند.

البته هم‌چنان، انتظار می‌رود که سرفیس بوک ۲ در این مراسم معرفی نشود و به احتمال زیاد، تنها تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۵ معرفی خواهد شد. شایعات مختلفی پیرامون شرکت تولید‌کننده تبلت هیبریدی جدید سرفیس پرو ۵ مایکروسافت وجود دارد اما پگاترون و Quanta Computer به احتمال زیاد در تولید گسترده تبلت جدید ردموندی‌ها ایفای نقش خواهند نمود. هم‌چنین، انتظار برای رونمایی از سرفیس فون در ماه می یا حتی در سال جاری میلادی، تنها یک خیال است و مایکروسافت تصمیمی برای معرفی گوشی پرچم‌دار جدید خود در سال ۲۰۱۷ ندارد.

پیش‌تر گمان می‌رفت که مایکروسافت در اواخر پاییز از تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۵ رونمایی خواهد کرد اما معرفی این مدل تا نیمه بهار به تعویق افتاد. علت تاخیر در عرضه تبلت سرفیس پرو ۵ آماده‌نبودن پردازنده‌های کبی‌لیک عنوان شده است و به همین جهت، مایکروسافت تصمیم گرفته تا تبلت هیبریدی جدید خود را در بهار معرفی نماید.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *