چرا و چگونه ویژگی Facebook WiFi را باید غیر فعال کنیم؟

چرا و چگونه ویژگی Facebook WiFi را باید غیر فعال کنیم؟
  • 1396/2/18
  • زهرا معبودی
  • 0

فیس بوک شبکه اجتماعی است که شمار کاربران آن تا یکی دو سال آینده از مرز ۲ میلیارد نفر خواهد گذشت. پیشینه این سایت به گونه ای است که تا کنون موفق بوده بنابراین لازم است بروز رسانی هایی در آن صورت گیرد که به نفع کاربر است! در واقع کاربران شبکه های اجتماعی هر چقدر که امکانات بهتری در استفاده از اپلیکیشن ها داشته باشند، بهتر می توانند عمل کنند و با این شبکه ها همراه باشند. در همین راستا فیس بوک اخیرا، اقدام به یک بروز رسانی در اپلیکیشن خود نمود که آن را Facebook WiFi نام گذاری کرده است.

قابلیت Facebook WiFi که در بخش تنظیمات فیس بوک قابل تنظیم است به کاربر این امکان را می دهد که به محض شناسایی شبکه رایگان وای فای یا شبکه عمومی وای فای، با یک نوتیفی این قابلیت را به کاربر اطلاع رسانی کند. نکته جالب این جاست که کاربر می بایست با تنظیماتی که انجام می دهد، لوکیشن یا محل خود را تنظیم کند تا این برنامه و قابلیت به محض پیدا کردن شبکه در نزدیکی فرد مقابل به او نوتیفی هایی ارائه کند.

Facebook WiFi

وقتی که حتی اپلیکیشن فعال نباشد، وقتی فیس بوک محل شما را بداند و شما آن را از طریق اپ معرفی کرده باشید، به شما نوتیفی ارسال می کند که طی آن باید اپلیکیشن را فعال و از قابلیت وای فای استفاده کنید. به هر حال بسیاری از افراد علاقمند نیستند که لوکیشن آن ها دائما جلوی چشم فیس بوک باشد یا به هر علت دیگر دوست دارند این ویژگی را قطع کنند.

در این آموزش گویا آی تی به شما یاد می دهد که چگونه Facebook WiFi را غیر فعال کنید.

آموزش حذف لوکیشن و یا محل از اپلیکیشن Facebook

برای شروع وارد اپلیکیشن فیس بوک شوید و از آیکون همبرگر، به دنبال Settings باشید. در بخش Settings همه چیز در دسترس تان است اما شما در میان منو ها صرفا با زیر منوی Account Settings کار دارید. این زیر منو را پیدا کنید و با ضربه بر آن، وارد جزییات آن شوید. در میان زیر منو های اکانت، گزینه  Location را پیدا کنید. در این قسمت Find Wi-Fi را پیدا کنید و آن را غیر فعال کنید:

turn-off-facebook-wifi

به عکس بالا دقت کنید، در ابتدای امر، لوکیشن به صورت پیش فرض به صورت always فعال می باشد. کمی بالاتر گزینه Find Wi-Fi قرار دارد که تنظیمات آن را باید انجام دهید.

البته افرادی که از اپلیکیشن فیس بوک در ios استفاده می کنند می توانند، مجوزی که قبلا برای شناسایی لوکیشن خود داده اند را باطل کنند. این قابلیت برای اندرویدی ها وجود ندارد. به منظور تنظیم این خصیصه در اپلیکیشن فیس بوک خود در ios به مسیر Privacy>Location بروید. البته این مسیر در خود اپلیکیشن فیس بوک وجود ندارد و از منوی تنظیمات گوشی قابل دسترس است. در این بخش، باید اپلیکیشن فیس بوک را انتخاب کنید و آن را روی گزینه While using تنظیم کنید.

چرا  Facebook WiFi  ایده جالبی نیست؟

اگر شما این قابلیت را فعال کرده باشید با پیام ها و نوتیفی هایی روبرو هستید که تقریبا ارزش امتحان کردن آن را ندارد. مثلا من برای اولین بار نوتیفی که دریافت کردم، حدود ۵٫۸ کیلومتر رانندگی کردم تا به محلی که فیس بوک ادعا داشت نزدیک من است و از وای فای برخوردار است رسیدم! این مشکلات از جمله  مسائلی است که هنوز در این اپلیکیشن حل نشده است و به نظر می رسد حل نشود. به نظر می رسد اگر نیاز مبرم به وای فای داشته باشید این سرویس برای تان ارزشمند باشد که خوشبختانه انواع و اقسام شبکه هایی که اپراتورها ایجاد کرده اند، چنین نیاز مبرمی را مرتفع ساخته اند.

 Facebook WiFi

مساله دومی که در استفاده کردن از  Facebook WiFi  مطرح می شود، ریسک استفاده از شبکه های عمومی است چرا که این قابلیت به شما هرگز نمی گوید، که شبکه ای که در نزدیکی شما وجود دارد، تا چه اندازه مطمئن است و ریسک از دست دادن اطلاعات تان تا چقدر است. این شما هستید که باید یا دل را به دریا بزنید و از این شبکه ها استفاده کنید و یا اینکه کلا قید استفاده از شبکه های عمومی را بزنید. من هرگز حاضر نیستم تحت هر شرایطی از شبکه های عمومی وای فای استفاده کنم و به نظر می رسد که تصمیم منطقی باشد.

 Facebook WiFi

به هر حال این ویژگی وجود دارد و محدودیت ها و خوبی ها و بدی هایی دارد که باید به آن دقت داشته باشید. البته این گفته ما به این معنی نیست که تمام شبکه های وای فای مشکل دار هستند و همه از ریسک امنیتی برخوردار هستند اما عموما مراکز تجاری از شبکه های عمومی استفاده می کنند که کم و بیش افراد اخلال گر در ان ها یافت می شود. این به تصمیم شما و میزان اطلاعات حساس شما روی گوشی تان بر می گردد. برخی از افراد روی گوشی خود اطلاعات حساس ندارند و از این راه نگرانی ندارند.

خوب است پیش از هر چیز آن چه را که می بایست به آن دقت کنید را مد نظر داشته باشید که در دنیای کنونی الکترونیکی، دچار صدمه و زیان نشوید. در این باره آیا تجربه و دیدگاهی دارید؟ آن چه را که فکر می کنید می توانید به عنوان یک نکته یا آموزش با کاربران گویا آی تی در میان بگذارید در بخش نظرات همین مطلب بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *