رندرهای جدید، طراحی جذاب آیفون ۸ اپل را به نمایش گذاشته است!

رندرهای جدید، طراحی جذاب آیفون ۸ اپل را به نمایش گذاشته است!
  • 1396/2/20
  • مقدم
  • 0

شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون گوشی پرچم‎دار جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۸ وجود دارد و همان‌طور که می‌دانید، این مدل به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون با تغییرات قابل‌توجهی به بازار عرضه می‌شود. با این‎حال، شرکت اپل به شایعات موجود پیرامون آیفون جدید خود واکنشی نشان نداده است و نمی‌دانیم که اطلاعات منتشرشده پیرامون آیفون ۸ به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید این سازنده، تا چه اندازه صحت دارد. به‌تازگی، رندرهای جدیدی از این مدل به دست امده است که طراحی احتمالی گوشی پرچم‎دار جدید اپل را به نمایش می‌گذارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

پیش از پرداختن به این رندرها، باید اشاره کرد که رندرهای جدید از گوشی پرچم‎دار آیفون ۸ شرکت اپل براساس فایل‌های CAD آن در کارخانه تولیدکننده، به دست آمده است و شاید این رندرها، نزدیک‌ترین شباهت را به آنچه که در نهایت به عنوان آیفون پرچم‌دار جدید اپل معرفی خواهد شد؛ داشته باشد.

گفته می‌شود که آیفون ۸ شرکت اپل، تنها ۷٫۷٫ میلی‌متر ضخامت دارد و طول و عرض آن نیز به ترتیب ۱۴۳٫۵ و ۷۰٫۹ میلی‌متر است. شرکت اپل موفق شده است تا در این ابعاد، از یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی OLED استفاده نماید و به لطف حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر و حذف دکمه Home این امر محقق شده است.

آیفون 8

در رندر تازه منتشرشده، خبری از سنسور اثرانگشت نیست و نمی‌دانیم که آیا این سنسور در نهایت در بدنه پشتی به کار گرفته خواهد شد یا شرکت اپل، آن‌را به زیر نمایشگر انتقال می‌دهد. مدت‌هاست که گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون جای‌گیری سنسور اثرانگشت وجود دارد و مشکلات موجود در تولید گسترده سنسورهای تشخیص اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر و ناموزون‌کردن طراحی آیفون ۸ در صورت جای‌گیری سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی، باعث شده است تا برخی از تحلیل‌گران به عرضه آیفون پرچم‎دار جدید اپل بدون سنسور اثرانگشت امیدوار باشند. گفته شده است که با وجود سیستم‎ تشخیص چهره سه‌بعدی، نیازی به سنسور اثرانگشت وجود ندارد؛ هرچند، بعید می‌دانیم که شرکت اپل برای تغییر اساس سیستم‌ پرداخت خود، آمادگی لازم را داشته باشد.

آیفون 8

به همین جهت، به احتمال زیاد، آیفون ۸ در نهایت از سنسور اثرانگشت استفاده خواهد کرد؛ هرچند، جای‌گیری آن به مشکلات موجود در توسعه سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر وابسته است. در نهایت، در این رندرها یک دوربین دوگانه با چینش عمودی در بدنه پشتی دستگاه جلب‌توجه می‌کند که جای‌گیری نه‌چندان متعارف سنسورهای دوربین را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دو سنسور دوربین با فاصله از یک‌دیگر قرار دارند و فلاش LED در بین آن دو جای گرفته است.

آیفون 8

در رابطه با صحت این رندرها، نمی‌توان قضاوت نمود اما بسیار بعید است که حاشیه‌های اطراف نمایشگر در آیفون ۸ به نازکی محصول فاش‌شده در رندرهای جدید باشد. آنچه که در این رندرها به نمایش گذاشته شده است، بیشتر مانند یک مدل مفهومی از یک گوشی پرچم‌دار است که در حال‌حاضر، امکان تولید گسترده آن وجود ندارد؛ علاوه‌براین، به نظر می‌رسد که نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه، بسیار بیشتر از گوشی مفهومی شیائومی Mi Mix باشد.

بنابر شایعات، شرکت اپل در سال جاری میلادی از آیفون ۸ به همراه آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus رونمایی خواهد کرد و هر سه مدل در سال ۲۰۱۷ روانه بازار می‎شود. البته آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus از طراحی بدون حاشیه استفاده نخواهد کرد و در واقع، به عنوان نسخه جدید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با تغییرات سخت‌افزاری، ارائه می‌شوند؛ تغییراتی که در طراحی این دستگاه تاثیری نذاشته است و تنها هر دو مدل را به رقبای قدرت‌مندتری برای گوشی‌های پرچم‌دار مبدل نموده است. هرچند، این دو مدل به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید اپل عرضه نمی‌شود و آیفون ۸ این عنوان را با خود به دوش خواهد کشید!

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *