مشکلات برطرف شده است؛ اپل در اواخر تابستان، آیفون ۸ را معرفی خواهد کرد!

مشکلات برطرف شده است؛ اپل در اواخر تابستان، آیفون ۸ را معرفی خواهد کرد!
  • 1396/2/19
  • مقدم
  • 0

آخرین گمانه‌زنی‌ها پیرامون آیفون ۸ شرکت اپل که به عنوان گوشی پرچم‎دار جدید کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۷ با نمایشگر OLED و تغییرات قابل‌توجه معرفی خواهد شد، از تاخیر در عرضه این مدل تا ماه نوامبر حکایت داشت و حتی برخی مدعی شده بودند که عرضه آیفون ۸ تا سال ۲۰۱۸ به تعویق خواهد افتاد. با این‌حال، وب‌سایت تایوانی دیجی‌تایمز به تازگی اعلام نموده است که تولید آیفون‌های جدید اپل، طبق برنامه پیش خواهد رفت و آیفون‌های ۲۰۱۷ این شرکت در ماه سپتامبر معرفی و عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شایعه‌پردازی‌ها پیرامون آیفون جدید شرکت اپل حتی تا احتمال رونمایی از یک آیفون جدید در ماه آینده پیش رفت و گفته شده بود که کوپرتینویی‌ها پس از کاهش فروش گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ Plus به دنبال انتشار شایعات از آیفون ۸ و تغییراتی که اپل برای آن در نظر گرفته است، تصمیم دارد تا یک یا دو مدل گوشی آیفون جدید معرفی نماید. هم‌چنین، پیش‌بینی شده بود که شرکت اپل بدین شکل تصمیم دارد تا تاخیر در عرضه آیفون ۸ را منطقی جلوه دهد و به احتمال زیاد، در ماه سپتامبر از آیفون‌های جدید رونمایی نمی‎شود.

با این‌حال، گزارش جدید دیجی‌تایمز نشان می‌دهد که عرضه آیفون ۸ در ماه اکتبر (مهرماه) صورت خواهد گرفت و مانند آیفون‌های دیگر این شرکت، آیفون پرچم‌دار جدید اپل در ماه سپتامبر معرفی می‌شود. به‌نظر می‎‌رسد که تامین‌کنندگان قطعه برای گوشی‌های آیفون شرکت اپل با مشکل خاصی مواجه نیستند و به همین جهت، آماده هستند تا تولید گسترده قطعه را برای آیفون جدید آغاز نمایند یا سطح تولید خود را با توجه به عرضه آیفون ۸ و آیفون ۷s در ماه اکتبر، به طور قابل‌توجهی افزایش دهند.

صنایع نیمه‌هادی ایوان که آن‌را با نام TSMC می‌شناسیم و شرکت Simplo Technology، آماده هستند تا ظرفیت تولید خود را در ماه ژوئن افزایش دهند و بدین شکل، عرضه آیفون‌های جدید در ماه اکتبر امکان‌پذیر می‌شود. TSMC برای توسعه چیپ‌ست A11 شرکت اپل در نظر گرفته شده است و شرکت Simplo Technology نیز توسعه باتری‌ برای آیفون‌های جدیدی را برعهده خواهد گرفت. ظرفیت باتری به‌کار گرفته شده در آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در مقایسه با آیفون‌های ۲۰۱۶ پیشرفت چشم‌گیری نداشته است اما آیفون ۸ از یک باتری دو لایه استفاده می‌کند.

آن‌طور که دیجی‌تایمز گزارش داده است، صنایع نیمه هادی تایوان در نیمه جولای، چیپ‌ست‌های جدید A11 را به شرکت اپل عرضه خواهد نمود. این چیپ‌ست‌ها برای استفاده از آیفون ۸ و آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به کار گرفته شده است. البته در گذشته، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر افزایش فرکانس هسته‌های پردازشی در چیپ‌ست توسعه یافته برای آیفون ۸ وجود داشت؛ هرچند، در حال‌حاضر نمی‌توان آن‌را تایید نمود.

علاوه‌براین، شرکت‌های فاکس‌کان، وینسترون و پگاترون در حال تدارک برای استخدام و آموزش کارگران جدیدی هستند که برای مونتاژ قطعات توسعه‌یافته توسط تامین‌کنندگان، به کار گرفته خواهند شد. بدین شکل، شرکت اپل می‌تواند به سرعت آیفون‌های جدید خود را برای عرضه به بازار عرضه نماید.

البته در این گزارش، دیجی‌تایمز به این مورد توجه نداشته که علت تاخیر در عرضه آیفون ۸، فناوری سنسور تشخیص اثرانگشت بوده است و تولید نمایشگر OLED برای این مدل، باعث شده تا شرکت اپل، به تاخیر در عرضه آیفون‌ پرچم‎دار جدید خود فکر نماید. با این‌حال، در صورتی‌که سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی قرار بگیرد، آیفون ۸ بدون سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عرضه شود و سامسونگ دیسپلی حجم قابل‌قبولی از پنل‌های نمایشگر انعطاف‌پذیر OLED را برای آیفون پرچم‎دار جدید اپل توسعه داده باشد؛ دیگر لزومی به تاخیر در عرضه آیفون‌ پرچم‎دار جدید اپل وجود ندارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *