رسمی: گوشی پرچم‌دار جدید OnePlus 5 با مشخصات قدرت‌مند در تابستان ارائه می‌شود

رسمی: گوشی پرچم‌دار جدید OnePlus 5 با مشخصات قدرت‌مند در تابستان ارائه می‌شود
  • 1396/2/19
  • مقدم
  • 0

در طی چند هفته اخیر، شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون گوشی پرچم‌دار جدید OnePlus 5 منتشر شده است. شرکت وان‌پلاس، مدتی پیش عرضه نسل جدید گوشی پرچم‌دار خود را در سال ۲۰۱۷ تایید نمود و البته اطلاعات بیشتری پیرامون این مدل در آن زمان ارائه نشد. با این‎حال، به‌تازگی وان‌پلاس تایید نموده است که گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت با نام OnePlus 5 در تابستان روانه بازار می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در مکاتبه اخیر وب‌سایت The Verge با مسئولان شرکت وان‌پلاس، عرضه OnePlus 5 در تابستان امسال به صورت رسمی تایید شده است و این مدل به عنوان جایگزین وان‌پلاس ۳ و وان‌پلاس ۳T وارد بازار خواهد شد. علت تصمیم شرکت وان‌پلاس برای رد نمودن شماره ۴ در نام‌گذاری گوشی پرچم‌دار جدید خود، آن است که شماره “۴” در چین به عنوان یک عدد بدیُمن شناخته می‌شود  و به همین جهت، OnePlus 5 نام گوشی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس خواهد بود.

مشخصات‌فنی این مدل، به‌تازگی در یک‌ وب‌سایت خرده‌فروشی چینی نیز فاش شده است که از عرضه وان‌پلاس ۵ با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند و البته قیمت بالا حکایت دارد. OnePlus 5 براساس اطلاعات به‌دست آمده از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل استفاده می‌کند. البته حاشیه‌های نمایشگر در این مدل، حذف نشده است و در مقایسه با وان‌پلاس ۳T حاشیه‌های باریک‌تر شده‌اند. سنسور تشخیص اثرانگشت نیز در حاشیه پایین دستگاه قرار دارد.

OnePlus 3T بنابر گمانه‌زنی‌ها به هشت گیگابایت رم مجهز خواهد بود و از ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی استفاده می‌کند. هم‌چنین، یک دوربین دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی برای گوشی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس در نظر گرفته شده است که با چینش افقی در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی دیگر نیز در حاشیه بالای نمایگشر جای گرفته است که برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی و برقراری مکالمه تصویری به کار گرفته خواهد شد.

OnePlus 5 از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و شارژ سریع آن با استفاده از فناوری جدید Dash Charge شرکت وان‌پلاس امکان‌پذیر خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که گوشی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس به جک هدفون مجهز نشده است و برای شارژ دستگاه یا پخش موسیقی با استفاده از هدفون، باید از درگاه یواس‌بی نوع C به کار گرفته شده در این OnePlus 5 استفاده کنید.

در نهایت، به چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به عنوان تراشه به کار گرفته شده در وان‌پلاس ۵ اشاره شده است که به گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ امسال قدرت می‌دهد. گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس با قیمت ۶۸۰ دلار به صورت جهانی عرضه خواهد شد و قیمت آن برای عرضه در بازار چین تنها ۶۲۰ دلار است. هم‌چنین، می‌توان این مدل را در زمان معرفی با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر از ۵۰۰ دلار، پیش‌خرید نمود.

لازم به‌ذکر است که هیچ‌یک از مشخصات‌فنی گوشی پرچم‌دار جدید OnePlus به صورت رسمی تایید نشده است و هم‌چنین، شایعاتی در تضاد با آنچه که به عنوان مشخصات نهایی وان‌پلاس ۵ لیست شده است؛ وجود دارد.

برخی مدعی هستند که این مدل مانند سایر گوشی‌های پرچم‌دار گذشته وان‌پلاس، از یک نمایشگر فول اچ‌دی استفاده می‎کند. استفاده از نمایشگر Full HD تاثیری در قابل‌توجهی در تراکم پیکسلی نمایشگر نخواهد گذاشت؛ از نظر عددی ممکن است تراکم پیکسلی تفاوت داشته باشد اما در استفاده روزمره، تراکم پیکسلی‌ بیشتر از ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ باعث می‌شود تا تشخیص پیکسل‌ها توسط کاربران غیرممکن باشد.

علاوه‌براین، گفته می‌شود که OnePlus 5 به جای هشت گیگابایت رم به شش گیگابایت رم مجهز شده است و تنها از ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی برخوردار خواهد بود. علاوه‌براین، شایعاتی مبنی بر عرضه وان‌پلاس ۵ با یک باتری با ظرفیت کم‌تر وجود دارد که در حال‌حاضر، صحت این ادعا مشخص نشده است. در پیش‌بینی‌ها آمده است که گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر استفاده می‌کند اما در لیست مشخصات‌ نهایی این مدل که در یک خرده‌فروشی فاش شده، به عرضه OnePlus 5 با یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره می‌شود.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *